مردی که حسن یزدانی را ضربه کرد به ایران آمد!

قهرمان اسبق کشتی آزاد جهان این روزها مهمان اردوی ایران است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ ختیک تسابالوف، آزادکار مطرح روسی الاصل که پیش از المپیک توکیو به تابعیت صربستان درآمد، این روزها مهمان ویژه اردوی ایران است.

دارنده مدال طلای جهان در سال ۲۰۱۴ و نقره جهان در ۲۰۱۷، در بین کشتی دوستان ایرانی چهره آشنایی است و سابقه رویارویی او با حسن یزدانی در ذهن ها مانده.

تسابولوف در جریان دیدار فینال وزن ۷۴ کیلوگرم جام مدوید در سال ۲۰۱۶ در همان تایم نخست موفق به ضربه کردن حسن یزدانی شد تا عجیب ترین نتیجه این رقابت ها رقم بخورد. البته آن نتیجه تنها یک اتفاق بود و یزدانی ۴ ماه بعد در جام جهانی ۲۰۱۶ مقابل تسابولوف ۱۴ بر ۴ به برتری رسید و انتقام آن باخت اتفاقی را گرفت و چند ماه بعد نیز قهرمان المپیک شد.

حالا پس از حضور او در خانه کشتی، یک سایت روسی در گزارشی ویژه به این موضوع پرداخت. در این گزارش آمده است:

این کشتی گیر اوستیایی به دعوت شخصی حسن یزدانی، کاپیتان تیم ایران که روابط دوستانه ای با او دارد، به اردوی ایران رفته. این دو در سال های گذشته روی تشک به مصاف یکدیگر رفتند که نتیجه دوئل های آن ها دو بر یک به سود یزدانی بود.

هواداران ایرانی تسابولوف را نه تنها به عنوان رقیب کشتی گیر محبوب خود، بلکه به عنوان یک شرکت کننده موفق در مسابقات لیگ کشورشان می شناسند. ختیک هفت فصل در لیگ ایران کشتی گرفته که شش بار با تیمش مقام اول را به دست آورد و همچنین قهرمان باشگاه های جهان شد.

این اردو در خانه کشتی آزادی، پایگاه اصلی اسکان تیم های ملی برگزار می شود. آماده سازی کشتی گیران پشت درهای بسته انجام می شود و شرکت کنندگان از شرکت در تجمع و خروج از اردو منع می شوند، همه آنها طی روزهای گذشته واکسینه شدند که این اقدامات به دلیل افزایش ابتلا به ویروس کرونا در کشور همراه بوده.

گرگ اوستیا در انتظار یک اردوی تدارکاتی دیگر با تیم ملی صربستان است که از سال گذشته در این تیم حضور دارد. او در ترکیب صربستان در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو روی تشک رفت و به مقام هفتم رسید. البته پیش از آن، تسابولوف دو بار در مسابقات جهانی شرکت کرد که در سال ۲۰۱۴ در تاشکند در وزن ۷۰ کیلوگرم به طلا رسید و در سال ۲۰۱۷ در پاریس با باخت در فینال به جردن باروز آمریکایی، مدال نقره وزن ۷۴ کیلوگرم را بر سینه زد.

 

دیدگاه تان را بنویسید