گزارش جی پلاس؛

تناقض گویی مدیران فوتبال درباره قرارداد آدیداس و حذف یوز ایرانی/ کدامیک راست می گوید؟!

مسئولان فدراسیون فوتبال در زمان‌های مختلف، اظهارات متناقضی را درباره عقد قرارداد با آدیداس داشتند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه از البسه شرکت آدیداس استفاده می کند. این اتفاق بعد از اصرار فراوان فدراسیون فوتبال برای عقد قرارداد با این شرکت آلمانی رخ داد و در عمل هم متحمل ضرر و زیان شده است چرا که برخلاف هر 31 تیم حاضر در جام جهانی، تیم ملی البسه خود را به صورت اسپانسری تهیه نمی کند و با پرداخت پول این لباس های از پیش آماده با طرح و رنگ ساده‌ای در اختیار فدراسیون فوتبال قرار می گیرد. این شاید بدترین شکل ممکن، تامین البسه تیم ملی برای حضور در مهمترین رویداد ورزشی دنیا باشد!

این قرارداد به قدری جای تامل و انتقاد دارد که دیگر فرصت یا جایی برای انتقاد از طرح و رنگ و ساده پوشاک تیم ملی باقی نمی گذارد! تا جایی که هدایت ممبینی - رئیس کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال در تازه ترین اظهارنظر خود صحبت های رئیس و دبیرکل این فدراسیون را زیر سوال برده و می‌گوید به دروغ در جامعه فوتبال عنوان شده که به در صورت خرید پوشاک ایران، آدیداس بخشی از درآمد خود را از این محل به فدراسیون فوتبال بازمی‌گرداند.

** برخی اظهارات متناقض مسئولان و مدیران فدراسیون فوتبال درباره قرارداد با آدیداس:

دریافت پول از محل فروش لباس تیم ملی

فدراسیون فوتبال ( 4 دی 1396): "این قرارداد تجاری یک ساله است و از نکات حائز اهمیت این قرارداد یکساله می توان به دریافت 15 درصد به عنوان «رویالتی» (درصد حق فروش پیراهن تیم ملی در سراسر جهان) اشاره نمود که در تفاهم نامه اسپانسری 4 ساله نبوده است؛ از این ناحیه هر لباسی که آدیداس به فروش می رساند 15% بابت آن به فدراسیون فوتبال ایران پرداخت می نماید که انتظار فدراسیون از این بند قرارداد 1/5 میلیون یورو درآمــد پیش بینی می گردد."

هدایت ممبینی ( 21 فروردین 1396): "برخی می‌گویند از این قرارداد یک تا سه میلیون دلار به ایران می‌رسد، اما من به عنوان مسئول کمیته اقتصادی و بازاریابی فدراسیون می‌گویم این موضوع درست نیست. تنها نکته واضح این است که به دلیل اشتیاق فراوان ما برای عقد قرارداد، محدودیت زمانی و اینکه آدیداس نمی‌خواست لباس هایش را به همین راحتی وارد بازار کند قرار شد این لباس‌ها با ۷۰ درصد تخفیف به ما تحویل داده شود."

قرارداد با آدیداس

مهدی تاج (16 آبان 1396): "ما با این شرکت قرارداد داریم و قراردادمان هم پا برجاست و همکاری‌مان را ادامه می‌دهیم. اکنون هم از لباس‌های شرکت آدیداس استفاده می‌کنیم."

هدایت ممبینی (24 فروردین 1397): "حدود یک سال و نیم فدراسیون فوتبال ایران از لباس‌هایی که در فروشگاه‌های آدیداس بود استفاده می‌کرد و هیچ قراردادی بین طرفین منعقد نشده بود."

طراحی لباس برای تیم ملی

محمدرضا ساکت (24 بهمن 1396): "نماینده آدیداس لباس همه تیم‌های ملی زیر نظر آدیداس را به فیفا برد. زمان خاصی مربوط به تیم ملی ایران بود. آدیداس تاییدیه لباس‌هایی را که فراهم کرده بود، گرفت. فیفا برای نقش یوز ایرانی روی لباس، موافقت کلی را اعلام کرده بود. البته طرح یوز روی پیراهن کوچک شده بود و قرار بود پشت پیراهن باشد. فیفا گفت باید جلو باشد. مجموعه بازاریابی در حال رایزنی با فیفا است که بهترین شکل را روی لباس داشته باشیم. الان طرح یوز روی لباس مورد موافقت قرار گرفته است. باید ببینیم کدام طرح خوب است."

صفی الله فغان‌پور ( 24 دی 1396): " قطعا یوزپلنگ روی پیراهن تیم ملی وجود دارد."

هدایت ممبینی (24 فروردین 1396): "یوز ایرانی هم به دلیل نوع خاص لباس و روزنه‌هایی که برای تنفس روی آن وجود دارد حذف شد. اگر یوز مانند قبل روی پیراهن می‌ماند تکنولوژی آدیداس زیر سوال می‌رفت. پیشنهاد دادیم طرح یوز بین آرم فدراسیون فوتبال و لوگو آدیداس قرار بگیرد که به دلیل ازدحام طرح در آن بخش لباس، این موضوع منتفی شد. پیشنهاد دیگرمان برای اینکه یوز پشت پیراهن و بین شماره و اسم بازیکن طراحی شود هم منتفی شد. به همین دلایل یوز از پیراهن تیم ملی حذف شد. آدیداس پیراهن خاصی برای تیم ملی ایران طراحی نکرده است و ما از لباس‌هایی که در تولیدی‌های آدیداس وجود داشت، استفاده می‌کردیم و طرح خاصی در کار نیست."

دیدگاه تان را بنویسید