آقای گل های واقعی لیگ؛ سقوط منشا و یامگا بدون پنالتی!

اگر چه گادوین منشا و کوین یامگا در صدرجدول بهترین گلزنان لیگ برتر قرار دارند اما این جدول بدون احتساب گل های به ثمر رسیده از نقطه پنالتی، دستخوش تغییرات بسیاری می شود!

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ نگاهی به جدول گلزنان لیگ برتر حاکی از حضور گادوین منشا با 11 گل رتبه اول و کوین یامگا با 10 گل در رتبه دوم دارد تا دو بازیکن خارجی مس رفسنجان و استقلال، اصلی ترین مدعیان برای تصاحب کفش طلای بیست و یکمین دوره لیگ برتر باشند.

اما نکته عجیب اینکه منشا 4 گل و یامگا هم 5 گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده اند و اگر پنالتی های آن ها را نادیده بگیریم، افراد دیگری در صدرجدول بهترین گلزنان لیگ قرار می گیرند. البته یامگا هم در دیدار با گل گهر، یکی از گل های خود را بعد از از دست دادن ضربه پنالتی، بلافاصله روی ریباند به ثمر رساند.

نفر بعدی در جدول گلزنان، لوسیانو پریرا از فولاد است که 3 گل از 7 گل خود در این فصل را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. اگر چه این بازیکنان پنالتی زن های قهاری هستند اما به اندازه بازیکنانی مانند مهدی عبدی، شهریار مغانلو و سعید صادقی در گلزنی موفق نبوده اند.

شهریار مغانلو و مهدی عبدی 7 گل خود را تماما در جریان بازی به ثمر رسانده و اگر پنالتی زن نخست تیم های خود بودند، شاید ورق برای آن ها هم بر می گشت. سعید صادقی هم چنین وضعیتی دارد و فقط یک گل از 7 گل خود را از طریق زدن ضربات پنالتی به ثمر رسانده است.

با این حساب، می توان گفت که بخش عمده ای از موفقیت خارجی های لیگ ایران در گلزنی به زدن ضربات پنالتی می گردد نه موفقیت آن ها در گشودن دروازه رقبا در جریان مسابقه!

دیدگاه تان را بنویسید