بازگشت رونالدو به لیگ اروپا بعد از دو دهه

فوق ستاره پرتغالی پس از بیست سال دوباره در لیگ اروپا به میدان خواهد رفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ کریستیانو رونالدو بعد از سالها درخشش در لیگ قهرمانان اروپا ممکن است از ساعاتی دیگر در ترکیب منچستریونایتد بازی در لیگ اروپا را تجربه کند. جالب اینجا است که آخرین باری که کریستیانو در این تورنمنت بازی کرده بود به 20 سال پیش برمی‌گردد. زمانی که رونالدوی جوان بازیکن اسپورتینگ لیسبون بود و هنوز به عنوان یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ مشهور نشده بود.

او اتفاقا امسال تابستان تلاش زیادی کرد تا شاهد چنین اتفاقی نباشد. رونالدو برای اینکه امسال هم بتواند در چمپیونزلیگ به میدان برود سعی کرد یونایتد را ترک کرده و به تیمی حاضر در لیگ قهرمانان بپیوندد ولی او در نهایت موفق نشد تا در اولدترافورد به فوتبال ادامه دهد.

منچستریونایتد امشب در هفته اول لیگ اروپا در خانه‌اش میزبان رئال سوسیداد است. اگر رونالدو امشب به تشخیص اریک تن‌هاخ به میدان برود بعد از بیست سال بار دیگر بازی در لیگ اروپا را تجربه خواهد کرد.

زمانی که کریستیانوی جوان با پیراهن اسپورتینگ در این رقابتها بازی می‌کرد نام دومین رقابت معتبر باشگاهی قاره سبز جام یوفا بود و هنوز به لیگ اروپا تغییر نکرده بود. آخرین بازی رونالدو در این تورنمنت روز 10 اکتبر 2002 بود که او با پیراهن اسپورتینگ به مصاف پارتیزان بلگراد رفت. اسپورتینگ بازی رفت را با نتیجه 3-1 شکست خورد اما در برگشت موفق شد 3-1 پیروز شود تا کار به وقتهای اضافی کشیده شود. پارتیزان در وقتهای اضافه دو گل به ثمر رساند تا اسپورتینگ و رونالدو از دور رقابتها حذف شوند.

رونالدو بعد از آن به منچستریونایتد پیوست و چند سال بعد راهی رئال مادرید شد. ستاره پرتغالی از سال 2002 تا امسال هر سال در لیگ قهرمانان به میدان رفته و یکی از ستاره‌های بزرگ تاریخ این تورنمنت به حساب می‌آید.

دیدگاه تان را بنویسید