در حضور وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک؛

تقدیر قالیباف از مدال آوران المپیک 2020 توکیو

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دیداری با حضور دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان و دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک روز گذشته از مدال آوران المپیک توکیو 2020 تقدیر کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار روز گذشته (دوشنبه 15 شهریور) با ورزشکاران مدال آور المپیک ضمن تقدیر از تلاش های ورزشکاران گفت: ورزش خاستگاه عمومی و اجتماعی و به دور از مباحث سیاسی، حقوقی و مذهبی است و باید با سرمایه گذاری های لازم کار را به درستی دنبال کرد تا نتایج خوبی را به دست آورد، در محدودیت های مالی و محیطی می توان با دقت در برنامه ریزی، ضعف ها را جبران کرد.

وی ادامه داد: مجموعه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید از هم اکنون تابلوی زمانبندی خود را برای بازی های آسیایی و المپیک در مقابل جوانان و مردم روشن کرده و هر شخصی با مسئولیت مشخص اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیس قوه مقننه کشورمان تاکید کرد: مجموعه وزارت ورزش باید در عرصه برنامه ریزی خود تمرکز و اولویت را در رشته هایی با سابقه درخشان و مدال آور قرار دهد. البته نه به گونه ای که به سایر رشته ها توجهی نشود، اما در یک مدیریت درست و اصولی، اولویت بندی بسیار موثر است.

 

قالیباف با اشاره به حمایت مجلس از حوزه ورزش در زمینه قانونگذاری اظهار کرد: تدوین و تصویب برنامه پنجساله هفتم توسعه پیش رو است و باید برای حل مشکلات دست و پاگیر در حوزه قهرمانی، برنامه ریزی و قوانین لازم را تصویب کرد. البته در حوزه امنیت شغلی و رفاهی قهرمانان ورزشکار نیز مجلس به دنبال ایجاد قوانین موثر است تا ثبات و آرامش روحی را در میان این ورزشکاران ایجاد کند.

وی با اشاره به گزارش رئیس کمیته ملی المپیک درخصوص نقاط ضعف و قوت و تعداد مدال های کسب شده از سوی ورزشکاران ایرانی گفت: در زمان پذیرش یک مسئولیت باید دقت کنیم که ما مسئول ضعف ها نیز هستیم و باید به سمت جبران آن پیش برویم. نباید همگان از موضع اپوزیسیون نسبت به وجود موانع و مشکلات و ضعف ها در حوزه ورزش صحبت کنیم، بلکه باید به سمت حل این موانع گام برداریم.

رئیس قوه مقننه کشور تصریح کرد: نامعلوم بودن زمان برگزاری بازی های المپیک به دلیل شیوع بیماری کرونا در دنیا، بر روحیه ورزشکاران تاثیر منفی گذاشته بود، اما آنها در این بازی ها تلاش کردند تا موفقیت کسب کنند. شرایط اقتصادی یکی دیگر عوامل تاثیرگذار در روند هر کاری به ویژه حوزه ورزش است و نباید ورزشکاران مدال آور و قهرمان ما دغدغه مسائل مالی داشته باشند.

قالیباف افزود: در دوران کاری خود با ورزش سروکار داشتم، حقیقتاً ورزش حوزه ای منحصربه فرد با ابعاد معنوی و مادی است، ورزش صنعت و پدیده ای است که با رشد و قدرت اقتصادی کشورها رابطه مستقیم دارد، حتی ورزش در حوزه آسیب های اجتماعی، انسجام ملی، فرهنگی و سیاسی یک کشور بسیار اثرگذار است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی های ورزش  آن است که می توان با کمترین هزینه، بیشترین بهره را برد، اظهار کرد: این موضوع را با تمام وجود درک کرده ام، ابتدا به دلیل علاقه فردی ورزش را دنبال می کردم، اما بعد از آن با حضور در حوزه های مدیریتی و تخصصی با هدف ایجاد رشد، عزت، انسجام ملی، تربیت و آموزش و نشاط در جامعه، حوزه ورزش را پیگیری کردم. در دوره من در شهرداری  ده ها سالن ورزشی در محله های مختلف کلانشهر تهران احداث  و افتتاح شد.

وی با بیان اینکه طی این سال ها در هر حوزه ای که خدمت کردم از ورزش غفلت نکردم، گفت: بعد از دوران دفاع مقدس در دوره حضور خود در بسیج، به نقش ورزش همگانی و حرفه ای به ویژه در برخی رشته ها که با فرهنگ ما عجین شده پی بردم، امروز ما در برخی از رشته های ورزشی حرف اول را زده و افتخارآفرینی داریم.

قالیباف اظهار کرد: من در زمان حضور در نیروی انتظامی با راه اندازی و گسترش رشته های ورزشی در باشگاه های پاس، موجب مدال آوری و رتبه آوری  این باشگاه ورزشی در کشور شدم. شهید میثمی که طلبه ای مخلص و نماینده امام راحل در قرارگاه خاتم الانبیا (ص) بود همیشه در دوران دفاع مقدس و در جریان کمبود تجهیزات نظامی اعلام می کرد که انسان تنها عنصر تاثیرگذار و سرنوشت ساز در نبردهاست و این موضوع اکنون باید در حوزه ورزش نیز مدنظر قرار گیرد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور گفت: مشکلات در حوزه ورزش بسیار است، اما اراده ورزشکاران می تواند بر تمامی این موانع غالب شود. فرد فرد شما مدال آوران و ورزشکاران بعد از خدا، باید بر اراده فردی خودتان تکیه کنید و ما مسئولان نیز موظفیم تجهیزات، زیرساخت ها را فراهم و موانع را از سر راه برداریم، زیرا شرایط کنونی پسندیده قهرمانان مدال آور ما نیست.

وی ادامه داد: ما کمبودهای اقتصادی را با گوشت و پوست خود لمس می کنیم، اگر چه همیشه معتقد بودم در اقتصاد ما، کمبود وجود ندارد، بلکه ضعف مدیریتی مسائل کنونی را به وجود آورده است و با مدیریت و برنامه ریزی درست می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

قالیباف خطاب به مدال آوران المپیک تصریح کرد: شما چه در زمانی که پرچم کشورمان را بالا می برید و چه در دوره ای که از ورزش قهرمانی دور می شوید، روحیه پهلوانی همیشه در وجود شما و جامعه باقی می ماند و مردم قدردانی شما بوده و هستند. حتما به سهم خود به عنوان نماینده مردم در مجلس تا حد توان به دنبال ساماندهی مشکلات حوزه ورزش هستم و از فراکسیون ورزش و کمیسیون فرهنگی مجلس نیز می خواهم تا در زمان بررسی برنامه هفتم توسعه، حوزه ورزش را مدنظر قرار داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با کابینه دولت سیزدهم به آنها توصیه فرموده اند که برنامه های و قول های خود را اجرایی کرده و برای آنها زمانبندی اعلام کنید. در زمان حضور خود در شهرداری تهران در آغاز کلنگ زنی هر طرح و پروژه ای تابلویی از زمانبندی تکمیل و پایان آن طرح را نصب کرده و براساس آن پیش می رفتیم.

وی ضمن تاکید بر اهمیت و توسعه ورزش بانوان در کشور گفت: باید برای سلامت و قهرمانی بانوان کشور تلاش کرد. در دوره حضور من در شهرداری در راستای توجه جدی به ورزش بانوان، سالن های ورزشی در محله های مختلف احداث شد، بنابراین در حوزه قهرمانی می توان با هدفگذاری درست و اصولی حرکت کرده تا به بهترین نتایج دست یافت.

در این نشست سجادی وزیر ورزش و جوانان، فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس، راستینه رئیس کمیته ورزش کمیسیون فرهنگی و صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و رؤسای فدراسیون های ورزشی نیز حضور داشتند.



راستینه: حمایت قهرمانان المپیکی در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار می گیرد

احمد راستینه هفشجانی در این دیدار، ضمن تقدیر و تشکر از رئیس مجلس به دلیل اهتمام برای تصویب پیشنهادات کمیسیون فرهنگی در حوزه ورزش در بودجه سال 1400 کل کشور گفت: کمیسیون فرهنگی سال گذشته در اعتبارات 1400 ، سقف اعتبارات حوزه فرهنگ را از نیم درصد بودجه عمومی به 2.5 درصد افزایش داد.

نماینده مردم شهرکرد، بن وسامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تلاش و اهتمام رئیس مجلس بالغ بر 65 میلیارد تومان مازاد اعتبارات در اختیار کمیسیون فرهنگی به فدراسیون های رشته های المپیکی علاوه بر اعتباراتشان در بودجه، تخصیص داده شد. مجلس وظیفه دارد این رویه را ادامه داده تا در سال های آتی مشکل قهرمانان و ورزشکاران این سرزمین حل شود.

وی تاکید کرد: به ویژه در بررسی و تصویب برنامه 5 ساله هفتم توسعه و تصویب بودجه سال 1401 می توان با نگاه جدی به حل مشکلات قهرمانان کشورمان به ویژه مدال آوران المپیکی که با مشکلات اقتصادی درگیر هستند، پرداخت، زیرا این مدال آوران برای ادامه فعالیت های خود در ورزش حرفه ای باید به دور از دغدغه های معیشتی و مالی باشند.

راستینه افزود: قهرمانان مدال آور ما نباید امروز درگیر مشکلات تامین مسکن و اشتغال باشند، بنابراین می توان در بودجه 1401 و برنامه هفتم توسعه به طور ویژه برای ورزشکاران خود سرمایه گذاری کنیم و این سرمایه گذاری در حقیقت برای آینده سرزمین ایران است.

 

فروردین: کمیسیون فرهنگی مدافع جدی ورزش در این دوره از مجلس است

در ادامه این نشست محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی نیز بیان اینکه باید برای رفع دغدغه ها و مشکلات مدال آوران کشورمان جلسات دیگری را برگزار کرد، گفت: وجه مشترکی میان ورزشکاران در میادین بین المللی با شهدا وجود دارد، شهدای ما جان خود را تقدیم کردند تا خاک ایران نرود، ورزشکاران نیز خاک می کنند تا پرچم ایران بالا بماند.

نماینده مردم فیروزآباد و فراشبند و قیرو کارزین در مجلس یازدهم تاکید کرد: علمی بودن ورزش بسیار حائز اهمیت است و امروز مدیران و مربیان در حوزه ورزش دارای تحصیلات مرتبط و متخصص هستند، بنابراین از مجموعه وزارت ورزش می خواهم تا با تعامل و ارتباط با مرکز پژوهش های مجلس، تلاش کنند تا از داده های علمی بهره برداری بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: مجموعه وزارت ورزش باید برای ارتقای رتبه ایران در عرصه ورزش جهانی و مدال آوری برنامه ریزی و تلاش های جدی انجام دهد، ورزش فرصتی است که باید از آن به نفع ایجاد نشاط در جامعه استفاده کرد، کمیسیون فرهنگی در ادوار گذشته به ندرت از ورزش در جلسات خود یاد می کرد، اما در این دوره، مدافعان جدی ورزش در این کمیسیون حضور دارند.

فروردین تاکید کرد: رئیس مجلس حمایت قاطعی از حوزه ورزش در زمان بررسی و تصویب بودجه 1400 انجام دادند و در دوره های دیگر نیز آنچه برازنده ورزش است، را انجام خواهیم داد تا به لحاظ تعداد مدال و رنگ آن در جایگاه واقعی نظام بایستیم.

 

سجادی:ضرورت رفع دغدغه معیشت ورزشکاران کشور/ زیرساخت های ورزشی باید توسعه یابد

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، در این دیدار، ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات و حمایت های مجلس شورای اسلامی از این وزارتخانه و ورزشکاران گفت: امروز توفیقات ما در حوزه های مختلف ورزشی نماد پیشرفت در کشور شده و ما می خواهیم این نمادها ارتقای بیشتری پیدا کنند.

وی ادامه داد: ما از مجلس می خواهیم که در زمان بررسی و تصویب بودجه، سهم بیشتری نسبت به دوره های گذشته برای وزارت ورزش و جوانان در نظر بگیرد. اتفاقات مهمی در عرصه ورزشی مورد انتظار است، مدال آوران عزیز کشورمان که از دوره قهرمانی خارج می شوند، درگیر تامین مخارج زندگی و معیشتی خود می شوند و این موضوع به یکی از دغدغه های مهم تبدیل شده است.

سجادی تصریح کرد: امروز این پهلوانان برای تامین معیشت، حفظ آبروی خانواده و آینده فرزندان خود نگران هستند و امیدواریم بتوان با برنامه ریزی درست، مشکلات این عزیزان را حل کرد. توسعه زیرساخت های ورزشی، امروز پیشرفت بسیاری داشته، اما کافی نیست. حداقل 3 مترمربع استاندارد زیرساخت های ورزشی در دنیا است که اگر می خواهیم به این رقم نزدیک شویم، باید بیشتر به ورزش توجه کنیم.

این عضو کابینه دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه امروز در دنیا با توجه به ورزش همگانی، هزینه های درمانی خود را کاهش می دهند، اظهار کرد: نسبت ورزش به کاهش هزینه ها، یک به سه است، یعنی در بسیاری از کشورها مانند استرالیا و کانادا به ازای هزینه کرد یک دلار برای ورزش، 3 دلار صرفه جویی می کنند. علاوه بر این موجب افزایش روحیه نشاط و شادابی در میان مردم می شود. افزایش مشاغل در کشور در گرو توسعه ورزش است، به طور مثال با توسعه صنعت سوارکاری 62 شغل ایجاد می شود.

وی بیان کرد: ورزشکاران ما در این دوره از بازی های المپیک مدال آوری خوبی داشتند و امیدواریم این بارقه های امید در بازی های المپیک فرانسه به دستاوردهای قهرمانی بیشتری تبدیل شود.

سجادی تصریح کرد: تیم پارالمپیکی ما در این دوره از بازی ها 3 وجه تمایز با دوره های قبل داشت؛ مجموع مدال های دریافتی تیم پارالمپیکی ما در سه دوره گذشته جمعاً 24 عدد بود، اما نام تیم پارالمپیکی ما در این دوره به نام شهید سلیمانی مزین شده بود.

 براساس این گزارش سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک نیز در این دیدار ضمن تشکر از مجلس برای ارائه نقدهای سازنده به منظور کمک به عرصه ورزش کشور گفت: اولین اتفاق در ورزش کشور که قابل تحسین است، ایجاد ساختار جدید و اجماع سازی تمام نهادها و دوری از حاشیه ها بود.

وی ادامه داد: همه نهادها با اجماع سازی و همگرایی حداکثری، مسیر توسعه را پیش گرفتند و از حاشیه به شدت پرهیز کردند، حتی یک دقیقه از وقت خود را صرف حواشی نکرده و تنها همگرایی را برای خود یک ضرورت دانستند.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: محور مدیریت ورزش کشور، وزارت ورزش و جوانان بوده و همگی ما در حوزه های مختلف ورزشی در کنار وزیر آن قرار داریم.

صالحی امیری گفت: سهم بانوان ما در این دوره از بازی های المپیکی افزایش داشت و تجربه نشان داده که دختران ما انگیزه بسیار زیادی برای حضور در عرصه های ورزشی دارند و آنها همچون ادوار گذشته با رعایت شئونات در بازی های المپیکی و پارالمپیکی شرکت کرده و مدال آوری کردند، ما هر جا به بانوان میدان دادیم، آنها درخشیدند.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: 10 کشور برتر رقابت های المپیک در حقیقت همان 10 کشور برتر اقتصادی هستند و این موضوع بیانگر آن است این کشورها با سرمایه گذاری در عرصه های ورزشی توانسته اند به موفقیت های زیادی دست پیدا کنند. ما نیز باید با برنامه ریزی در این حوزه، ضعف ها را جبران و به موفقیت های بیشتری دست یابیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید