کارشناس والیبال ایران در گفت و گو با جی پلاس؛

افشاردوست: برزیل در قهرمانی جهان تیم رویایی نبود/ با مدیریت بیشتر می‌توانیم خاطرات نسل طلایی را زنده کنیم

کارشناس والیبال ایران گفت: برزیل تیم پرافتخاری است اما در این تورنمنت رویایی نبود و اگر بیشتر از شانس و موقعیتمان استفاه می‌کردیم شرایط متفاوت می‌شد.

لینک کوتاه کپی شد

محمود افشاردوست در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص شکست تیم ملی والیبال برابر برزیل و حذف از رقابت‌های جهانی اظهار کرد:  من فکر می‌کنم انصافا برزیل در خیلی از بخش‌ها بهتر از ما بازی کرد یعنی خیلی راحت تر و کم استرس تر بودند چون بالاخره تیم خوب و پرافتخاری است بنابراین از همان اول خیلی پرتلاش و پرهیجان شروع کردند. در دو ست اول توپ‌ها و اسپک‌ها و حتی دریافت‌های خوبمان هم خیلی سخت می‌خوابید که نشان داد برزیلی‌ها خیلی خوب بازیکنان را شناسایی کرده بودند و امین اسماعیل نژاد را  آرام آرام با دفاع خوب از دور خارج کردند و از آن طرف حمله کننده‌های قدرتی ما را سخت آزردند.

او افزود: ست سوم تغیراتی اتفاق افتاد و حتی باعث شد بعضی اوقات یکی دو پوئن از حریف جلو باشیم اما ادامه دار نبود و نمی‌توانستیم چند سرویس مداوم بزنیم و در کل روند امتیاز گیری ادامه نداشت؛ برعکس برزیل این کار را خیلی خوب انجام می‌داد و در نهایت علی رغم تلاش زیاد باریکنان و کادر فنی به برزیل پرافتخار باختیم. برزیل تیم پرافتخاری است اما در این تورنمنت خیلی تیم رویایی نبود و شاید اگر کمی بیشتر از شانس‌ها و موقعیت‌هایمان استفاده می‌کردیم می‌توانستیم بازی بهتری ارائه بدهیم و حتی ست سوم به بازی برگردیم و شرایط متفاوت می‌شد.

افشاردوست با اشاره به عملکرد کلی بهروز عطایی به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال تصریح کرد: فکر می‌کنم در لیگ ملت‌ها شرایط تیم ما بهتر بود و بازی به بازی پیشرفت کردیم. شاید تصور همه کارشناسان این بود با اضافه شدن جواد کریمی، اصغر مجرد و معنوی نژاد قدرت تیم ما هم افزایش پیدا کند و شرایط بهتر شود بنابراین فکر می‌کنم این روند در  قهرمانی جهان افت پیدا کرد.

کارشناس والیبال ایران در ادامه با بیان اینکه باید دلایل کسب این نتایج را پیدا کنیم گفت:  باید برگردیم به دلایلی از جمله نحوه آماده شدن تیم و ببینیم تایمی که بعد از برگشت به ایران از لیگ ملت‌ها تا قهرمانی جهان داشتیم چقدر بود، چقدر فرصت داشتیم نقاط ضعف را در آن مدت برطرف کنیم و بازیکنانی که به تیم اضافه شدند هماهنگ شوند. در مجموع می‌خواهم بگویم چند بازیکن جدید به تیم اضافه شده و طبیعی است که کمی زمان لازم است تا تیم به هارمونی خوبی برسد اما با تمام این تفاسیر بازیکنان توانمندی داریم و در مجموع عملکرد بدی نیست اما می‌توانست در قهرمانی جهان بهتر هم باشد مخصوصا بازی با هلند که اگر برنده می‌شدیم دور بعد می‌توانستیم بازی بهتری مقابل اوکراین داشته باشیم. در هرصورت باید صبر کنیم تیم برگردد و بهروز عطایی صحبت کند و کارشناسان نظر بدهند چون قطعا همه دوست دارند به تیم کمک کنند تا مشکلات برطرف شود و سال‌های آینده با آمادگی ذهنی و بدنی بهتری راهی مسابقات شود.

محمود افشاردوست در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: فکر می‌کنم این تیم هم بتواند مثل نسل طلایی باشد به شرطی که چند نکته رعایت شود اول  اینکه باید بهتر مدیریت شود و بازیکنان مثل نسل طلایی از نظر ذهنی به هماهنگی و یکپارچگی برسند چون بالاخره  دوستی‌ها و نزدیکی به بدنه تیم برای پیشرفت کمک می‌کند و این‌ها موضوعات مهمی است که کنار مسائل تکنیکی ، تاکتیکی و بدنی می‌تواند خیلی تاثیر گذار باشد تا بازیکنان در کنار هم آرامش داشته باشند بنابراین اگر این چند نکته رعایت شود می‌توانیم به آینده امیدوار باشیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید