جی پلاس

کپی و پر غلط| آقای تاج لطفا برنامه ننویس!

مهدی تاج در حالی برنامه راهبردی برای ریاست فدراسیون ارائه داده که این برنامه دارای چندین غلط املایی و البته بخشی از آن کپی است!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رئیس اسبق فدراسیون فوتبال که حضور و تایید صلاحیتش همچنان مورد تعجب و سوال بسیاری افراد است، برنامه راهبردی خود برای ریاست فدراسیون فوتبال را به مجمع ارائه کرد. این برنامه مملو از ایرادهای نگارشی و املایی است. اما ابتدا بد نیست نگاهی به مقدمه این برنامه بیندازیم.

مقدمه برنامه راهبردی نوشته شده توسط تاج به شرح زیر است:

سرعت تحولات داخلی و بین المللی در سالهای اخیر در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ورزشی و روند به رشد بسیاری از تشکل های ورزشی (اعم از دولتی، غیردولتی و خصوصی) آن هم در سال ورود به بزرگترین رویداد ورزشی جهان - جام جهانی - باعث شده که بسیاری از فدراسیون های فوتبال (غرب آسیا) در سال های اخیر نیازمند اتخاذ رویکردهای نوین مدیریتی، متناسب با ویژگی های سازمانهای هزاره سوم باشند. در این میان مدیریت استراتژیک به پشتوانه تفکر علمی، یکی از اساسی ترین نیازمندی های مدیران فدراسیون های ورزشی محسوب می شود.

این متن قلنبه سلنبه به شخص تاج و به تیم کاری اش نمی خورد. پس برای این که متوجه شوید این کلمات شیک و قشنگ از کجا به برنامه راهبردی تاج راه یافته کافی است نگاهی به مقدمه کتاب ضروریات جامع مدیریت استراتژیک نوشته بری ویچر بیندازیم!

سرعت تحولات داخلی و بین المللی در سالهای اخیر در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و روند به رشد فعالیت بسیاری از شرکت ها و سازمان ها باعث شده که بسیاری از آن ها در سال های اخیر نیازمند اتخاذ رویکردهای نوین مدیریتی، متناسب با ویژگی های سازمانهای هزاره سوم باشند. در این میان مدیریت استراتژیک یکی از اساسی ترین نیازمندی های مدیران شرکت ها و سازمان ها محسوب می شود.

همان گونه که مشاهده می کنید، مقدمه عینا از کتاب مذکور بدون ذکر منبع برداشته شده است. فقط واژگان قرمز رنگ با واژگان سبزرنگ جابجا شده اند. مثلا واژه فرهنگی به ورزشی تبدیل شده و شرکت ها و سازمان ها به فدراسیون تغییر یافته است!

از این کپی برداری ناشیانه که بگذریم برنامه راهبردی نوشته شده، حتی یک بار از روی آن خوانده نشده تا غلط های پرتعداد املایی و ایرادهای نگارشی آن گرفته شود. در ادامه چند نمونه از ایرادهای این برنامه راهبردی را می بینیم.

ترویج ارزشهای اخلاقی و انظباط حرفه ای (انضباط)

واگزاری اختیارت لازم به سازمان لیگ توسط فدراسیون فوتبال (واگذاری) (اختیارات)

تعامل مناسب و اثرگزار با نهاد منطقه ای و بین المللی (نهادهای - اثرگذار)

مسئولیت پذیر نمودن باشگاهها برابر دستورالعملهای ابلاغی سوی سازمان لیگ (از سوی)

این برنامه راهبردی کسی است که فدراسیون تحت مدیریتش قرار است نام "تحول" را یدک بکشد! ناگفته پیداست در صورت ریاست مجدد تاج بر فدراسیون فوتبال شاهد چه مدل تحولی خواهیم بود. صابون تحول در دوره قبلی ریاست این نامزد، خصوصا در حوزه انتخاب سرمربی تیم ملی به تن مان خورده است.

تاج پیش از این در دفاع از عملکرد خود و تیم کاری اش در فاجعه ویلموتس، عنوان کرده بود که نه او و نه هیچ یک از اعضای هیات رئیسه متوجه ایرادی در قرارداد مربی بلژیکی نشده اند. البته با تسلطی که تاج در این متن فارسی از خود نشان داده دیگر انتظار نمی رود او بتواند ایرادهای یک قرارداد نوشته شده به زبان خارجی را دریابد و جلوی رقم زدن یک فاجعه را بگیرد.

دیدگاه تان را بنویسید