جی پلاس،

گزارش کامل مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال| تاج دوباره برگشت!

مهدی تاج برای دو سال آینده به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال که قرار بود ساعت 9 صبح شروع شود با بیش از یک ساعت تاخیر آغاز شد و در پایان از 80 رای مهدی تاج 51 رای به دست آورد و رئیس فدراسیون شد.

 

گزارش حواشی کامل مجمع را در ادامه بخوانید:

محمدرضا ساکت، مدیرعامل سپاهان با 26 رای به عنوان نماینده باشگاه ها در هیات رئیسه انتخاب شد. همچنین درویش 18 رای، گرشاسبی 13 رای، حیدرپور 14 رای و  پرویزی یک رای را کسب کردند.

مهدی محمدنبی با 64 و منصور قنبرزاده با 58 رای به صورت رسمی به عنوان نایب‌رئیس اول و دوم مهدی تاج برگزیده شدند. فلاحتی، رئیس کمیته انتخابات فدراسیون فوتبال این موضوع را از تریبون مجمع اعلام کرد.

مهدی تاج در اولین نطق خودش پس از پیروزی در انتخابات از اعضای مجمع خواست تا نسبت به نواب رئیس او هم توجه داشته باشند تا بتواند به همراه تیم همراهش در فدراسیون مستقر شود

اکنون با توجه به انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، نوبت به رای‌گیری در خصوص نواب رئیس او، مهدی محمدنبی و منصور قنبرزاده رسید

میرشاد ماجدی با لبخندی تلخ، گوشی همراه خودش را پس از شکست در انتخابات فدراسیون فوتبال چک می‌کرد.

در پایان رای گیری مهدی تاج با 51 رای رئیس شد. میرشاد ماجدی با 25 و عزیزاله محمدی با 4 رای در رده‌های دوم و سوم انتخابات قرار گرفتند.

درویش: فکر کردم لغو انتخابات، شوخی است

رضا درویش در مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال در رابطه با حواشی شب گذشته انتخابات فدراسیون فوتبال یعنی لغو و دستور برگزاری مجدد مجمع انتخاباتی اظهار کرد: امیدوارم این مجمع به سر منزل مقصود برسد. تیم ملی ما قرار است در جام جهانی با تیم‌های بزرگی بازی کند و نتیجه خوب برنامه ریزی صحیح هم می‌طلبد.  امیدوارم این فصل پایان بی برنامگی‌ها باشد و فصل جدید را شروع کنیم. من صبح متوجه شدم انتخابات قرار است دوباره برگزار شود و ابتدا فکر می‌کردم شوخی است. نمی‌دانم علت این حواشی چیست. این بی برنامگی تاثیرش را روی فوتبال ما می‌گذارد و امیدواریم امروز به آن نتیجه لازم برسد.

آجورلو: شان فوتبال ایران حفظ نشد

مصطفی آجورلو، مدیرعامل باشگاه استقلال پیش از حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال درباره حواشی این مجمع اظهار کرد: من ساعت 1:30 متوجه لغو مجمع انتخاباتی شدم.

او در پاسخ به این سوال که آیا انتخابات را تحریم کرده است، گفت: من انتخابات را تحریم نکرده‌ام.

مدیرعامل باشگاه استقلال در پاسخ به این سوال که آیا این اتفاقات در شان فوتبال ایران بوده است، بیان کرد: در شان فوتبال ایران نیست و متاسفم.

آجورلو در پایان در پاسخ به این سوال که آیا این موضوع صحت دارد که به عده‌ای از اعضای مجمع اجازه ورود داده نشده است، گفت: من ندیدم.

روند رای‌گیری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال به صورت رسمی با رای رضا درویش به عنوان مدیرعامل پرسپولیس آغاز شد.

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال وحید هاشمیان

فلاحتی باز بودن پرونده احراز صلاحیت‌ها تا روز قبل از انتخابات را رد کرد و هجدهم مرداد را تاریخ اعلام قطعی نتایج احراز صلاحیت‌ها اعلام کرد و گفت تک تک اظهارات داخل و خارج فدراسیون در خصوص اینکه تایید صلاحیت‌ها هنوز قطعی نشده اشتباه بوده است.

ادعای عجیب یک داور!

در اواسط برگزاری مجمع یک فرد که ادعا می‌کرد داور فوتبال است با سر و صدای زیاد وارد مجمع شده و با انتقاد از عباس صوفی، نایب رئیس پیشنهادی اول میرشاد ماجدی مدعی شد فرزند او را برای فوتبال کشته اند! این فرد در ادامه توسط نیروهای حراستی به بیرون هدایت شد.

ادامه ناراحتی کامرانی فر!

در شرایطی که حسن کامرانی فر، دبیرکل فدراسیون پیش از شروع رای گیری قصد داشت سالن را ترک کند از این تصمیم صرف نظر کرد و در قسمت عقب سالن مستقر شد.

براتی: تصمیم شخصی کامرانی‌فر بود!

احمدرضا براتی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در حاشیه انتخابات این فدراسیون در جمع خبرنگاران درباره حواشی پیش آمده و انتشار خبر لغو انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار کرد: این اتفاقات نیازی به تحلیل ندارد. این تصمیمی بوده که آقای کامرانی‌فر گرفته‌اند و تصمیم شخصی ایشان بوده است و باید از ایشان پرسید که بر چه اساسی این تصمیم گرفته شده است. این اتفاق بدون هماهنگی با هیات رئیسه و کمیته انتخاباتی صورت گرفته است. این اتفاق قابل تحلیل نیست و مبنای قانونی نداشت.  آقای کامرانی‌فر هیچ چیز مکتوبی برای ارائه نداشتند و اظهارات شفاهی ایشان پراکنده‌گویی بود و چیز مستندی نداشتند.

براتی در پاسخ به این سوال که آیا خبر لغو انتخابات فدراسیون فوتبال می‌تواند به تعلیق فوتبال ایران منجر شود؟ گفت: خدا نکند. تلاش ما بر این بوده است که انتخابات برگزار شود که این اتفاقات رخ ندهد. همه ما از طریق سایت فدراسیون فوتبال از این مساله مطلع شدیم.

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال میرشاد ماجدی محمد پولادگر

کاپیتان تیم ملی هم با تاخیر آمد!

احسان حاج صفی با تاخیر وارد مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال شد.

حضور سوگوارانه کامرانی فر در مجمع!

حسن کامرانی فر که تمام تلاشش برای لغو مجمع ناکام مانده بود، با لحنی بسیار ناراحت پشت میکروفون رفت و با بی تفاوتی گفت: نکاتی مطرح کردیم اما در نهایت تصمیم به برگزاری مجمع گرفته شد و من هم به احترام شما وارد مجمع شدم. پس از قرائت صورت جلسه رای گیری انجام می شود و من هم از حضور شما مرخص می شوم.

حسن کامرانی فر

علت غیبت وزیر در مجمع فدراسیون فوتبال

محمد پولادگر، معاون وزیر ورزش که امروز در مجمع انتخاباتی حاضر شده اعلام کرد به دلیل حضور حمید سجادی در جلسات دولت به دلیل هفته دولت و حضور وزرا نزد مقام معظم رهبری به جای وزیر در این جلسه حاضر شده است.

شمسایی: شیفتگان خدمت باشیم نه تشنگان قدرت!

وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال در واکنش به حواشی عنوان کرد:‌ ما اردوی تیم ملی را تعطیل کردیم که به مجمع بیاییم. برنامه تلویزیونی را می‌دیدم که اعلام کردند مجمع لغو شده است. صبح برای نماز بیدار شدم که اطلاع دادند مجمع برگزار می‌شود. این مسائل زیبنده فوتبال ما نیست.  امیدوارم کسی که انتخاب می‌شود برای خدمت به فوتبال ما دست به کار شود. این صندلی به کسی وفا نمی‌کند. به قول شهید بهشتی شیفتگان خدمت باشیم نه تشنگان قدرت. نزدیک جام جهانی هستیم و همه باید به فکر فوتبال باشند. با این اتفاقاتی که در فدراسیون رخ داده است، نمی‌شود پیش بینی کرد. این موجود دو پا خیلی سریع رنگ عوض می‌کند.

وحید هاشمیان

واکنش معاون وزیر به حواشی انتخابات

پولادگر، معاونت قهرمانی وزارت ورزش در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر این که این اتفاقات شب گذشته فدراسیون به نفع فوتبال است، گفت: نه! قطعا و یقینا بهترین اتفاق بدون درنظر گرفتن نتیجه، برگزاری انتخابات است. او همچنین در مورد اطلاع وزارت از این اتفاقات گفت: من هم صبح فهمیدم!

کامرانی فر با اصرار آمد!

پس از اینکه اعضای هیأت رئیسه فدراسیون تصمیم حسن کامرانی‌فر را برای لغو مجمع وتو کردند او با چهره‌ای مغموم در سالن برگزاری مراسم حاضر شد و با درخواست برخی از کارمندان فدراسیون به سالن آمد.

تصویر حسن کامرانی فر در حاشی انتخابات فدراسیون فوتبال

حراست وزارت ورزش: دبیر کل باید پاسخگو باشد

مجید شهیدی در خصوص لغو و برگزاری مجدد انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: دبیرکل فدراسیون فوتبال در این مورد خودش پاسخ می‌دهد. او باید پاسخ بدهد.

مدیر کل حراست وزارت ورزش در مورد اینکه وزیر ورزش در رادیو اعلام کرد با او صحبت کرده، گفت: نه، تماسی با من نگرفتند. 

وی در مورد این سوال که آیا حضور چند روز قبلش در فدراسیون فوتبال بابت همین اتفاقات بوده، پاسخی نداد.

کامرانی فر: در آینده خیلی چیزها مشخص می شود

حسن کامرانی فر در مورد اینکه انتخابات در ابتدا لغو اما دوباره تصمیم به برگزاری آن گرفته شد، اظهار داشت: بعد از جلسه با هم صحبت می‌کنیم. در آینده خیلی چیزها مشخص می شود.

وی در مورد اینکه اصولی اعلام کرده، دبیر کل فدراسیون شخصا اقدام به لغو انتخابات گرفته، گفت: اینطور نیست. حتما صحبت می‌کنیم.

کامرانی‌فر در خصوص اینکه آیا استعفا داده است، عنوان کرد: مجمع تمام شود در خدمت هستیم.

افشاریان: متاسفم و عذر می‌خواهم!

خداداد افشاریان عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اتفاقات عجیبی که باعث لغو و سپس برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال شد گفت: ما آمدیم که مراسم را برگزار کنیم. 

وی در خصوص اینکه شاید فشاری خارج از فدراسیون فوتبال وجود داشته و حتی حسن کامرانی‌فر دبیرکل فدراسیون فوتبال گفته که شرمنده مردم است افزود: باید از خود کامرانی فر این را بپرسید اما چیزی که  مهم است این است که آمدیم تا مراسم انتخابات فدراسیون فوتبال را برگزار کنیم. دیشب هم تا دیروقت در همین رابطه جلسه داشتیم. تصمیم هیات رئیسه این بود که برگزاری انتخابات به نفع فوتبال کشور است. تحلیل ما این است که انتخابات سالمی را برگزار خواهیم کرد. اگر مورد خاصی باشد یا اتفاقات کم رنگی رخ بدهد بعدا درباره آن می‌شود حرف زد. الان مهم این است که جلسه را برگزار خواهیم کرد.

افشاریان در مورد اینکه چه اتفاقاتی رخ داد که ابتدا انتخابات لغو شد و سپس خبر برگزاری این مجمع روی خروجی فدراسیون فوتبال آمد گفت: متاسفم و عذر می‌خواهم!

وی در پاسخ به این سوال که استدلال کامرانی فر چه بوده که شما را قانع نکرده و انتخابات را برگزار می کنید ادامه داد: آقای کامرانی فر دبیر کل است و دبیر کل باید دستور کمیته بدوی را اجرا کند. وقتی کمیته بدوی تا آخرین لحظه می‌گوید انتخابات باید برگزار شود یعنی اینکه باید این انتخابات صورت بگیرد. 

افشاریان در مورد اینکه کامرانی فر شخصا تصمیم گرفته انتخابات را لغو کند اظهار داشت: به نظرم کاری که الان انجام می دهیم درست ترین کار است.

مهدی محمدنبی، نایب‌رئیس اول پیشنهادی مهدی تاج در خصوص اتفاقات شب گذشته گفت: تحلیل آن با شما!

مهدی تاج در هنگام ورود به سالن برگزاری مجمع درباره حواشی بامداد سه شنبه گفت: در 14 سال حضورم در فدراسیون فوتبال چنین چیزی را ندیده بودم.

عزیزالله محمدی دیگر کاندیدای انتخابات گفت: اتفاقات شب گذشته شان فوتبال ما را حفظ نکرد. میرشاد ماجدی هم در برنامه فوتبال برتر از وقوع تصمیم مبنی بر لغو انتخابات بی‌خبر بود.

عزیزالله محمدی علی فتح الله زاده

 

 

ترکیب اعضای مجمع: (87 نفر)

32نفر- روسای هیات فوتبال استان‌ها : جواد ششگلانی – آذربایجان شرقی؛ اصغر ملکانی – آذربایجان غربی؛ صمد نوتاش – اردبیل؛ علی طاهری – اصفهان؛ منصور بیک‌وردی – البرز؛ آبختی سنجابی – ایلام؛ امیرحسین محتشم – بوشهر؛ حبیب الله شیرازی – تهران؛ طهمورث حیدری – چهارمحال و بختیاری؛ حسن قهوه چی – خراسان جنوبی؛ احسان اصولی – خراسان رضوی؛ حسین جعفرزاده – خراسان شمالی؛ عبدالعظیم آل‌ کثیر – خوزستان؛ نادر بلباسی – زنجان؛ حسین زرگر – سمنان؛ سعید سیدالحسینی – سیستان و بلوچستان؛ غلامعلی هنرپیشه – فارس؛ حسین باجیوند – قزوین؛ قدرت الله باقری – استان قم؛ رضا رحمانی – کردستان؛ محسن سلاجقه – کرمان؛ علیرضا محبی – کرمانشاه؛ خداداد افشاریان – کهگیلویه و بویراحمد؛ قاسم کوهستانی – گلستان؛ فرامرز الماسخاله – گیلان؛ ولی‌الله خسروی – لرستان؛ رحیم درزی‌خلردی– مازندران؛ محمدرضا غفاری – مرکزی؛ قاسم رنجبریان – هرمزگان؛ عباس صوفی- همدان؛ امیرفرشاد تفکری – یزد؛ منصور پازوکی – کیش

16 نفر- مدیران باشگاه‌های لیگ برتر: ایزد سیف‌الله‌پور - نساجی؛ حمیدرضا چوپان - امید وحدت خراسان؛ محمد اسفندیارپور - گل‌گهر سیرجان؛ مصطفی آجرلو - استقلال؛ علیرضا احسانی -ذوب‌آهن؛ حمیدرضا گرشاسبی -فولاد خوزستان؛ رضا درویش - پرسپولیس؛ ایوب بهتاج -تراکتور؛ محمدجواد رحیمی -هوادار؛ هدایت یزدی - نفت مسجد سلیمان؛ حمید عباسی -پیکان؛ جهانگیر کی‌شمس - صنعت نفت آبادان؛ محمدرضا ساکت - سپاهان؛ مجید زیندینی - مس رفسنجان؛ محمد رجاییان - آلومینیوم اراک؛ محمدحسین مفتاحی - فجرسپاسی

8 نفر- مدیران باشگاه‌های لیگ دسته یک: پژمان نوری – ملوان؛ مجید کهندل– مس کرمان؛ جواد هندیزی– آرمان گهر سیرجان؛ احسان ناصر– خیبر خرم آباد؛ بهرام رضاییان– پارس جنوبی جم؛ حسین پرویزی– خوشه طلایی؛ عباس قشمی – مس شهر بابک؛ امیر حسین علاقبند – استقلال ملاثانی

4 نفر- مدیران عامل تیم های لیگ دسته دو مردان: علی رضایی - چوکا تالش؛ رسول جهانداری - شهرداری بندرعباس؛ ایوب عسگری - خلیج فارس ماهشهر؛ احمد تحسیری - ون پارس نقش جهان

3 نفر- مدیران عامل تیم های لیگ برتر فوتسال مردان: رسول خطیبی – مس سونگون؛ علیرضا جنتی – گیتی پسند اصفهان؛ محسن نخباف – کراپ الوند

2 نفر- مدیران عامل لیگ برتر فوتبال ساحلی مردان: محمد عشقان ملک – گلساپوش یزد؛ بهرام رضاییان – پارس جنوبی

2 نفر- مدیران عامل لیگ برتر فوتبال زنان: بابک اسماعیلی – خاتون بم؛ الهام بصیری نیا– شهرداری سیرجان

2 نفر- مدیران عامل لیگ برتر فوتسال زنان:  حمید عباسی – پیکان؛ مجید رمضانی – نصر فردیس کرج

یک نفر- مدیر عامل لیگ برتر فوتبال ساحلی زنان: رسول جهانداری – شهرداری بندرعباس

4 نفر- هیات‌های فوتبال تابع فدراسیون: شهامت عباسی – انجمن فوتبال دانش آموزی؛ محمدحسین علیزاده – انجمن فوتبال دانشگاهی؛ سرتیپ جمشید فولادی – هیات فوتبال نیروهای مسلح؛ محمد امین طرفیان – هیات فوتبال ورزش های کارگری

6 نفر- مربیان تیم های ملی: وحید هاشمیان – مربی تیم ملی فوتبال مردان؛ شمسایی – تیم ملی فوتسال مردان؛ عباس هاشم‌پور – تیم ملی فوتبال ساحلی مردان؛ مریم آزمون – تیم ملی فوتبال زنان؛ فروزان سلیمانی– تیم ملی فوتسال زنان

5 نفر- کاپیتان های تیم‌های ملی: احسان حاج صفی – تیم ملی فوتبال مردان؛ محمدرضا سنگ سفیدی – تیم ملی فوتسال مردان؛ مسلم مسیگر – تیم ملی فوتبال ساحلی مردان؛ سارا ظهرابی‌نیا – تیم ملی فوتبال زنان؛ فرزانه توسلی – تیم ملی فوتسال زنان

یک نفر- نماینده اتحادیه مدیران عامل باشگاه‌ها: علی‌محمد مرتضوی – رئیس اتحادیه باشگاه‌ها

 دونفر- نماینده داوران: علیرضا فغانی – داور فوتبال آقایان؛ گلاره ناظمی - داور فوتسال

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید