مهدی تاج خوب شد؟

مهدی تاج سال 98 و بعد از شکایت 6 میلیون یورویی ویلموتس، اعلام کرد به علت ابتلا به بیماری قلبی قادر به ریاست فدراسیون فوتبال نیست ولی بعد از 3 سال یک بار دیگر برای ریاست این فدراسیون نامزد شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بازگشت دوباره مهدی تاج برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال، اتفاق عجیبی بود. او که 3 سال قبل به علت عارضه قلبی از ریاست فدراسیون فوتبال کناره رفته بود و بعدا به علت محکومیت 6 میلیون یورویی در پرونده ویلموتس تا پای میز محاکمه پیش رفته بود، به نظر می‌رسد اکنون همه چیز را پشت سر گذاشته است!

عجیب‌ترین اتفاق این روزها در کنار رد صلاحیت اسکوچیچ، بازگشت دوباره مهدی تاج است؛ فردی که در عقد قرارداد با ویلموتس نقش داشت و مجلس شورای اسلامی و نهادهای نظارتی او را برای تحقیق و تفحص در این پرونده احضار کرده بودند.

پس از چند سال دوری از فوتبال، مهدی تاج مجددا بازگشته و به نظر می رسد استعلام های لازم را هم گرفته است. قطعا افرادی مانند منصور قنبرزاده و مهدی محمدنبی تخم مرغ های خود را در سبد کسی که قرار است رد صلاحیت شود، نمی گذاشتند.

زرق و برق فوتبال چیزی است که همیشه مهدی تاج را تا بالاترین سمت هدایت کرده است. وقتی او در سال 98 و تحت فشار نهادهای مختلف تصمیم به ترک فدراسیون به علت بیماری قلبی گرفت، اهالی فوتبال این اتفاق را پایان تاج می‌دانستند اما گویا تغییر و تحولات مدیریتی، زمینه را برای بازگشت دوباره او فراهم کرده است.

تاج در اولین گفت و گوی خود بعد از ثبت نام در انتخابات، چالش های رئیس بعدی فدراسیون فوتبال را نام برد اما هیچ اشاره ای به بدهی 6 میلیون یورویی این فدراسیون به مارک ویلموتس در پرونده شکایت این مربی بلژیکی نداشت!

گویا او فراموش کرده که میراث او هنوز بر دوش فدراسیون سنگینی می کند و این فدراسیون بدهکار چطور باید بدهی 200 میلیاردی خود را به این سرمربی پرداخت کند؟

مهم تر از همه این که چه اتفاقی برای قلب بیمار تاج افتاده که او یک بار دیگر شرایط را برای بازگشت خود مساعد دیده است؟ اگر رفتن او ربطی به بیماری قلبش‌اش نداشت، بهتر است صادقانه با اهالی فوتبال سخن بگوید.

گمانه زنی‌ها درباره علت استعفای مهدی تاج آغاز شد و عده‌ای اعتقاد داشتند او به‌ دلیل عارضه قلبی مجبور به استعفا شده، اما عده‌ای با رد این خبر تأکید داشتند فشارهای بیرونی به‌ویژه بعد از قرارداد جنجالی و بحث‌برانگیز مارک ویلموتس باعث کناره‌گیری‌اش شد.

این سوال مطرح است که آیا تاج و همکارانش در پرونده ویلموتس از قصور و اتهاماتی که متوجه شان بود مبرا شده‌اند؟ و آیا مشکل جسمی و عارضه قلبی تاج به طور کامل برطرف شده و او حالا تحمل استرس و انجام کار سنگین را دارد که دوباره دنبال ریاست است؟

دیدگاه تان را بنویسید