شروع ضعیف و فصل کابوس‌وار کلوپ

یورگن کلوپ در فصل جاری روزهای خوبی را در لیورپول سپری نمی کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ؛ لیورپول شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته دهم لیگ برتر انگلیس به مصاف آرسنال رفت و با نتیجه 2-3 برابر این تیم شکست خورد.

روزنامه محلی لیورپول اکو پس از این بازی و قبول شکست برابر توپچی‌ها نوشت:« فصل فاجعه‌بار لیورپول وارد ابعاد جدیدی شده است.»

این بدترین آغاز این باشگاه در فصل جدید در یک دهه گذشته به حساب می‌آید و مطمئنا بدترین آغازی است که کلوپ از زمان حضورش روی نیمکت این تیم تجربه کرده است.

این مربی آلمانی دقیقا هفت سال قبل به عنوان سرمربی لیورپول انتخاب شد و در فصل 17-2016 برای اولین بار به صورت کامل روی نیمکت این تیم حضور داشت. آنها این فصل پس از هشت بازی تنها 10 امتیاز به دست آورده‌اند که مطمئنا ضعیف‌ترین نتیجه کلوپ به عنوان سرمربی بوده است. آمار او در فصل‌های اخیر پس از هشت بازی و رتبه نهایی را بررسی می‌کنیم:

فصل 16-2017: 17 امتیاز (چهارم)

فصل 18-2017: 13 امتیاز (چهارم)

فصل 19-2018: 20 امتیاز (دوم)

فصل 20-2019: 24 امتیاز (اول)

فصل 21-2020: 17 امتیاز (سوم)

فصل 22-2021: 18 امتیاز (دوم)

فصل 23-2022: 10 امتیاز

از سوی دیگر شاید این باشگاه بتواند خاطره خوبی که پیش از این در فصل 82-1981 داشت را تکرار کند. آنها در آن فصل پس از هشت بازی تنها 10 امتیاز داشتند اما در نهایت توانستند عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.

چنین رکوردی در لیگ برتر تکرار نشدنی بوده است. بهترین آمار در این زمینه پس از لیورپول متعلق به منچسترسیتی است که توانست پس از کسب 12 امتیاز در هشت بازی در سال 2021 به قهرمانی برسد.

لیورپول برابر آرسنال خیلی زود به مشکل خورد. آنها پس از تنها 58 ثانیه دروازه‌شان را باز شده دیدند و با این که این تیم دو بار در این دیدار به بازی برگشت اما در نهایت نتوانست مانع پیروزی این تیم شود.

گری نویل، ستاره سابق منچستریونایتد، که به عنوان کارشناس لیگ برتر برای اسکای اسپورت فعالیت می‌کند و بازی‌ها را از نزدیک زیر نظر دارد پس از این بازی گفت:« عملکرد لیورپول در نیمه دوم بسیار نگران کننده بود. آنها سایه‌ای از خودشان بودند. این فوتبال شبیه به هوی متال نبود، بلکه بیشتر شبیه به یک موسیقی کسل کننده بود.»

تیم کلوپ در طول دوران حضور او در آنفیلد به پرس شدید و از جلو و بازیکنانی که می‌توانند بیشتر از سایرین بدوند معروف بوده است اما به نظر می‌رسد که بازیکنان این تیم در این فصل به اندازه کافی برای سبک بازی او آماده نیستند و بارها و بارها فضای بیش از حدی را در اختیار بازیکنان آرسنال قرار دادند.

بارنی رونی در تفسیرش از این بازی برای گاردین نوشت:« این آرسنال بود که با پرس از جلو بازی کرد و توانست حرکات را مدیریت کند. آرسنال مانند لیورپول بازی کرد، بیشتر دوید، از نقاط ضعف حریف استفاده کرد و سبک تیم مقابل را بهم ریخت. لیورپول شبیه تیمی بود که گاهی فرصتی خلق می‌کرد و ستاره‌های این تیم در زمین محو بودند.»

لیورپول حالا 14 امتیاز با آرسنال صدرنشین فاصله دارد. کلوپ پس از پایان بازی به سمت مایکل اولیور، داور بازی، رفت تا درباره صحنه جنجالی پنالتی که با روی زمین افتادن گابریل ژسوس همراه بود صحبت کند.

با این حال او تمام تقصیرها را متوجه این پنالتی ندانست. این مربی 55 ساله پس از پایان بازی به بی‌بی‌سی گفت:« چند مورد برخلاف خواسته ما در زمین پیش آمد اما ما نابینا نیستیم. می‌توانیم ببینیم که می‌توانستیم در بعضی از صحنه‌ها بهتر عمل کنیم.»

جیمی کاراگر نیز پس از پایان این بازی در توییترش نوشت:« شوکه کننده. این یک نمایش متزلزل دفاعی دیگر از لیورپول در این فصل بود.»

دیدگاه تان را بنویسید