پایان نیم فصل لیگ برتر قبل از جام جهانی/حضور 30 درصدی تماشاگران در ورزشگاه ها

رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال می‌گوید که سعی این سازمان برگزاری نیم فصل نخست قبل از جام جهانی قطر است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، لیگ بیست و دوم از ۲۱ مردادماه آغاز می‌شود و قرار است این رقابت‌ها به صورت فشرده تا آبان‌ماه و آغاز جام جهانی برگزار شود. سازمان لیگ فوتبال در صورتی که تمام بازی‌ها را پنج روز یک بار برگزار کند، می‌تواند ۱۵ هفته و نیم فصل نخست را پیش از جام جهانی برگزار کند. سهیل مهدی، رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره این موضوع بیان کرد: تلاش ما این است که اگر شرایط فورس ماژوری به وجود نیاید، ۱۵ هفته نیم فصل را پیش از جام جهانی برگزار کنیم.

سهیل مهدی، رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال پس از قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ برتر در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ وقتی بیش از دو تیم هر شهر میزبان هستند و ضعف ورزشگاه و زیرساخت داریم، ناچار هستیم که امکانات تقسیم و به شهرهای متناظر برویم و بهترین شرایط میزبانی را فراهم کنیم و در یک روز، دو بازی مهم در یک شهر کوچک نداشته باشیم.

او درباره امکانات ورزشگاه‌های رقابت‌های لیگ برتر گفت: ما اجبارهای لازم را نسبت به ورزشگاه‌ها آغاز کردیم. در حال حاضر ورزشگاه‌های کرمان، اراک، تبریز، مازندران و انزلی را اجبار کردیم که به سمت استاندار شدن بروند. ممکن است همه استانداردها رعایت نشود اما ما این خواسته را داریم که ورزشگاه‌ها را به بهترین شرایط برسانیم.

مهدی درباره همکاری‌های لازم با تیم ملی فوتبال ایران جهت حضور در رقابت‌های جام جهانی گفت: ما برنامه تیم ملی را از سرمربی این تیم دریافت کردیم و زمان لازم را در نظر گرفتیم. تا این لحظه‌ درخواست دیگری به ما ندادند. امیدوارم بر اساس همان درخواست‌ها و همان دستورالعمل‌ها، ما برنامه‌ریزی خود را جلو ببریم. مقداری سخت است که نیم فصل را تمام کنیم اما تمام تلاش خود را می‌کنیم بدون بازی معوقه و با بهترین بهره‌وری، نیم فصل را تمام کنیم و به جام جهانی برویم.

رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در پاسخ به این سوال که ممکن است تاریخ شروع لیگ برتر جابجا شود؟ گفت: از طرف سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال چنین چیزی وجود ندارد. ۲۱ مرداد زمان شروع مسابقات است و به خاطر عاشورای حسینی، نمی‌توانستیم لیگ را زودتر برگزار کنیم و امیدوارم بتوانیم در تاریخ مد نظر، مسابقات را برگزار کنیم و اگر در همان تاریخ بتوانیم مسابقات را شروع کنیم، خیلی سخت می‌توانیم نیم فصل را تمام کنیم.

او افزود: ما جلسه هم‌اندیشی با باشگاه‌ها را ۱۵ روز پیش برگزار کردیم و نمایندگان باشگاه‌ها آمدند و نظراتشان را منتقل کردند و سعی کردیم این نظرات را در کار خود اعمال کنیم. بیشترین دغدغه باشگاه‌ها، بحث زمان اضافی‌ای که تیم ملی علاوه بر فیفادی می‌خواست که باشگاه‌ها می‌گفتند لژیونرها با توجه به این زمان، نمی‌توانند به اردو اضافه شوند اما بحث بر این بود که بازیکنان ایرانی به اردو ملحق شوند.

مهدی در پاسخ به این سوال که همه ورزشگاه‌ها می‌توانند از تمام ظرفیت‌های تماشاگران استفاده کنند؟ گفت: همچنان دستورالعمل، پر شدن ۳۰ درصد از استادیوم است و دستورالعمل جدیدی از طرف وزارت بهداشت به ما ابلاغ نشده است و ما قبل از لیگ بازهم استعلام‌های لازم را می‌گیریم و امیدوارم برای شروع لیگ هم از همان ظرفیت ۳۰ درصدی بهره‌مند شویم.

سرپرست سازمان لیگ: به دنبال لغو تعلیق کمیته صدور مجوز حرفه‌ای هستیم

محمدرضا کشوری‌فرد، سرپرست سازمان لیگ در حاشیه مراسم قرعه‌کشی لیگ برتر اظهار کرد: برای فصل پیش رو باید برنامه ریزی بهتری داشته باشیم تا فصل پویایی داشته باشیم. این کار را داریم انجام می‌دهید و امیدواریم با کمک مربیان، بازیکنان و سرپرست‌ها سال بهتری را سپری کنیم.

او درباره جام جهانی فوتبال بیان کرد: امسال سال جام جهانی است و در واقع بازی‌های لیگ برتر را برای تیم ملی برگزار می‌شود و اولویت تیم ملی است. هر چه لیگ پویاتر باشد، شرایط تیم ملی بهتر خواهد بود. آقای مهدی هم جلساتی با سرمربی تیم ملی داشته است و لیگ برتر در اختیار تیم ملی است.

سرپرست سازمان لیگ ادامه داد: هنوز برنامه دقیق را آقای مهدی اعلام نکرده و قرار شده با آقای اسکوچیچ جلساتی داشته باشیم و با او همکاری کنیم که تیم ملی آماده‌تری داشته باشیم.

او درباره جا به جایی پست‌ها در سازمان لیگ گفت: همه جا این تغییرات وجود دارد و چیز خاصی ندارد. آقای محمودزاده هم فعلا فدراسیون است.

کشوری‌فرد در رابطه با بحث کمک داور ویدیویی عنوان کرد: فدراسیون چند سال است دارد پیگیری می‌کند اما متاسفانه مشکلاتی در فدراسیون به وجود آمده است. از خدای‌مان است که VAR وارد شود اما دست سازمان لیگ نیست و فدراسیون باید پیگیری کند. امیدواریم هر کس رییس فدراسیون شد اولویتش را کمک داور ویدیویی بگذارد.

او درباره بحث صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها گفت: ابتدا باید خود کمیته صدور مجوز حرفه‌ای را از تعلیق خارج کند و آقای زارعی هم تمام تلاشش را خواهد کرد. چند جلسه هم با او داشتیم و در حال رایزنی هستیم که این تعلیق برداشته شود. باید امیدوار باشیم چون به امید زنده‌ایم.

 

دیدگاه تان را بنویسید