سقوط تیم ملی والیبال بعد از شکست کابوس وار مقابل برزیل

تیم ملی والیبال ایران با شکست مقابل برزیل، در رده بندی فدراسیون جهانی سقوط کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، شکست 3-0 تیم ملی والیبال ایران مقابل برزیل و حذف از مسابقات قهرمانی جهان با سقوط در رده بندی جهانی همراه بود.

رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان با تمام فراز و نشیب‌های خود برای ملی‌پوشان ایران به پایان رسید. احتمالا طرفداران والیبال در ایران در رابطه با این مسابقات رویاهای بزرگ‌تری نسبت به حذف در مرحله یک هشتم نهایی در سر می‌پروراندند، اما شرایط اصلاً باب میل ما پیش نرفت.

اگر چه تیم ملی والیبال ایران در مرحله گروهی دو پیروزی کسب کرد و بالاتر از آرژانتین به عنوان تیم دوم راهی دور حذفی شد اما عملکرد نگران‌کننده مقابل مصر و البته نمایش بسیار بد برابر هلند زنگ خطر را برای والیبال ایران به صدا درآورد.

تاوان شکست مقابل هلند در بازی آخر مرحله گروهی برخورد به برزیل در یک هشتم نهایی بود. در حقیقت ایران می‌توانست با شکست این تیم نه چندان قدرتمند اروپایی، به جای برزیل روبروی اوکراین قرار بگیرد و قطعاً آن زمان کار به مراتب آسان‌تری نسبت به دیشب پیش رو داشتیم.

در نهایت، تیم والیبال ایران با یک عملکرد ناامید‌کننده و در سه ست پیاپی برابر برزیل شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد. بسیاری از مواقع بوده که والیبال ایران از یک تورنمنت بزرگ حذف شده اما عملکرد فوق‌العاده ما تلخی کنار رفتن از مسابقات را تا حدود زیادی کاهش داده است اما در قهرمانی جهان 2022 اصلا چنین احساسی برای ما وجود نداشت. این در حالی بود که رقیب آسیایی ما یعنی ژاپن ۲۴ ساعت قبل از دیدار ایران تا آستانه شکست قهرمان المپیک و لیگ ملت‌ها یعنی فرانسه پیش رفته بود و در نهایت با سری بالا از مسابقات کنار رفت.

باخت ایران مقابل تیم ملی والیبال برزیل از سوی فدراسیون جهانی والیبال نیز بدون واکنش باقی نمانده و در جدیدترین رنکینگ اعلام شده از سوی FIVB کابوس والیبال ایران تکمیل شده است. تیم ملی ایران که بعد از باخت به هلند با سقوط یک پله‌ای در رده نهم فدراسیون جهانی والیبال قرار گرفته بود، بعد از شکست دیشب یک رده دیگر سقوط کرد و در رده دهم قرار گرفت تا بعد از چند ماه دوباره در این رنکینگ حس تلخ دو رقمی شدن را تجربه کنیم.

  • ناشناس ارسالی در

    دهمی زیادش هم هست جلو هلند ومخصوصا برزیل چه حرفی داشت

دیدگاه تان را بنویسید