گزارش جی پلاس

لحظات جنجالی جهان ورزش| کین، ستاره ای که بزرگترین پشیمانی اش جدا نکردن سر کی‌روش از بدنش بود!

اسطوره فوتبال ایرلند و منچستریونایتد معتقد بود باید سر سرمربی پرتغالی را از تنش جدا می کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: روی کین یکی از اسطوره های فوتبال ایرلند است و از بازیکنان برجسته تاریخ باشگاه منچستریونایتد به حساب می آید. او ۱۲ سال برای شیاطین سرخ بازی کرد و عناوین متعددی را با این تیم به دست آورد. با این حال بازیکن خشنی بود که هیچ دوستی در رختکن نداشت. هرگز زبانش را گاز نمی گرفت و اظهاراتش جنجال ساز می شدند. هافبک ایرلندی در بیرون از زمین هم رفتار مناسبی نداشت و گاهی با طرفدارانش یا مردم عادی درگیر می شد. 

کتک زدن یک هوادار

امضا گرفتن یک هوادار از بازیکن محبوبش امری عادی تلقی می شود اما در رابطه با کین این چنین نیست. یک بار یکی از طرفداران بازیکن ایرلندی از او خواست تا کتابش را امضا کند اما کین با آن مخالفت کرد و پس از بحث هوادارش را کتک زد که موجب شد آن مرد راهی بیمارستان شود. البته آن طرفدار از رفتار بازیکن محبوبش تعجب نکرد چون به خوبی او را می شناخت. کین خشن بود و به گفته خودش به تعداد کسانی که پیش از هر بازی با آن ها دست داده دعوا کرده است. 

پدر ارلینگ هالند 

خشونت هافبک منچستریونایتد در زمین هم دیده می شد تا جایی که به فوتبال آلف اینگه هالند پایان داد. ماجرا از دیدار یونایتد و لیدز در سپتامبر ۱۹۹۷ آغاز شد. کین به خاطر برخورد با بازیکن نروژی رباط صلیبی پاره کرد و ادامه فصل را از دست داد. زمانی که هافبک ایرلندی روی زمین افتاده بود هالند به او نزدیک شد و کین را مسخره و به تمارض متهم کرد. هافبک یونایتد این قضیه را فراموش نکرد و چهار سال بعد (آوریل ۲۰۰۱) به روش خودش آن را جبران کرد. او در دیدار مقابل منچستریونایتد دنبال کردن توپ را رها کرد، زانوی هالند را نشانه گرفت و یکی از خشن ترین خطاهای تاریخ را به انجام داد. کین اخراج شد. سپس او را از سه بازی محروم و ۵۰۰۰ پوند جریمه کردند. 

کارت قرمز

اخراج در داربی تنها کارت قرمز هافبک ایرلندی نبود. او ۱۲ بار دیگر هم از بازی اخراج شده است. هفت بار این اتفاق در لیگ برتر انگلیس افتاد و تنها یک کارت قرمز کمتر از ریچارد دان (رکورد اخراج با هشت کارت) دارد. کین نامش در فهرست بیشترین اخراجی های تاریخ فوتبال نیز قرار دارد. 

دستگیر شدن

نوشیدن الکل یکی از تفریحات بازیکن یونایتد بود و به همین خاطر به کلوپ های شبانه زیاد می رفت. در سال ۱۹۹۹ در یکی از بارهای منچستر درگیری به وجود آمد و در جریان آن کین به یک زن ۲۵ ساله ضربه زد. این اتفاق زمانی رخ داد که هافبک ایرلندی به همراه چند هم تیمی اش قهرمانی در لیگ برتر را جشن می گرفتند. کین دستگیر شد و یک شب را در بازداشتگاه گذراند. هافبک ایرلندی با قید وثیقه آزاد شد و ضربه زدن به آن زن را تکذیب کرد.

درگیری با سرمربی تیم ملی

تیم ملی ایرلند، شهر سایپان جزایر مارینای شمالی را برای آماده سازی خود در راستای جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن انتخاب کرد. کین در روز نخست از امکانات آن جا به شدت انتقاد کرد. سپس با مربی دروازه‌بان ها بحث کرد و تصمیم گرفت به کشورش برگردد اما به خاطر نبود پرواز مجبور شد چند روز بیشتر بماند. او با میک مک‌کارتی (سرمربی) صحبت کرد و از ترک اردوی تیم ملی منصرف شد. با این حال زمانی که با رسانه ها صحبت کرد دوباره از امکانات انتقاد و اعلام کرد می خواست اردو را ترک کند.

در تمرین بعدی سرمربی از او عصبانی شد و کین را متهم به تمارض به آسیب دیدگی برای سفر نکردن به تهران (ایرلند در پلی اف جام جهانی با ایران بازی کرد) کرد. هافبک یونایتد خشمگین شد و گفت: "میک تو دروغگو هستی. به تو احترام نمی گذارم چون بازیکن بودی و سرمربی هستی. تنها دلیلی که با تو ارتباط دارم این است که سرمربی تیم ملی کشورم هستی." کین سپس به مک‌کارتی توهین کرد تا ایرلند بدون کاپیتان خود در جام جهانی شرکت کند. 

سانسور شدن مصاحبه

کین در شکست ۴ بر یک یونایتد مقابل میدلزبورو حضور نداشت و مصدوم بود. به همین خاطر خبرنگاران شبکه منچستریونایتد تصمیم گرفتند با او در رابطه با این دیدار صحبت کنند اما برخلاف انتظارشان دیوید گیل، مدیر اجرایی باشگاه مجبور شد این مصاحبه ۳۰ دقیقه ای را سانسور کند. هافبک ایرلندی به شدت از برخی از بازیکنان تیم انتقاد کرد و فردیناند، فلچر، اسمیت، اوشی، ریچاردسون و میلر (که بازی نکرد) را مقصر این شکست خواند. ۱۰ دقیقه ای پایانی مصاحبه به شدت تند بود و به همین خاطر آن اظهارات سانسور شد.  

 

https___s3-images.sportbible.com_s3_content_2e3a4d175b2ae34234bc37da283d6ac5

 

کارلوس کی روش 

سرمربی تیم ملی ایران در فصل (۰۳-۲۰۰۲) در منچستریونایتد به عنوان دستیار سر الکس فرگوسن حضور داشت. کین، کی روش را مربی عالی می دانست اما یکی از بزرگترین پشیمانی هایش این بود که سر مربی پرتغالی را از بدنش جدا نکرده است. هافبک ایرلندی در این رابطه گفت: "در آخرین روزهای حضورم در یونایتد کی روش با من محترمانه برخورد نمی کرد و به همین خاطر درگیری کوچکی داشتیم. باید گردنش را می زدم و پشیمان هستم که این کار را انجام ندادم." 

دیدگاه تان را بنویسید