جنگ آقای گل‌ها برای کفش طلای لیگ برتر

چهار آقای گل ادوار لیگ برتر فوتبال ایران در فصل جدید مسابقات به دنبال دومین کفش طلای خود هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، جنگ برای تصاحب کفش طلای لیگ برتر و عنوان آقای گلی داغ تر از هر زمان دیگری است و چندین مدعی برای رسیدن به این عنوان تلاش می کنند.

فوتبال 360 نوشت: در ادوار لیگ برتر فوتبال ایران، 20 بازیکن توانسته‌اند به کفش طلای رقابت‌ها دست پیدا کنند و صاحب عنوان «آقای گل» شوند. رضا عنایتی با کسب سه دوره آقای گلی لیگ برتر فوتبال ایران، رکوردی استثنایی را نصیب خود کرده و مهدی طارمی و کریم‌انصاری‌فرد با دو آقای گل در تعقیب او هستند و با توجه به حضور این دو بازیکن در خارج از کشور، به نظر می‌رسد تا سال‌ها همچنان رکورد عنایتی دست‌نخورده باقی خواهد ماند.

ششمین و هفتمین دوره لیگ برتر در کنار هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ در شرایطی خاتمه یافتند که دو بازیکن مشترکاً توانستند عنوان آقای گلی را به‌دست آورند. در لیگ ششم، آقای گلی مشترک نصیب دنیل اولروم و مهدی رجب‌زاده شد، در لیگ هفتم هادی اصغری و محسن خیلی این عنوان را به‌دست آوردند و در لیگ هجدهم هم کی‌روش استنلی در کنار لوسیانو پریرا مشترکاً آقای گل شدند.

کی‌روش‌استنلی و لوسیانو پریرا هنوز در فوتبال ایران مشغول فعالیت هستند و در کنار این دو بازیکن برزیلی، گادوین منشا و سجاد شهباززاده که سابقه آقای گلی در لیگ برتر فوتبال ایران را دارند، هم در لیگ بیست‌ودوم حضور خواهند داشت تا رقابت جذابی میان چهار آقای گل پیشین لیگ برتر در جریان باشد.

زوج آقای گل‌ها در رفسنجان در سودای دبل آقای گلی!

لوسیانو پریرا که در لیگ هجدهم مشترکا صاحب عنوان آقای گلی شد، در انتقالی غیرمنتظره از فولاد به مس رفسنجان رفت و به 4 فصل متوالی حضورش در جمع قرمزپوشان اهوازی پایان داد. شیمبا که یازدهمین سال حضورش در فوتبال ایران را تجربه می‌کند، در 38 سالگی همچنان امیدوار است بتواند بدرخشد و در جمع شاگردان محمد ربیعی هم موفق شود عنوان آقای گلی را به‌دست آورد و به دومین کفش طلای دوران فوتبالی خود برسد.

پرسپولیس مس رفسنجان سیدجلال حسینی گادوین منشا

پریرا در شرایطی به مس پیوسته که در خط حمله نارنجی‌پوشان، گادوین منشا آقای گل فصل گذشته لیگ برتر قراردادش را تمدید کرده تا زوج برزیلی-نیجریه‌ای با سابقه آقای گلی در لیگ برتر، خط آتشی قدرتمند برای مسی‌ها در لیگ بیست‌ودوم بسازند. منشا بعد از انتقال نافرجام به پرسپولیس در جمع شاگردان ربیعی باقی‌مانده و در تلاش است تا برای دومین سال پیاپی بتواند آقای گل فوتبال ایران شود و مطمئنا رقابت جذابی میان او و پریرا در خط حمله نارنجی‌پوشان برقرار خواهد بود.

شهباززاده و سودای آقای گلی با استقلال

سجاد شهباززاده برای سومین‌بار به استقلال آمده و این‌بار رویای این مهاجم 32 ساله رسیدن به عنوان آقای گلی لیگ برتر در لباس استقلال است. شهباززاده در دوران فوتبالی خود تاکنون توانسته یک‌بار به کفش طلای فوتبال ایران برسد، آن‌هم در پایان لیگ بیستم و در لباس سپاهان اما حالا در تلاش است تا این افتخار را همراه استقلال بتواند به‌دست آورد.

مهاجم باتجربه استقلال در دوران حضورش در جمع آبی‌پوشان توانسته 19بار برای این تیم گلزنی کند و در تلاش است تا در ترافیک شدید خط حمله آبی‌ها، خود را به عنوان مهاجم اول به سا پینتو معرفی کند و با عملکردی درخشان بتواند هم خط حمله قدرتمندی برای استقلال بسازد و هم اینکه در مسیر کسب دومین کفش طلای دوران فوتبالی خود گام بردارد.

مهاجم محبوب قلعه‌نویی دوباره کفش طلا می‌گیرد؟

کی‌روش استنلی مهاجم مورد علاقه امیر قلعه‌نویی است. او که در ذوب‌آهن و سپاهان همراه قلعه‌نویی بود و عملکرد موفقی را از خود به‌جای گذاشت و در جمع طلایی‌پوشان اصفهانی توانست به عنوان آقای گلی فوتبال ایران برسد، فصل گذشته در سیرجان به جمع بازیکنان گل‌گهر ملحق شد تا دوباره شاگرد پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر فوتبال ایران شود.

استنلی کی روش

کی‌روش با توجه به سیستم بازی تیم‌های امیر قلعه‌نویی، نقش محوری را در ترکیب تیمش برعهده دارد و برای رسیدن به دومین کفش طلای دوران فوتبالی خود، مسیر پر پیچ‌وخمی را در پیش‌روی خود می‌بیند. به ویژه آنکه سعید صادقی برترین پاسور فصل گذشته لیگ برتر که نقش کلیدی در موفقیت کی‌روش در گل‌گهر داشت، به پرسپولیس رفته و حالا در کسب موقعیت گلزنی، مهاجم برزیلی گل‌گهری‌ها کار دشوارتری دارد اما امیدوار است با حضور بازیکنانی چون وسلی گومز دوس سانتوس و امین قاسمی‌نژاد، فرصت‌های خوبی برای او ساخته شود تا بتواند به دومین کفش طلای دوران فوتبالی خود در لیگ ایران برسد.

مهدی عبدی، شهریار مغانلو، کوین یامگا، محمد عباس‌زاده و مرتضی تبریزی دیگر بازیکنان شاخص فصل گذشته لیگ برتر بودند که در کورس آقای گلی قرار داشتند و در فصل جدید هم قطعا برای رسیدن به کفش طلا تلاش خواهند کرد. به جمع این نفرات، باید چهره‌هایی چون کاوه رضایی، پیمان بابایی، علی قربانی، امین قاسمی‌نژاد و مهاجم خارجی احتمالی پرسپولیس را هم اضافه کرد.

دیدگاه تان را بنویسید