وقتی از فوتبال آماتوری حرف می زنیم، از چه حرف می زنیم!

زمان بازی ها در ایران تا آخرین لحظه قطعی نیست و هر لحظه باید به انتظار زمان و مکان جدید نشست!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بازی استقلال و ملوان از هفته دوم لیگ برتر دستخوش تغییر شد و با تغییر 30 دقیقه از ساعت 19:30 به ساعت 19:00 منتقل شد. 

سازمان لیگ فوتبال اعلام کرد مسابقه دو تیم ملوان انزلی و استقلال روز پنجشنبه ۲۷ مرداد به جای ساعت 19:30 در ساعت 19در ورزشگاه تختی شهر انزلی آغاز می شود.

این برای دومین هفته متوالی است که ساعت دیدار استقلال تغییر می کند. در هفته نخست نیز ابتدا قرار بود آبی ها از ساعت 19:30 به مصاف سپاهان بروند که این بازی به ساعت 19 موکول شده بود.

این تغییرات در زمان برگزاری بازی ها در حالی است که در فوتبال روز دنیا شاید در طول فصل چند بار این اتفاق رقم بخورد و برای آن هم دلایل قانع کننده ای وجود داشت باشد اما دلایل برای تغییر زمان بازی ها در ایران بیشمار است.

نور ورزشگاه، زمان پرواز تیم ها، فشرده بودن کنداکتور شبکه های تلویزیونی، زمان اذان مغرب، احتمال ترافیک، مخالفت های شورای تامین و ... از دلایل متعددی هستند که می تواند یک دیدار را دستخوش تغییرات مختلفی کند. 

به این موارد، تغییر مکان ورزشگاه ها را هم اشاره کنید که از چند سال قبل به این سمت به امری عادی بدل شده و حتی فصل گذشته اوج ناهماهنگی تیم ها بود؛ به طوری که دیدار نساجی و هوادار به علت نامشخص بودن ورزشگاه محل برگزاری مسابقه برگزار نشد!

وقتی به وضعیت ساختاری فوتبال ایران نگاه می کنیم، شاهد تفکرات و شرایط آماتوری در حد اعلای خود هستیم. به نحوی که این مسائل در کشورهای حاشیه خلیج فارس هم دیده نمی شود. 

دیدگاه تان را بنویسید