اسامی ثروتمندترین فوتبالیست‌ها؛ یک شاهزاده بالاتر از مسی و رونالدو

انتشار اسامی ثروتمندترین فوتبالیست های جهان از سوی فوربس، حاکی از قرار گرفتن رونالدو و مسی در رتبه سوم و چهارم این رده بندی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در حالی که تصور می شود رونالد و مسی ثروتمندترین فوتبالیست جهان هستند، فایق بولکیا، شاهزاده رونئی بالاتر از این دو در رتبه اول قرار گرفته است.

لیونل مسی و کریستیانو رونالدو بیش از یک دهه است که در عرصه فوتبال اروپا فرمانروایی می‌کنند. آن‌ها توسط 2 باشگاه پرقدرت اروپایی یعنی پاری‌سن‌ژرمن و منچستریونایتد استخدام شدند و جای تعجب نیست که هر 2 بازیکن در زمره پردرآمدترین ورزشکاران جهان قرار دارند.

لیونل مسی با 130 میلیون دلار درآمد ناخالص (قبل از کسر مالیات) در سال گذشته میلادی پردرآمدترین ورزشکار بود. در حالی که درآمد رونالدو به 115 میلیون دلار رسید و از این نظر پس از مسی و لبرون جیمز (فوق ستاره لیگ بسکتبال آمریکا با درآمد 121 میلیون دلار) در جایگاه سوم قرار گرفت. در همین حال، نیمار با درآمدی نزدیک به 95 میلیون دلار در رده چهارم این فهرست قرار دارد. در لیست 10 نفر برتر، این‌ها تنها 3 فوتبالیستی هستند که در این فهرست قرار گرفتند. اما آیا مسی ثروتمندترین فوتبالیست کره زمین است؟  

ثروتمندترین فوتبالیست جهان کیست؟

مسی، رونالدو و نیمار می‌توانند بیشترین درآمد را داشته باشند اما دارایی خالص آن‌ها بسیار کم‌تر از ثروتمندترین فوتبالیست جهان است. «فایق بولکیا» پسر شاهزاده برونئی، با ثروت تخمینی 20 میلیارد دلار در لیگ فوتبال متعلق به خودش، ثروتمندترین فوتبالیست روی کره زمین است.

فایق بولکیا

کاپیتان تیم ملی برونئی یکی از اعضا این خانواده ثروتمند نام ذارد. پدرش جفری بولکیا، شاهزاده برونئی و عمویش حسنال سلطان یا پادشاه این کشور است.این بازیکن 24 ساله دوران آموزش و پیشرفت خود را در آکادمی‌های ساوتهمپتون، چلسی و لسترسیتی گذراند. با این حال، پس از اینکه نتوانست جایی برای خود در تیم‌های لیگ برتر انگلیس پیدا کند، در سال 2020 به ماریتیمو پرتغال پیوست. پس از گذراندن یک سال در ماریتیمو، او به باشگاه چونبوری تایلند ملحق شد. در لیگ تایلند 14بازی انجام داده و 4 پاس گل نیز به نام خود ثبت کرده است. بولکیا 6 بازی برای تیم ملی کشورش انجام داده و یک گل هم به ثمر رسانده است.

متیو فلامینی

هافبک سابق آرسنال قطعا به عنوان بهترین بازیکن در این ورزش به حساب نمی‌آید اما او به عنوان یک کارآفرین، فوق‌العاده خوب عمل کرده است. او یکی از بنیانگذاران شرکت «جی اف بیوکمیکال»، تولیدکننده مواد شیمیایی است. دفتر مرکزی این شرکت در ایتالیا قرار دارد. دارایی خالص فلامینی بیش از 10 میلیارد دلار  است.

کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو

رونالدو فقط یک اسطوره فوتبال نیست. او سرمایه‌دار هم هست و  قراردادهای حمایت مالی با نایک، زد تی ای، کی اف سی، سامسونگ و بسیاری از برندهای چند ملیتی دیگر دارد. CR7 خودش یک برند به حساب می‌آید و یک خط تولید لباس و لوازم جانبی لوکس دارد. او همچنین دارای هتل‌های زنجیره‌ای است. دارایی خالص او نزدیک به 500 میلیون دلار برآورد می‌شود.

لیونل مسی

ممکن است مسی با پاری‌سن‌ژرمن بیشتر از رونالدو در منچستریونایتد درآمد داشته باشد اما این بازیکن آرژانتینی در شاخص دارایی خالص از رقیب حرفه‌ای خود عقب‌تر است. او مانند رونالدو خط تولید لباس خود را دارد. فروشگاه مسی در سال 2019 در بارسلونا افتتاح شد. او مالک هتل‌های زنجیره ایMiM  و یک برند پریمیوم نام دارد که در سال 2017 با حدود 28 میلیون دلار سرمایه گذاری افتتاح شد. این بازیکن همچنین از یک قرارداد مادام‌العمر با آدیداس بهره می‌برد و برای چند برند دیگر مانند پپسی و مسترکارت تبلیغ می‌کند . دارایی خالص لئو حدود 400 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

دیوید بکام

دیوید بکام

ملی‌پوش سابق انگلیسی از فوتبال کناره‌گیری کرده است اما او همچنان یک فوق‌ستاره جهانی است. او یکی از مالکان تیم اینترمیامی و سفیر برند اچ اند ام، آدیداس، دیاژو و لورئال است. بکام در طول سال‌های 2016 و 2017 حدود 31میلیون دلار از شرکت خود درآمد کسب کرده است. اسناد ثبت شده در اداره ثبت شرکت‌های انگلیس نشان می‌دهد بکام در سال 2017 از شرکتش 20 میلیون دلار سود سهام دریافت کرده؛ درحالی که در سال 2016 حدود 11 میلیون دلار از طریق عایدی داشت. دارایی خالص او حدود 400 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

10 فوتبالیست ثروتمند دنیا

فایق بولکیا (20 میلیارد دلار)

متیو فلامینی (14 میلیارد دلار)   

کریستیانو رونالدو(500 میلیون دلار) 

لیونل مسی (400 میلیون دلار) 

دیوید بکام (400 میلیون دلار)

دیو ولان (220 میلیون دلار)

نیمار (200 میلیون دلار)

زلاتان‌ ابراهیموویچ (190 میلیون دلار)

رونالدو (160 میلیون دلار) 

الکساندرپاتو (145 میلیون دلار)

دیدگاه تان را بنویسید