درآمد عجیب سانتاکلارا از تیم های ایرانی!

باشگاه سانتاکلارا طی دو، سه فصل اخیر درآمد خوبی از محل جذب بازیکنان ایرانی و واگذاری دوباره آن‌ها به تیم های ایرانی داشته که جای تعجب دارد!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، محمد محبی، وینگر ایرانی سانتاکلارای پرتغال بعد از یک فصل حضور در این تیم راهی ایران شده و به زودی عضو استقلال خواهد شد. این انتقال به صورت قرضی و در ازای پرداخت 300 هزار یورو به حساب این باشگاه پرتغالی انجام خواهد شد!

با یک حساب سرانگشتی و بدون احتساب دستمزد محمد محبی در استقلال که به طور قطع مبلغ هنگفتی هم خواهد بود، استقلال باید 9.5 میلیارد تومان برای جذب یک ساله این بازیکن پرداخت کند. در نهایت محبی با اتمام فصل به پرتغال باز می گردد و در صورت جدایی از این تیم، باز هم مبلغ دیگری به حساب این تیم واگذار خواهد شد.

مشابه این اتفاق دو سال قبل رقم خورد. شهریار مغانلو در ابتدای فصل به صورت رایگان به این تیم پرتغالی رفت و در نیم فصل در ازای 50 هزار یورو به مدت نیم فصل به پرسپولیس پیوست.

با اتمام فصل، سانتاکلارا برای فروش قطعی این بازیکن به پرسپولیس، خواستار 750 هزار یورو شد که خارج از توان پرسپولیس بود. در نتیجه سپاهان با واگذاری محمد محبی به این تیم، مغانلود را به خدمت گرفت!

به نظر می رسد چرخه جذب ایرانی ها به صورت رایگان توسط تیم های پرتغالی و فروش و یا واگذاری قرضی این بازیکنان به تیم های ایرانی همچنان برای تیم های خارجی سود آوری خالص را به دنبال دارد.

دیدگاه تان را بنویسید