در گفت وگو با جی پلاس مطرح شد؛

بهانه های آشنا برای ناکامی رشته اول المپیک؛ فدراسیون را گل و بلبل تحویل نگرفتم!

بعد از نتایج ضعیف دوومیدانی ایران در بازی های کشورهای اسلامی رئیس این فدراسیون معتقد است مسائلی همچون حاکم بودن شرایط خاص بر کشور در این موضوع دخیل بوده است!

لینک کوتاه کپی شد

هاشم صیامی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص عملکرد دوومیدانی در رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی گفت: گاهی اوقات همه فکر می‌کنند که فدراسیون را گل و بلبل به من تحویل دادند. آخرین مسابقه‌ای که در قهرمانی آسیا قطر شرکت کردیم دو مدال گرفتیم و فکر می‌کنند الان نتیجه نگرفتیم درصورتی که این طور نیست. فدراسیون باید یک سری شرایط برای ورزشکارانش مهیا کند که ما تمام اردوها و موارد دیگر که لازم بوده را انجام دادیم. درکنار برگزاری اردوها و اتفاقاتی که رخ داده شرایط خاصی این مدت در کشور حاکم بود که اردوها در داخل ایران پیگیری شد و همه تلاش کردند رکوردهای خوبی در کشور به دست آوردند بنابراین ما حساب کردیم نفرات اعزام شده اگر همین رکوردها را در این مسابقات هم ثبت می‌کردند صددرصد مدال می‌گرفتند اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

او افزود: دوومیدانی رشته اول المپیک است و به عنوان مثال در ماد 100 متر 50 نفر سرخط می‌آیند و در رقابتی که حسن تفتیان داشت شش گروه بودند و رکورد خوبی هم زد اما مثل بقیه ورزشکاران که آنها هم رکوردهای خوبی داشتند دستش از مدال کوتاه ماند. یکی از دلایل عدم تکرار رکوردهای داخل کشور توسط نمایندگان ما این بود که نیاز به مسابقات برون مرزی داشتند و اگر نگاه کنید فرزانه فصیحی و مهدی پیرجهان که این کار را انجام دادند نتایج خوبی بدست آوردند اما اعتبارات ما کفاف نداد و بحث مالیات هم مطرح بود. موضوع دیگر اینکه این دوره از رقابت‌ها واقعا سطح بالایی داشت و در حد جهانی بود و از قطر، بحرین، عربستان، آسیای میانه، کشورهای صاحب نام اروپایی و آفریقایی و ترکیه حضور داشتند.

صیامی در پاسخ به این سوال که آیا اردوها و حضور در مسابقات برون مرزی با هزینه شخصی خود ورزشکاران انجام شده گفت: درست است اما فدراسیون تکمیل کننده کارهای ورزشکار است؛ در تمام دنیا رسم است که ورزشکاران هزینه می‌دهند اما فدراسیون‌ها هم کمک کننده هستند. اگر مثلا حسن تفتیان بخواهد خارج از کشور تمرین کند در کنار هزینه‌های شخصی که خودش پرداخت می‌کند من هم کمک می‌کنم تا شرایط بهتری داشته باشد. این طور نیست که فدراسیون هیچ کمکی نکند؛ ورزشکار یک اسپانسر می‌آورد و به من می‌گوید آن مبلغی که می‌خواهید برای اردو در ایران هزینه کنید به آورده‌های خودم اضافه می‌کنم و تمریناتم را در خارج از کشور انجام می‌دهم که در این صورت من حتی بیشتر هم کمک می‌کنم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد نارضایتی کمیته ملی المپیک از نتایج کاروان دوومیدانی ایران تصریح کرد: وزیر ورزش که خودش دوومیدانی کار است و مسائل روز این رشته را خیلی بهتر از کارشناسان تحلیل می‌کند. دکتر صالحی امیری هم همیشه کنار ما بوده و کمک کرده اما اگر هم موضوعی بوده قطعا این عزیزان نگاه دلسوزانه‌ای داشتند و اگر انتقادی دارند با کمال میل می‌پذیریم و به صورت جدی دنبال خواهیم کرد. قطعا جایی از کار ما هم ایراد داشته و حتما مسائل و مشکلات را حل خواهیم کرد.

هاشم صیامی درخصوص دلیل اسکان احسان حدادی در هتلی جدا از ورزشکاران گفت: حدادی وقتی روز آخر می‌خواست اعزام شود ماساژورش گفت کرونای خیلی شدیدی گرفته بود با اینکه تست احسان حدادی منفی شد باز هم جانب احتیاط را رعایت کردیم اما چند نفر دیگر هم بیرون از هتل سایر ورزشکاران بودند.

او در پایان صحبت‌های خود با اشاره به منتقدان دوومیدانی و افرادی که از شرایط ناراضی هستند تصریح کرد: ما شرایط کلی خوبی داریم؛ در لیگ نوجوانان جوانان 10 و در لیگ بزرگسالان 15 باشگاه آوردیم؛ در کشورهای اسلامی درست است دستمان از مدال کوتاه بود اما ورزشکاران ما به فینال رسیدند.

 

دیدگاه تان را بنویسید