اگر اسمم در ماجرای فساد فولاد مبارکه بود آب می‌شدم و به زمین می‌رفتم

حاج‌رضایی با اشاره به فساد سنگین شرکت فولاد مبارکه گفت: اگر این موارد در مورد من مطرح شده بود، آب می‎شدم و به زمین می‌رفتم. خدا گواه است که رویم نمی‌شد به روی کسی نگاه کنم و جایی می‌رفتم که کسی من را نبیند. حالا چه اصراری هست که این آقا باشد، خدا می‌داند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، امیر حاج‌رضایی در خصوص عدم تأیید صلاحیت مهدی تاج از سوی نهادهای قضایی و مطرح شدن بحث تعویق انتخابات فدراسیون اظهار داشت: من مسائل حقوقی را نمی‌دانم اما اینکه به خاطر یک نفر صبر کنند تا جوابش بیاید را برای اولین بار است که می‌شنوم. ظاهراً دو نفر تاییدیه‌شان آمده و ایشان تأیید نشده، با این شرایط انتخابات را عقب بیندازند که چه شود؟ که نفر سوم بتواند تأیید صلاحیت بگیرد؟ این برای من نامفهوم است. فیفا و نهادهای تابعه مثل AFC برای خود قوانینی دارند و قبلاً هم گفته‌ام که خیلی از مواقع در این قوانین انعطاف هم ندارند چه برسد به اینکه از رأی خود برگردند.

*فوتبال ایران برای AFC مشکل شده است

او در ادامه صحبت هایش به تسنیم گفت: فوتبال ایران برای AFC یک مشکل شده است و دائماً پرونده‌هایی دارد که مورد بازرسی قرار می‌گیرد، چه بدهی‌های باشگاهی و مسائل ملی و چه ورود خانم‌ها به استادیوم و دخالت دولتی‌ها در امور فوتبال که فیفا مخالف این امر است. به طور کلی فوتبال ایران یک فدراسیون دردسرساز شده چه در داخل و چه برای فیفا که هیچ نظمی بر آن حاکم نیست. امروز 4 شهریور است و 4 روز تا انتخابات باقی مانده و اگر تاریخ تغییر نکند باید تکلیف فدراسیون روشن شود اما هنوز مشخص نیست اوضاع به چه شکل است و مرتب اخبار ضدونقیض به گوش می‌رسد. کمتر کسی هست که حرف راست بزند و هر کسی یک چیزی می‌گوید. زیان هرج و مرج حاکم به فوتبال وارد می‌شود و هر چقدر جامعه فوتبال و رسانه‌ها می‌گویند که تنها 3 ماه به جام‌جهانی باقی مانده باز هم اتفاقی نمی‌افتد. معلوم نیست درون فدراسیون چه می‌گذرد و مقامات فدراسیون چه تصمیمی دارند. می‌توانم با دید غیرتخصصی در زمینه حقوقی هم بگویم که همه اینها به زیان فوتبال ایران است.

*چرا برای یک نفر انتخابات عقب بیفتد؟

این پیشکسوت فوتبال با تأکید بر اینکه ایران با این پرونده‌ها جایگاه خوبی در کنفدراسیون فوتبال آسیا ندارد، گفت: نگاه AFC و فیفا نگاه کاملاً منفی به فوتبال ایران است که در هیچ زمینه‌ای همکاری نمی‌کنند. هرگز خبرهای خوشی در مورد فوتبال ایران نمی‌شنویم. سه نفر کاندیدا شده‌اند و یک نفر صلاحیتش تأیید نشد؛ چرا انتخابات را عقب بیندازند؟ دفعه اول قرار بود 10 اردیبهشت و بعد از آن 10 شهریور انتخابات برگزار شود و اگر باز عقب بیندازند این همه مشکل در فوتبال آن هم در سال جام‌جهانی را چطور می‌خواهند حل کنند.

*هر کسی می‌خواهد رئیس شود، بشود

حاج‌رضایی در مورد بلاتکلیفی فوتبال ایران در سال جام‌جهانی تصریح کرد: به جایی رسید‌ه‌ام که می‌گویم هر کسی که می‌خواهد رئیس شود، بشود، واقعیت این است که امروز به این نقطه از بی‌تفاوتی به فدراسیون رسیدم که واقعاً از نظر من فرقی ندارد چه کسی رئیس می‌شود. یک زمانی هست آدم توصیه‌ای می‌کند و دیگران هم تکرارش می‌کنند ولی امروز دیگر این تکرار لوث شده و ارزشش را از دست می‌دهد. ما می‌گوییم این اتفاق نباید رخ دهد و یک تأیید اجتماعی هم می‌گیرد ولی به آن اعتنا نمی‌کنند، ما که قدرت اجرایی نداریم، سمتی نداریم که بتوانیم چیزی را گارانتی و امضا کنیم تا قانون شده و اجرایی شود. آقایانی که در فدراسیون تشریف دارند طبیعتاً ادامه کار خودشان را مستلزم این می‌دانند که با مردم صادق نباشند.

 *آنهایی که کاندیدای‌شان تأیید نشده دنبال خریدن زمان هستند

وی افزود: هر وقتی این آقایان مقابل این سؤال قرار می‌گیرند که VAR چه شد، یکی می‌گوید نیم فصل، یکی می‌گوید آخر فصل و یکی هم حرف تحریم را مطرح می‌کند، در واقع هیچ‌وقت جواب روشن و سرراست نمی‌دهند. کدام منبع هست که از آن اطلاعات موثق بگیریم و به جامعه منتقل کنیم؟ در فوتبال ما هیچ‌وقت صادقانه برخورد نمی‌کنند و حرف راست نمی‌زنند و وقتی هم چیزی به این شکل غیرشفاف هست حتماً پشتش مسائلی هست که نمی‌توانند حقیقت را بگویند.

حاج‌رضایی عنوان کرد: چرا باید انتخابات عقب بیفتد و چرا باید این بی‌سامانی باشد؟ هرگز و هرگز پاسخ صادقانه نمی‌گیریم و نخواهیم گرفت. دراین خصوص تجربه قبلی هم داریم و متأسفانه هر روز هم یک داستانی وسط می‌آید. شاید تلاش گروهی که کاندیدای‌شان تأیید صلاحیت نشده این باشد که انتخابات را به تعویق بیندازند تا زمان خریده و راه‌های دیگری را جستجو کنند.

*اگر اسمم در ماجرای فساد فولاد مبارکه بود آب می‌شدم و به زمین می‌رفتم

حاج‌رضایی با اشاره به فساد سنگین شرکت فولاد مبارکه گفت: اگر این موارد در مورد من مطرح شده بود، آب می‎شدم و به زمین می‌رفتم. خدا گواه است که رویم نمی‌شد به روی کسی نگاه کنم و جایی می‌رفتم که کسی من را نبیند. حالا چه اصراری هست که این آقا باشد، خدا می‌داند. 30 سال در یک اداره کار کردم و 24 سال است که بازنشسته شد‌ه‌ام. چند وقت قبل به بانک رفتم، دیدم که پیرمرد و پیرزن‌هایی با عصا در داخل شعبه رفت‌وآمد دارند و دائم سؤال می‌کنند واریز کردند؟ حالا چه چیزی را ورایز کردند؛ 5-6 میلیون تومان حقوق بازنشستگی‌شان را. یکی از کارمندان دلش سوخت که این آدم‌ها اینقدر به سختی راه می‌روند و به یکی از آنها گفت، مادر خانه باش، اینقدر در این هوا به بانک نیا، حقوقت را ریختند تماس می‌گیرم. بعد من به فساد اتفاق افتاده در فولاد مبارکه فکر می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: یک آقایی برای من متنی فرستاد که رقم اختلاس اتفاق افتاده 15 صفر دارد؛ یا یک نفر اصلاً سر کار نرود و یک میلیارد حقوق بگیرد. حسودی‌ام نمی‌شود ولی دردم می‌آید و یک مرتبه در ذهنم تصویر آن پیرمرد و آن پیرزن می‌آید که مثلاً دبیر آموزش و پرورش بوده و هزار شاگرد زیر دستش تربیت شده‌اند و باید برای یک حقوق ناچیز با عصا به بانک برود و دست خالی برگردد. اینها درد است. بعد نگاه می‌کنی می‌بینی باز این آدم به صحنه آمده، برای چه باید بیاید؟ برای چه باید حمایت شود؟

*سرخابی‌ها و سپاهان مدعی قهرمانی و فولاد، گل‌گهر و تراکتور خطرناک هستند

این کارشناس فوتبال در ادامه گفت‌وگو درباره مسابقات لیگ برتر در هفته‌های آغازین خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه تیم‌ها خیلی هزینه کرده و مربیان و بازیکنان خارجی گرفته‌اند تصور می‌کنم کیفیت نسبت به سال گذشته بالاتر باشد و این انتظاری به حق است. مدعیان هم امسال دو تیم نیستند، فکر می‌کنم چند تیم مدعی باشند و از این چندین تیم دو سه تیم می ‌توانند خطرناک باشند.

وی ادامه داد: دو تیم پایتخت نشین و تیم سپاهان که خیلی هزینه کرده جزو مدعیان هستند، گل گهر و تراکتور و بالاتر از اینها فولاد می‌توانند خطر جدی در راه قهرمانی برای آن سه تیم ایجاد کنند. در بازی‌هایی که تا اینجا دیده‌ام، هنوز پرسپولیس تیم خوبی نشان نداده، نه از نظر نتیجه که می‌توانیم این دلخوشی را بدهیم که لیورپول هم وضعش خراب است و دو تساوی و یک باخت داده، پرسپولیس از لیورپول که بالاتر نیست، بلکه از جهات دیگر می‌گویم. استقلال هم که خیلی زیاد بازیکن گرفته و دستش خیلی پر است. البته تنها دو هفته از لیگ گذشته و یک مقدار برای قضاوت کردن زود است ولی توقعم این است در مقابل این همه پول‌هایی‌ که خرج شده کیفیت لیگ بالا بیاید.

*هزینه کردن بیش از 300 میلیارد برای 2 تیم پایتخت شگفت‌انگیز است

حاج‌رضایی عنوان کرد: عوامل بیرونی هم در بالا بردن کیفیت دخیل است. ما نمی‌توانیم از تکنولوژی استفاده کنیم و داوران‌مان مجهز به آن نیستند، برنامه‌های لیگ هم دائماً تغییر می‌کند. حتی اگر دو ساعت برنامه مسابقه عقب و جلو شود صددرصد برنامه غذایی را تغییر می‌دهد. یک مرتبه اطلاع می‌دهند که دو ساعت بازی عقب افتاده است. اگر سازمان لیگ توجه بیشتری به این موارد کند به تیم‌ها کمک کرده است. مشکلات زیرساختی هم که پابرجاست و اکثر زمین چمن‌های ما خوب نیست.  سرمربی استقلال تا به انزلی رسید از زمین گِله کرد، نه اینکه او خارجی باشد و این را بگوید، بیشتر مربیان داخلی هم همین نظر را دارند. اینجا که البته چیزی مدرن نیست اما امید داریم که فصل خوبی باشد، خصوصاً نسبت به گذشته با این همه هزینه‌ای که شده؛ شگفت‌انگیز است که بیش از 300 میلیارد تومان برای دو تیم پایتخت هزینه شده ولی بوی خوشی از کل فوتبال به مشام نمی‌رسد. متأسفانه چشم‌انداز خوبی وجود ندارد و هیچ چیزی سر جای خودش نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید