امید در اردوی ایران با درخشش تیم ملی و نتایج ضعیف رقبا

با نتایج خوب ایران جلوی اروگوئه و سنگال و عملکرد ضعیف انگلیس، ولز و آمریکا در بازی های ملی اخیر، امیدها به درخشش و صعود ایران از دور گروهی افزایش یافته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تیم های ملی فوتبال جهان از جمله 32 تیم حاضر در جام جهانی آخرین دیدارهای تدارکاتی خود را قبل از جام جهانی انجام دادند و از این پس مربیان باید نفرات اصلی خود را برای حضور در قطر انتخاب کنند. 

از گروه B جام جهانی که ایران به همراه انگلیس، ولز و آمریکا حضور دارند، هر چهار تیم توانستند دو دیدار تدارکاتی یا رسمی را انجام دهند و در عین ناباوری ایران تنها تیمی بود که توانست یک دیدار را پیروز شود و نشان دهد که تیم دست و پا بسته این گروه نخواهد بود و برای صعود از دور گروهی تلاش می کند. 

انگلیس

تیم ملی انگلیس در ادامه نتایج ناامید کننده خود، با قبول شکست یک بر صفر از ایتالیا، به سطح دوم لیگ ملت ها سقوط کرد تا گرت ساوت گیت در فاصله دو ماه تا جام جهانی در لبه پرتگاه قرار گیرد!

سه شیرها در دیدار با آلمان هم تا یک قدمی رقم خوردن فاجعه پیش رفتند اما در نهایت به تساوی سه بر سر برابر دشمن همیشگی خود دست یافتند تا با یک تساوی آبرومندانه به کار خود در دومین دوره لیگ ملت ها خاتمه دهند.

با نتایجی که کسب شد، مطبوعات انگلیسی به شدت ساوت گیت را تحت فشار گذاشتند و حتی از توخل، مربی آلمانی به عنوان جانشین مناسب برای ساوت گیت نام بردند. 

ولز

تیم ملی ولز هم مانند انگلیس به دسته دوم لیگ ملت ها سقوط کرد. هم تیمی های گرت بیل ابتدا با نتیجه دو بر یک مقابل بلژیک شکست خوردند و در دومین بازی با یک گل مقابل لهستان تن به شکست دادند. 

با این نتایج، ولز راهی دسته دوم لیگ ملت ها شد و باید در دو سال آینده برای بازگشت به سطح نخست تلاش کند. 

نتایج اخیر ولز باعث خوشبینی تیم هایی مانند ایران و آمریکا شده که بتوانند با شکست دادن این تیم به عنوان یکی از دو تیم راهی مرحله بعد شوند. 

آمریکا

تیم ملی آمریکا بعد از انجام دو دیداری تدارکاتی با تیم های آسیایی، با یک باخت و تساوی به کار خود خاتمه داد تا نگرانی ها درباره این تیم افزایش یابد. 

آمریکا به جز نتایج ضعیفی که جلوی ژاپن و عربستان کسب کرد، در خلق موقعیت و گلزنی هم ناکام بود و تیم جوان و کم تجربه آمریکا نشان داد که شاید آماده جام جهان نباشد!

ایران

در بازگشت کارلوس کی روش به ایران، تیم ملی سر و سامان گرفت و در نخستین بازی خود با یک گل اروگوئه، قهرمان دو دوره جام جهانی و تیم سیزدهم جهان را با تمام ستاره هایش شکست داد. 

با از این، تیم ملی دیشب جلوی سنگال به تساوی یک بر یک دست یافت که دروازه ایران توسط مدافع خودی باز شد و باز هم رقبا نتوانستند به تیم ملی گل بزنند. 

با نتایجی که سه رقیب ایران کسب کردند و عملکرد رضایت بخش تیم ملی با کارلوس کی روش،  امیدها به پیروزی ایران افزایش یافته است. 

دیدگاه تان را بنویسید