گزارش جی پلاس؛

لحظات جنجالی جهان ورزش| آسیب دیدگی های عجیب

ورزشکاران ممکن است بیرون از زمین مسابقه به شکل های عجیبی مصدوم شوند و مدت ها نتوانند بازی کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: آسیب دیدگی جزوی از ورزش است و هر ورزشکار حداقل چند بار در طول دوران حرفه ای خود با مصدومیت روبرو می شود. اغلب مشکلات جسمانی در جریان بازی یا هنگام تمرینات به وجود می آیند اما گاهی ورزشکار به شکل عجیبی خارج از زمین مسابقه آسیب می بیند و برای مدت ها از میادین دور می شود. برخی از آن ها به خاطر چنین مصدومیت های دور از انتظاری تورنمنت های مهمی را از دست داده اند.

کارلس بوسکتس

پدر سرخیو بوسکتس دروازه‌بان بارسلونا بود. او در سال ۱۹۹۷ با دستان بانداژ شده در تمرین حاضر شد و به یوهان کرویف گفت که اتو دستانش را سوزانده است. سرمربی هلندی بارسا این ماجرا را باور نکرد اما کارلس اعلام کرد برای محافظت از سوختگی احتمالی پسرش چنین اتفاقی افتاده است.  

سانتیاگو کانیزارس 

دروازه‌بان اسپانیایی به خاطر شکسته شدن شیشه ادکلن تاندون پایش آسیب دید و جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن را از دست داد. او پس از دوش گرفتن ادکلن را برداشت تا به خود بزند اما از دستانش افتاد. کانیزارس پای خود را جلو آورد تا شیشه نشکند اما هم ادکلن شکست و هم پایش آسیب دید.

پائولو دیوگو 

هافبک تیم سروته سوییس هنگام شادی پس از گل انگشت دستش قطع شد. او به سمت هواداران رفت و از فنس گرفت که حلقه ازدواجش به آن گیر کرد و موجب شد دو بند انگشت دستش قطع شود. 

مارتین پالرمو

در یکی از بازی های کوپا دل ری بازیکن آرژانتینی در وقت های اضافه گلزنی کرد و به سمت هواداران رفت تا آن ها را در آغوش بگیرد اما بخشی از دیواره ریخت و به همراه تعدادی از هوادران روی پایش افتاد. ساق پای پالرمو شکست و موجب شد شش ماه نتواند بازی کند. 

دارن بارنارد

بازیکن ولزی در خانه اش دچار حادثه شد. بارنارد در آشپزخانه اش در حال راه رفتن بود که متوجه خیسی زمین به خاطر ادرار سگش نشد، لیز خورد و رباط صلیبی پاره کرد. او پنج ماه از میادین دور بود.  

رابی کین 

تماشای تلویزیون ممکن است خطرناک باشد. در سال ۱۹۹۸ بازیکن ایرلندی می خواست کنترل تلویزیون را بگیرد که بیش از حد خود را کشید و پارگی در زانویش به وجود آمد. 

سباستین فری 

دروازه‌بان سوییسی زمانی که برای اینتر بازی می کرد در خانه اش آسیب دید. فری در استخر خالی از آب پرید!

دارن بنت 

مهاجم انگلیسی در خانه آشپزی می کرد که آسیب دید. بنت پیاز خورد می کرد که یکی از تاندون های دستش را برید. 

ژوناس رامالیو 

بازیکن برزیلی سه روز روی تخت بود چون کپسول بزرگی که به خاطر بیماری اش به او داده بودند را خورده بود. او نمی دانست که شیاف کپسول خوراکی نیست و به شکل دیگری مصرف می شود. 

دیوید جیمز 

دیگر بازیکنی که به خاطر کنترل تلویزیون مشکل پیدا کرد دیوید جیمز بود. دروازه‌بان انگلیسی هنگام عوض کردن شبکه فشار زیادی به خود وارد کرد و مشکل کشیدگی عضله پیدا کرد. 

یاری لیتمانن

منفجر شدن بطری کوکاکولا دلیل آسیب دیدگی بازیکن فنلاندی بود. چشمان لیتمانن دچار مشکل شد. 

دیدا

دروازه‌بان برزیلی زمانی که از دروازه میلان حفاظت می کرد در دیدار مقابل پارما روی روی نیمکت ذخیره نشسته بود که خود به خود مصدوم شد. 

کریستین چیوو

بازیکن رومانیایی در تعطیلات به سر می برد که از روی پله ها سقوط کرد و نیمی از فصل را از دست داد. 

الکس استپنی 

در دیدار منچستریونایتد و بیرمنگام در لیگ انگلیس سال ۱۹۷۵ دروازه‌بان شیاطین سرخ دچار گرفتگی فک شد. استپنی در واکنش به عملکرد یکی از مدافعان فریاد بلندی کشید و فکش قفل شد‌. او پس از بازی راهی بیمارستان شد. 

پلاکسیکو بوریس 

بازیکن فوتبال آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به پای راست خود شلیک کرد. این اتفاق هنگام بیرون آمدن از یک کلوپ شبانه افتاد. بوریس به همین خاطر به دو سال زندان محکوم شد. 

رافائل نادال 

تنیسور اسپانیایی در دور دوم اپن آمریکا ۲۰۲۲ برابر فابیو فونینی قرار گرفت که به خودش آسیب رساند. نادال به شکل عجیب و ناخواسته ای با راکت به بینی اش ضربه زد. بینی تنیسور اسپانیایی خونریزی کرد و بازی برای دقایقی متوقف شد. نادال توانست این دیدار را با پیروزی به پایان برساند و به دور بعد صعود کند. 

کیم کلایسترس 

زن شماره دو تنیس جهان در سال ۲۰۱۱ در جریان رولان گاروس به مراسم عروسی خواهرزاده اش رفت و هنگام رقصیدن دچار آسیب دیدگی شد. او مجبور شد از مسابقات کناره گیری کند. 

گرگ لوموند 

دوچرخه سوار آمریکایی می خواست در سال ۱۹۸۷ از عنوانش در تور دو فرانس دفاع کند اما آسیب دیدگی در جریان شکار مانع از آن شد. یکی از دوستانش هنگام شکار خرگوش به اشتباه به او تیراندازی کرد. لوموند به شکل جدی آسیب دید و راهی بیمارستان شد. 

دیدگاه تان را بنویسید