پولادگر: تنیس روی میز مدال المپیک کم دارد/ انتخابات کمیته باید سال گذشته برگزار می‌شد

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزیر ورزش مدعی است که تنیس روی میز ایران باید به مدال المپیک برسد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌ محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی وزیر ورزش و جوانان ایران، در پایان مجمع فدراسیون تنیس روی میز راجع به موضوعات مختلفی صحبت کرد. او در بخشی از صحبت‌های خود درباره به تعویق افتادن انتخابات کمیته ملی المپیک اظهار نظر کرد و مدعی شد که این انتخابات باید هر چه زودتر برگزار شود. ضمن اینکه تنیس روی میز ایران نیز باید به مدال المپیک برسد. 

محمد پولادگر معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان در پایان مجمع تنیس روی میز در خصوص اعلام حکم بازنشستگی سه عضو مجمع کمیته ملی المپیک اظهار داشت: از این موضوع بی اطلاع هستم و اداره کل منابع انسانی وزارت ورزش این کار را کرده است و قانونا فکر می‌کنم تا زمانی که حکم رسمی آنها اعلام نشده باشد مانعی برای حضور در مجمع نداشته باشند. اطلاعی از اینکه حکم این افراد به آنها داده شده باشد را ندارم.

وی راجع به حکم بازگشت به کار علیپور رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی عنوان کرد: در این خصوص نیز اطلاعی ندارم، چون همین اتفاقات در یکی، دو روز افتاده است و همه نیز رسانه‌ای شده است، اما در حوزه کاری من نبوده است و اطلاعی ندارم. در جایگاه خود نهایت تلاشم را می‌کنم که انتخابات کمیته ملی المپیک در زمان مقرر برگزار شود. برگزاری انتخابات نشانه دموکراسی و آرام بودن همه چیز است و یکی از شاخص های آرامش همین برگزاری انتخابات است. برگزار نشدن انتخابات خیلی تبعات برای ما دارد و همه باید کمک کنیم انتخابات سر موعد برگزار شود.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان راجع به حکم سرپرستی برای پوریا در فدراسیون بدمینتون و اینکه با این اتفاق تعداد فدراسیون‌های المپیکی کمتر نمی‌شود و مجمع کمیته ملی المپیک وجاهت قانونی خود را از دست خواهد داد، گفت: در مجمع باید تعداد فدراسیون های المپیکی بیشتر از غیر المپیکی‌ها باشد. یک بحث برگزاری مجمع را داریم که با دو سوم اعضا مجمع رسمیت پیدا می‌کند. یک بحث نیز اعتبار انتخابات است که شرط آن بیشتر بودن فدراسیون‌های المپیکی است و تلاش می‌کنیم این اتفاق بیفتد. دوره ریاست فدراسیون بدمینتون تمام شده و در همین هفته سرپرست آن را مشخص می‌کنیم.

پولادگر در خصوص تکلیف انتخابات سوارکاری بعد از عدم رسمیت انتخابات برگزار شده از سوی وزارت ورزش و جوانان گفت: امروز جلسه‌ای برگزار خواهد شد تا تکلیف این فدراسیون نیز مشخص شود.

وی در پاسخ به این سوال که با این شرایط تعداد فدراسیون‌های المپیکی برای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته کمتر شده است، گفت: تعداد المپیکی‌ها اگر از غیر المپیکی بیشتر باشد مانعی نیست و اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

پولادگر در خصوص برگزاری انتخابات شمشیربازی و ادامه سرپرستی باقرزاده و اینکه این مسئله به خاطر تصمیم گیری فدراسیون جهانی برای این رشته است، تاکید کرد: ما منتظر فدراسیون جهانی نیستیم و انتخابات این رشته را نیز برگزار می‌کنیم.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که در بحث انتخابات شمشیربازی بر روی عدم حضور رئیس فدراسیون پس از پایان سه دوره ریاست مشکل وجود دارد، گفت: این که قاعده است و یکی از موارد اصلاحی همین است و ما درخواست دادیم که این مورد را در اساسنامه اصلاح کنیم. باقرزاده قانوناً نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند و آقای وزیر موافقت کردند تا زمان برگزاری انتخابات خود ایشان سرپرست باشد.

پولادگر راجع به انتخابات فدراسیون ژیمناستیک و خطر تعلیق این رشته گفت: متاسفانه کارشکنی‌هایی صورت گرفته است. پیگیر هستیم و فکر می‌کنم فردا زمان ثبت نام کاندیداهای ریاست فدراسیون را اعلام می‌کنیم.

وی در خصوص این موضوع که شنیده می‌شود ایمیل فدراسیون نزد مسئولان سابق این فدراسیون است و امکان ارتباط با فدراسیون جهانی وجود ندارد، گفت: متاسفانه صحت دارد و ما از طریق نهادهای نظارتی ورود کردیم که ایمیل را بگیریم، اما متاسفانه هیچگونه همکاری نکردند و این در حالی است که دوره آنها تمام شده است.

پولادگر در خصوص بالاگرفتن بحث حضور مهدی تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال و موضع وزارت ورزش در این خصوص و اینکه اقداماتی برای عدم حضور ایشان در انتخابات انجام شده است، گفت: نمی‌دانم چرا باید تلاش برای عدم حضور تاج در انتخابات داشته باشیم. ما در ایران نهادهای نظارتی و سیستم قضایی داریم و اگر کسی جرمی مرتکب شده باشد، آنها باید حکم بدهند و وزارت ورزش در جایگاه حکم نیست.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص تهدید مجلس که اگر تاج به انتخابات راه پیدا کند، وزیر ورزش به مجلس فراخوانده خواهد شد، تاکید کرد: اگر تاج به انتخابات راه پیدا کند مربوط به دکتر سجادی و وزارت ورزش است؟ تایید صلاحیت فدراسیون فوتبال را ما انجام نمی‌دهیم و خودشان یک کمیته‌ای دارند که آنجا تایید صلاحیت می‌کنند و نهادهای نظارتی بررسی می‌کنند و آنها نیز تایید صلاحیت می‌کنند.

پولادگر در خصوص عملکرد ضعیف رشته دوو میدانی در بازی‌های کشورهای اسلامی تصریح کرد: این مسابقات دو روز است که تمام شده و از امروز به بررسی عملکرد فدراسیون‌ها  می‌پردازیم تا اگر اصلاحی نیاز است انجام بدهیم.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت عدم برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک توپ به زمین وزارت ورزش و جوانان نخواهد افتاد، گفت: این نهایت کم لطفی است و می‌دانم بعضی‌ها به این روال عمل می‌کنند. اگر انتخابات کمیته المپیک در موعد مقرر برگزار می‌شد هیچ کدام از این مشکلات رخ نمی‌داد. در آن مقطع دو، سه فدراسیون داشتیم که نمی‌توانستند شرکت کنند و فدراسیون‌هایی که امروز به سرپرستی رسید در آن زمان مشکلی نداشتند.

پولادگر در خصوص اینکه منظور او از کم لطفی اظهارات صالحی امیری و انتقادات او به وزارت ورزش و جوانان بوده است، گفت: منظورم فرد خاصی نیست و هر کسی که توپ را به زمین وزارت ورزش بیندازد کم لطفی می‌کند. ما دی ماه سال گذشته می‌توانستیم انتخابات را برگزار کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید