واکنش سجادی به ممنوعیت بدنسازی برای بانوان؛‌ به جای حضور در کمیته ملی المپیک نگاه به کارهای بزرگتری دارم

وزیر ورزش در مورد ممنوعیت اعمال شده از سوی وزارت ورزش برای برخی رشته‌ها مانند بدنسازی، گفت: ممنوعیت نیست. از معاون ورزش بانوان هم دقیق سوال کردم و پیگیر این قضیه بودم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، حمید سجادی در حاشیه بازدید از پیست توچال در مورد اینکه آیا در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت می‌کند گفت: اینها همه شایعه است، ولی علاقمندم این انتخابات به بهترین شکل برگزار شود. چند برنامه خوب برای ورزش داریم، در حال تشکیل کمیته اقتصادی برای ورزش هستیم. در حال بررسی و انتخاب نفراتش هستیم تا بتوانیم به نحو احسن از فرصت‌های ورزشی منابع خوب درآمدی داشته باشیم تا کمک حال منابع دولتی ما باشد.

*یکی از اقدامات خوب ما واگذاری استقلال و پرسپولیس است

وزیر ورزش افزود: از کارهای خوبی که شروع کرده‌ایم واگذاری استقلال و پرسپولیس است. خوشبختانه مراحل خوبی طی شده و دولت خیلی خوب کمک کرده، اجازه بدهید به عنوان ورزشکاری قدیمی و عضو کوچکی از جامعه ورزش و به عنوان خادم ورزش و جوانان در وزارت از رئیس جمهور محترم، مردمی و دوست‌داشتنی‌مان تشکر کنم. انصافا شهادت می‌دهم او از هفته اول شروع کارش که خواهش کردم اقداماتی را انجام بدهید و ادامه مسیر را برای واگذاری پرسپولیس و استقلال داشته باشیم، استقبال کرد و دستور اکید داد که راه را ادامه بدهید. 

*دیروز به AFC نامه زدیم و برای مذاکرات دوباره اعلام آمادگی کردیم

سجادی تصریح کرد: در معاونت حقوقی ایشان کار ادامه پیدا کرد، از دکتر دهقان خیلی تشکر می‌کنم، آنجا دو سه هفته مراحل کارشناسی انجام شد و مطالعات حقوقی صورت گرفت، مجددا خدمت رئیس جمهور گزارشی تقدیم شد. آقای رئیسی به وزیر اقتصاد و دارایی دستور دادند از آنجا به سازمان خصوصی‌سازی و در حال حاضر هم همکاران عزیز ما در این سازمان در حال برنامه‌ریزی هستند تا طبق قولی که من مکتوب امضا و به دبیر کل AFC ارسال کردم کارها پیش برود.مجددا مکاتبه شد،آنها به احترام وزارت ورزش پاسخ دادند، ما هم مجددا به احترام آنها روز گذشته نامه‌ دیگری ارسال و برای ادامه مذاکرات اعلام آمادگی کردیم. همکاران من در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و سایر باشگاه‌هایی که علاقمند باشند راه خصوصی‌سازی و حرفه‌ای شدن را ادامه بدهند، خودم هم در کنارشان آماده هستم.

* آماده‌ام با نمایندگان استقلال و پرسپولیس از مستنداتمان دفاع کنیم

وی ادامه داد: بنده به اتفاق نمایندگان و مدیران عامل باشگاه استقلال و پرسپولیس آماده حضور و مذاکره و همین طور دفاع از مستندات‌مان هستیم. خوشبختانه رابطه خوب و مثبت بین ما و کنفدراسیون فوتبال آسیا شروع شده، مکتوب قول دادیم که در فوریه مقدمات واگذاری دو باشگاه برای خصوصی‌سازی را آغاز کنیم که نویدبخش اطلاعات آینده و خبرهای خوب برای حضور دو باشگاه در بازار بورس سرمایه است. 

*به جای حضور در کمیته ملی المپیک نگاه به کارهای بزرگتری دارم

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: مطمئنم طبق نظر کارشناسان یکی از موفق‌ترین اتفاقات بازار بورس و سهام بازار سرمایه سهام این دو باشگاه خواهد بود. پیشاپیش این نوید را خدمت علاقمندان می‌دهم که ان‌شاءالله آماده باشیم برای استقبال از حضور این دو باشگاه در بازار سرمایه، مطمئنم اتفاقات خوبی در پیش است. برنامه‌ریزی خوبی کردیم که پروژه‌های ورزشی را با استفاده از برخی منابع پیش ببریم. سربسته بگویم که منابعی را در نظر گرفتیم تا کمتر از یک سال دیگر بتوانیم پروژه‌های نیمه تمام را سرعت بدهیم و تمام کنیم. کارهای کلان و بزرگی پیش روی ورزش ما است. واقعیت این است که به شخصه وظیفه می‌دانم به همراه همکاران، معاونین، مدیران مستقل و فدراسیون‌ها کارهای بزرگی را دنبال کنیم. در کوران کارهای کلان و بزرگ و افق دید رو به جلویی که داریم. بعضی اوقات شایعه می‌کنند که سجادی در کمیته المپیک می‌خواهد حاضر شود. نگاه‌مان واقعا به کارهای بزرگ دیگری است. امیدواریم انتخابات کمیته ملی المپیک سر موعد طبق آنچه هیات اجرایی و ریاست آن صالحی امیری برنامه‌ریزی کرده سر موعد به بهترین شکل برگزار شود و بهترین فرد انتخاب شود. هر موقع بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش ارتباط و تعامل خوب وجود داشته ورزش کشور بهره آن را برده است. الان هم تعامل مثبت و سازنده ای بین وزارت و کمیته المپیک وجود دارد. امیدوارم سالهای پیش رو برای ورزش کشور خوب باشد. امیدوارم من و همکارانم توفیقی که برای خدمت داریم قدردان باشیم و انقدر خوب عمل کنیم که جامعه ورزش راضی باشد

*ادغام بودجه وزارت ورزش و کمیته المپیک در سالهای گذشته هم اتفاق افتاد

سجادی در خصوص ادغام بودجه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اظهار داشت: در سال‌های قبل هم این طور بود. همه بودجه کشور مانند کمیته ملی المپیک و پارالمپیک به وزارت ورزش می‌آمد. با هماهنگی اتفاقات بعدی پیگیری می‌شد. واقعیت این است که ما 4 ماه است آمده‌ایم، برنامه‌ریزی برای این بودجه از ماه‌های قبل صورت گرفته بود، درخواست ما نبوده که این اتفاق بیفتد. این را شفاف می‌گویم؛ برای ما هیچ فرقی نمی‌کرد. الان هم که بودجه از طریق ما باشد با کمال احترام از طریق وزارت ورزش در اختیار کمیته ملی المپیک و پارالمپیک قرار می‌گیرد، هیچ اتفاق عجیب و غریب و خاصی نیست چون هماهنگی و تعامل وجود دارد. این برنامه‌ریزی‌ای بوده که در تغییر ردیف‌های بودجه برای سال‌ 1401 برای کل کشور در نظر گرفتند. الان ردیف‌ها زیر 100 ردیف شده است. قبلا بالای آن بوده، در هر صورت نوع برنامه‌ریزی و نگاه به بودجه از طریق سازمان برنامه و بودجه بوده است. من و همکارانم در وزارت ورزش هیچ نقشی در این تغییر نداشتیم. برایمان هیچ فرقی نمی‌کند. این بودجه اگر از طریق وزارت ورزش هم باشد به راحتی در اختیار و در دسترس کمیته ملی المپیک و پارالمپیک قرار می‌گیرد. 

*شاید از داخل کشور در مورد بودجه فدراسیون‌هابه بیرون پالس می‌دهند

وی در خصوص اینکه مسئولین کمیته ملی المپیک معتقدند که ادغام بودجه باعث می‌شود IOC این مسئله را دخالت دولت در ورزش تشخیص بدهد که برای ما ممکن است تبعاتی داشته باشد، همان طور که به دولت ایتالیا پیام دادند این بودجه باید جدا شود، گفت: چنین چیزی را من در عمرم نه خوانده‌ام، نه شنیده‌ام. من در ورزش بزرگ شدم و تاروپودم ورزشی است. می‌خواهم بگویم چنین چیزی نیست، کمیته ملی المپیک برخی کشورها اصلا منابع دولتی ندارند. این منابع دولتی نوعی کمک است؛ مثلا ما برای فدراسیون‌ها بودجه نداریم، در عرف می‌گوییم بودجه برای یک فدراسیون است، این کمک دولت به یک فدراسیون است. دولت‌ها کمک می‌کنند که در عرف به آن بودجه می‌گوییم. تا حال نشنیده‌ام که چنین چیزی باشد. این کمک می‌تواند به هر طریقی انجام شود. خیر، اصلا چنین اتفاقی نخواهد افتاد، مگر اینکه خودمان دوست داشته باشیم پرونده‌ای درست کنیم و مثل خیلی از کارهای دیگر از داخل کشور به بیرون پالسی بدهیم،‌ بیرون هم چه کار می‌خواهد بکند؟ می‌خواهد بگوید که چرا پول می‌دهید یا نمی‌دهید یا از این طریق می‌دهید؟ دولت می‌خواهد کمک کند به کشورهای دیگر چه ارتباطی دارد؟ ما ورزشی هستیم.

* واکنش سجادی به ممنوعیت بدنسازی برای بانوان

وی در مورد ممنوعیت اعمال شده از سوی وزارت ورزش برای برخی رشته‌ها مانند بدنسازی، گفت: ممنوعیت نیست. از معاون ورزش بانوان هم دقیق سوال کردم و پیگیر این قضیه بودم. یک سری از رشته‌های ورزشی برای بانوان در فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی شروع به کار کردند که هم فدراسیون و هم وزارت ورزش قبول دارند آن رشته‌ها برای بانوان هنوز مجوز لازم و دستورالعمل‌ها را نگرفته‌اند. در حال کار هستند، منتها معاون ورزش بانوان با هماهنگی فدراسیون به این نتیجه رسید که ابتدا رسما استانداردها و دستورالعمل تدوین شود و مجوز فعالیت آن رشته‌ها برای خواهران عزیز صادر شود تا همه عزیزان و آحاد بانوان عزیز وقتی در باشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند خیالشان راحت باشد که این نوع رشته‌ها برای بانوان مجاز است. ممنوعیت خاصی ایجاد نشده است. 

*هیچ قولی برای پرداخت مطالبات بازیکنان فوتبال ندادم

وی در مورد اینکه برای پرداخت مطالبات برخی بازیکنان فوتبال مانند محمد انصاری قول داده‌ بود، گفت: من قول دادم؟ مگر من مسئول پرداخت مطالبات بازیکنان هستم؟ شخصا قولی نداده‌ام، اگر باشگاه‌ها قول داده‌اند بالاخره مدیریت اجرایی داخل‌شان به خودشان ارتباط دارد. حتما باید به قول‌شان متعهد باشند، اگر پرداختی باید انجام بدهند یا کسی مطالباتی دارد، حتما باید حساب و کتاب‌های مالی‌شان مشخص شود. اگر به سمت حرفه‌ای شدن و خصوصی‌سازی می‌رویم، یکی از همین مراحل عبور از اتفاقات مالی و شفاف‌سازی این موارد است. 

*زمانی که کار می‌کردم اجازه حضور واسطه‌ها را نمی‌دادم

سجادی افزود: اینکه واسطه‌ها ورود می‌کنند من نشنیده‌ام، اما زمانی که خودم در باشگاه‌ها کار می‌کردم اصلا اجازه نمی‌دادم واسطه‌ای به باشگاه وارد شود، این به مدیریت داخل هر باشگاه ارتباط دارد. 

*در مورد کالدرون به اندازه کافی صحبت شده است

وزیر ورزش در مورد اینکه طلب 22 میلیاردی کالدرون از تسهیلات اشتغالزایی محرومان و صندوق کارآفرینی امید پرداخت شد، اظهار داشت: در مورد این پرونده به اندازه کافی صحبت شد، شفاف‌سازی شد، این خبر برای قبل است و الان گفتن ندارد. به دنبال چه می‌گردید؟! 

 

دیدگاه تان را بنویسید