ویزای دوومیدانی کاران هم صادر نشد!/ سفر به آمریکا لغو شد

آمریکا ویزای دوومیدانی کاران ایران برای حضور در مسابقات جهانی را صادر نکرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در حالی که قرار بود دو ملی‌پوش دوومیدانی ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان عازم آمریکا شوند، دولت ایالات متحده ویزای ورزشکاران ایرانی را صادر نکرد تا به این ترتیب نمایندگان ایران شانس حضور در رقابت‌های جهانی را از دست بدهند. این برای چندمین بار طی روزهای اخیر است که ویزای ورزشکاران ایرانی در رشته‌های مختلف، برای شرکت در مسابقات برون مرزی صادر نمی‌شود.

تسنیم نوشت: هجدهمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جهان از فردا (جمعه 15 جولای-24 تیر) به میزبانی شهر اورِگون در کشور آمریکا آغاز می‌شود و تا 24 جولای (یکشنبه 2 مرداد) ادامه خواهد داشت.

برای حضور در این رقابت‌ها دو ملی‌پوش کشورمان مجوز لازم را کسب کرده بودند؛ مهدی پیرجهان در 400 متر با مانع از طریق رنکینگ و احسان حدادی در پرتاب دیسک با دعوت فدراسیون جهانی می‌توانستند در این رویداد بزرگ شرکت کنند اما سفر آنها به دلیل عدم صدور ویزا لغو شد.

فدراسیون دوومیدانی اواخر خرداد ماه کارهای مربوط به دریافت ویزا را انجام داد. بر این اساس، پیرجهان به همراه رضایی دبیر فدراسیون و فردین‌پور مدیر تیم‌های ملی راهی ارمنستان شدند تا برای دریافت ویزا از طریق سفارت آمریکا در آن کشور اقدام کنند.

با گذشت بیش از سه هفته و با وجود آنکه اقدامات لازم از سوی فدراسیون جهانی دوومیدانی نیز صورت گرفته بود، اما ویزای این سه نفر صادر نشد تا سفر آنها لغو شود.

در این بین شرایط برای احسان حدادی کمی متفاوت رقم خورد. حدادی که ماه گذشته برای انجام تمرینات به مدت 2 هفته به آمریکا رفته بود، ویزا برای سفر به این کشور را دارد، اما او نیز تصمیم گرفته که به تنهایی در مسابقات جهانی شرکت نکند. البته به نظر می‌رسد رکورد پایین حدادی در لیگ دوومیدانی که با پرتاب 58.57 متری به ثبت رسید، در این تصمیم ورزشکار کشورمان بی‌تاثیر نبوده است.

عدم صدور ویزا در حالی از سوی آمریکا صورت گرفته که چند روز قبل، این کشور از صدور ویزا برای ورزشکار تیراندازی با کمان، کاراته و موی تای کشورمان برای حضور در بازی‌های جهانی (World Games) امتناع کرده بود.

دیدگاه تان را بنویسید