گلزنی‌های امباپه مدیون مسی و نیمار!

هفت گل مهاجم فرانسوی در فصل جاری، روی پاس های مسی و نیمار به ثمر رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ پی اس جی شب گذشته موفق شد در هفته هفتم لیگ یک فرانسه به سختی میهمان خود برست را با یک گل شکست دهد. در این بازی نیمار روی پاس لیونل مسی برای پی اس جی گلزنی کرد. به این ترتیب تعداد پاس گل‌های لیونل مسی به هفت پاس گل در فصل جاری رسید و با نیمار برابر شد.

  تا به اینجای فصل، نیمار و مسی بیش از هر بازیکنی در فوتبال اروپا پاس گل داده اند. نکته جالب اینکه کیلیان امباپه در فصل جاری هنوز موفق به دادن پاس گل نشده است. او بهترین گلزن پی اس جی هم نیست و نیمار بالاتر از او قرار دارد. ستاره برزیلی در لیگ فرانسه هشت گل زده و در سوپرجام فرانسه نیز دو گل به ثمر رساند. امباپه هفت گل در لیگ زده و دو گل نیز در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده است. آمار گلزنی مسی هم چهار گل است. او سه گل در لیگ و یک گل نیز در سوپرجام زده است.

هفت گل از 9 گل امباپه روی پاس های مسی و نیمار بوده است. مسی به امباپه چهار  پاس گل داده و نیمار هم به ستاره فرانسوی سه پاس گل داده است. سه پاس گل دیگر مسی برای نیمار بوده است. نیمار هم یک پاس گل به مسی داده است.

امباپه در فصل گذشته موفق شد 26 پاس گل در 46 بازی بدهد و از این حیث در پی اس جی رکورددار بود اما او فصل جاری از این حیث افت فاحشی داشته است. پس از امباپه، لیونل مسی با 15 پاس گل قرار داشت. آنخل دی‌ماریا و نیمار نیز 9 و هشت پاس گل دادند.

دیدگاه تان را بنویسید