علت لغو مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال چیست؟

دبیر کل فدراسیون فوتبال به شکل غیرمستقیم پرونده مهدی تاج را عامل تعویق انتخابات و گفت: لغو انتخابات فدراسیون به دلیل کدهای اخلاقی FIFA بوده تا از فدراسیون و فوتبال کشور صیانت کند و مطمئن باشید این تصمیم به نفع فوتبال ایران است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بعد از لغو انتخابات فدراسیون فوتبال که قرار بود سه شنبه 8 شهریور برگزار شود حسن کامرانی فر دبیر کل فدراسیون با بیان توضیحاتی به صورت غیرمستقیم مهدی تاج را عامل لغو این انتخابات معرفی کرد.

کامرانی فر  با بیان اینکه نامه های ارسال شده درباره انتخابات فدراسیون اصلا مورد توجه قرار نگرفته بود، گفت: نامه های زیادی به فدراسیون فوتبال آمده بود که در آن به کدهای اخلاقی فیفا توجه کرده بود و پیش از این این نامه ها مورد توجه قرار نمی گرفت اما ما آخرین نامه ای که ساعت یک ظهر دوشنبه به فدراسیون فوتبال رسید را در اختیار کمیته بدوی قرار دادیم و تا ساعت 10 شب منتظر بودیم که جواب نامه را ارسال کنند. در نهایت 10 شب کمیته بدوی بدون پاسخ به این نامه فدراسیون را ترک کردند.

او ادامه داد: ما به این نتیجه رسیدیم که کدهای اخلاقی و قوانین و مقررات کشور در این انتخابات رعایت نشده است. ما تحربه تلخی در اتفاقات قبلی داشتیم. همان طور که گفتم کدهای اخلاقی فیفا هم صراحتا این موضوعات را اعلام کرد.  کمیته بدوی هم باید اساسنامه فدراسیون را رعایت می کرد و ما در نهایت تصمیم گرفتیم انتخابات را لغو کنیم و امیدوارم در اولین فرصت درباره زمان مجمع بعدی تصمیم گیری کنیم.

کامرانی فر با بیان اینکه این تصمیم به نفع فوتبال ایران است گفت: ما برای صیانت از فوتبال و فدراسیون به این نتیجه رسیدیم که مجمع باید لغو شود. مطمئن هستیم که این تصیم به نفع فوتبال و جامعه ورزش خواهد بود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره اینکه اگر مجمع برگزار نشود فوتبال ایران تعلیق می شود یا نه گفت: مطمئن باشید. هیچ اتفاقی برای فوتبال ما نخواهد افتاد. اجازه بدهید بیشتر از این صحبت نکنم و در اولین فرصت مفصل تمام موارد را مستند به اطلاع همه خواهم رساند.

دیدگاه تان را بنویسید