شبانه روز برای باز شدن پنجره سرخ پوشان وقت می‌گذارم

سجادی: استقلال نیاز به رسیدگی فوری داشت اما پرسپولیس مشکلی نداشت

وزیر ورزش و جوانان گفت: استقلال شرایطش خیلی فرق می‌کرد و شبیه پرسپولیس نبود. در استقلال زمینه تغییرات از قبل ایجاد شده بود و افراد جدا شده بودند و شخصی در باشگاه نمانده بود و نیاز به تصمیم گیری فوری و سریع داشت که انجام شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، حمید سجادی در خصوص بحث اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: طبق تحقیق و مطالعاتی که داشتم و گزارش‌هایی که چه به صورت مکتوب چه شفاهی دریافت کردم این اصل که فدراسیون‌های ورزشی به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی شناخته می‌شوند در فدراسیون فوتبال شامل یک استثناء شود و نهاد عمومی آن حذف شود و دیگر نهاد عمومی غیر دولتی شناخته نشود و فقط نهاد غیر دولتی باشد.

وی افزود: در آن 4 سالی که من به عنوان معاون سازمان تربیت بدنی حضور داشتم در آن دوره در اساسنامه تنها فدراسیونی که عنوان عمومی را یدک نمی‌کشید فدراسیون فوتبال بود ولی نمی‌دانم در طول این سال‌ها چه اتفاقی افتاد و این موضوع تغییر کرد و یک دور چرخید و فدراسیون فوتبال تبدیل به یک نهاد عمومی غیر دولتی شد که حالا این مشکلات ایجاد شود. فکر می‌کنم سال 85 و در آستانه مسابقات دوحه در سال 2006 بود که فدراسیون فوتبال ایران در پی مشکلات مدیریتی وقت که نمی‌خواهم به آن ورود کنم در آستانه تعلیق قرار گرفت و در آن مقطع اساسنامه تصویب و فدراسیون فوتبال تبدیل به نهاد غیر دولتی شد که این اساسنامه مصوبه هیات دولت را هم به همراه داشت. این موضوع تا چند سال بعد هم پابرجا بود ولی در 8 سال گذشته نمی‌دانم چه اتفاقی رخ داد که این اصل برداشته شد.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: طی مذاکراتی که اخیراً صورت گرفته بود و من اسناد و مدارک مربوط به آن را دیدم و مربوط به دوره وزارت بنده نبود و چند ماه پیش از روی کار آمدن من انجام شده بود این تفاهم با فیفا صورت گرفته که فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران یک نهاد غیر دولتی باشد. در این مذاکرات اعلام شده که برای تبدیل فدراسیون فوتبال به یک نهاد غیر دولتی نیاز به تصویب قانونگذار وجود که در اینجا یعنی مجلس و بدین ترتیب از دولت عبور شده و مجلس وارد این سیکل شده است که این موضوع هم در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و فکر می‌کنم به زودی در این خصوص تصمیم گیری‌خواهد شد.

سجادی در مورد اینکه اگر مجلس تصویب نکند چه اتفاقی می‌افتد گفت: به هر حال این دیگر بر می‌گردد به مذاکراتی که با فیفا داریم. می‌دانم که وقت نداریم و تا اسفندماه باید این مشکل برطرف شود. آقای عزیزی خادم صورتجلسه مربوط به مذاکرات مسئولین قبلی فدراسیون و وزارت ورزش را به من نشان داد و نمی‌دانم چرا به فیفا اعلام شده که نیاز به تاییدیه مجلس داریم. من می‌دانم وقت تنگ است ولی به هر حال ما در میانه راه رسیدیم و باید امیدوار باشیم این مشکل در فرصت باقی مانده برطرف شود. این شفاف‌ترین توضیحی بود که می‌توانستم بدهم چرا که خبرنگاران مدام در این مورد از من سوال می‌پرسند و احتمالاً سوال هواداران فوتبال هم هست.

وی در مورد انتخاب مدیرعامل جدید پرسولیس هم توضیح داد: پیش از این در بازی دربی در استادیوم این سوال از من پرسیده شد که آنجا جای صحبت در خصوص این موضوع نبود. در مورد مدیریت پرسپولیس باید بگویم که دوره 3 ماهه سرپرستی آقای صدری تمام شده و باید مدیرعامل جدید مشخص شود. دو گزینه از سوی هیات مدیره معرفی شدند و در این خصوص باید با وزیر دادگستری و وزیر اقتصاد صحبت کنیم چرا که وزیر اقتصاد رئیس مجمع هستند و اگه بشود به زودی جلسه مجمع برگزار شود و در این خصوص تصمیم گیری و با بررسی جوانب مدیرعامل جدید را مشخص کنیم. همچنین چند نفر برای اضافه شدن به هیات مدیره معرفی شدند و احتمالاً تغییراتی در هیات مدیره در جهت تقویت تیم خواهیم داشت.

سجادی در ادامه گفت: من به عنوان خادم ملت وظیفه دارم به امور دو باشگاه استقلال و پرسپولیس رسیدگی کنم و مشکلات این دو باشگاه برطرف شود. این را بگویم که من به عنوان وزیر ورزش و جوانان افتخار این را دارم که در خدمت تمام ورزش ایران باشم ولی خوشبختانه یا متاسفانه این دو باشگاه به خاطر دولتی بودن به شکلی هستند که ما برایشان تصمیم می‌گیریم. این را هم بگویم که می‌توانید از اعضای هیات مدیره سوال کنید که واقعاً دخل و تصرفی در اجرا و تصمیم گیری ها نداشتم و دو باشگاه مستقل اداره می‌شوند و ما فقط نقش حمایتی در این خصوص داریم.

وی در رابطه با انتخاب مدیرعامل جدید پرسپولیس توضیح داد: انتخاب مدیرعامل با تصمیم خود هیات مدیره انجام می‌شود و ما این را در اختیار خودشان گذاشتیم. اعضای هیات مدیره نظرشان این بود که آقای صدری که سرپرست باشگاه هستند به عنوان مدیرعامل انتخاب شوند و این موضوع باید با دو وزیر دیگر مطرح و در نشست مجمع بررسی شود و در خصوصش تصمیم گیری شود. اگر گزینه دیگری برای مدیریت در مجمع معرفی شود بازهم باید نظر هیات مدیره در خصوصش پرسیده شود چرا که ما اختیار را به خودشان دادیم و در کل یک تصمیم جمعی گرفته خواهد شد و بنده به خودم اجازه نمی‌دهم شخصاً تصمیم گیری کنم و چنین قصد و نیتی هم ندارم. دو باشگاه استقلال و پرسپولیس دو باشگاه شکوهمند با هواداران خاص هستند که احترام خاصی برای هواداران دو تیم قائل هستم.

وزیر ورزش در مورد سرپرستی صدری گفت: دوران سرپرستی جناب صدری در پرسپولیس تفاوتی با مدیرعاملی نداشت و تمامی اختیارات یک مدیرعامل را ایشان در این مدت دارا بودند و نقش حمایتی ما هم به شکل کامل انجام شده است. دوستان محبت دارند از ما می‌پرسند پنجره پرسپولیس کِی باز می‌شود. خب این میراثی است که از گذشته به ما رسیده است و مربوط به دوره من نیست. یک مربی انتخاب شده، آمده، رفته و پرونده بدهی برایش تشکیل شده و آثار آن پرونده هنوز وجود دارد و به دوره ما رسیده است. ما به دنبال باز شدن پنجره هستیم و اقدامات لازم را انجام دادیم. بحث تعهدات مالی بود که من در این مدت شبانه روزم را روی پرسپولیس گذاشتم و کارهایی انجام دادم که هیات مدیره و آقای صدری می‌دانند چه کارهایی در این مدت برای پرسپولیس انجام دادم که صلاح نبود بگم و الان هم صلاح نیست گفته شود و بعداً در موردش صحبت خواهم کرد که البته اگر هم کاری کردیم وظیفه ما بوده است.

سجادی در مورد اینکه بابت رسیدگی سریع‌تر به مشکلات استقلال از او انتقاد می‌شود هم خاطرنشان کرد: استقلال شرایطش خیلی فرق می‌کرد و شبیه پرسپولیس نبود. در استقلال زمینه تغییرات از قبل ایجاد شده بود و افراد جدا شده بودند و شخصی در باشگاه نمانده بود و نیاز به تصمیم گیری فوری و سریع داشت که انجام شد ولی پرسپولیس مشکلی نداشت. پرسپولیس در اوایل دوران حضورم با استعفای مدیرعامل روبرو شد که دلیلش را نمی‌دانم و اصلاً افتخار همکاری نداشتیم که من بخواهم بر حسب اختلاف دیدگاه قطع همکاری کنم. ایشان استعفا داد من قبول نکردم و واگذار کردم به هیات مدیره، آنها وقت خواستند برای فکر کردن و تصمیم گیری و بعد از چند وقت موافقت شد. خود هیات مدیره پیشنهاد داد برای 3 ماه صدری سرپرست باشد و حالا این دوره تمام شده است. اگر درخواست تمدید دوران سرپرستی را داشتند این یک گزینه بود و اگر مدیر دیگری معرفی می‌شد هم گزینه‌ای بود که قابل بررسی بود. در حال حاضر پیشنهاد مدیرعاملی آقای صدری را دادند که عرض کردم باید در مجمع بررسی شود و طی روزهای آینده مجمع تشکیل جلسه می‌دهد و در این خصوص تصمیم گیری خواهد شد. بار دیگر از هواداران فوتبال خواهش دارم به من به عنوان خادم خودشان اعتماد داشته باشند.

وی در مورد بحث ورود بانوان به ورزشگاه‌ها حاضر به صحبت نشد و اعلام کرد در فرصت‌های بعدی در این خصوص توضیح داده می‌شود. همچنین وزیر ورزش و جوانان در خصوص استعفای علی‌نژاد از معاونت وزارت ورزش ابراز بی‌اطلاعی کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید