وزیر ورزش: هیچ کجا ایران نمی‌شود/ فدراسیون باید برکناری اسکوچیچ را به ما اطلاع بدهد

وزیر ورزش و جوانان در مراسم رونمایی از سردیس قهرمانان المپیک از لزوم استفاده از دیپلماسی ملی و بین المللی گفت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ حمید سجادی در مراسم رونمایی از تندیس 5 قهرمان و پیشکسوت ورزش ایران اظهار داشت: در این جلسه حرف زدن زیره به کرمان بردن است. همیشه فرهنگ سپاس و احترام به ما توصیه شده است. دیپلماسی ملی و بین المللی حائز اهمیت است و از خیلی از دستگاه‌های کشور از جمله وزارت امور خارجه می‌توان در امر دیپلماسی ورزشی استفاده کرد.

وزیر ورزش تاکید کرد: کمتر جایی را مانند ایران سراغ دارم که پیشکسوتان را ارج می‌نهند. ورزشکاران سایر کشورها می‌گویند تا زمانی که ما مدال کسب می‌کنیم مورد توجه هستیم.  عزیزانی که علاقه دارند کشور خود را جا‌به‌جا کنند، می‌گویم هیچ کجا ایران نمی‌شود.  البته ممکن است این جابه‌جایی مقطعی و مثلا برای تحصیل باشد.

سجادی درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران بیان کرد: جلسات خوبی در قطر با بازیکنان و کادر فنی تیم ملی فوتبال داشتم و ماموریت‌ مهم داشتم که کنار تیم ملی باشم.

او در واکنش به خبرنگاری که وضعیت فدراسیون فوتبال را آشفته دانست، گفت: وضعیت فدراسیون فوتبال دارد درست می‌شود. چرا نگران هستید؟ بالاخره دارند ساماندهی می‌کنند.

حمید سجادی در مورد برکناری اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی فوتبال هم گفت: مگر فدراسیون اعلام رسمی کرده است؟ باید به ما گزارش بدهند.

او در پاسخ به این سوال که آیا توصیه‌ای برای به‌کارگیری مربی ایرانی برای هدایت تیم ملی شده است، بیان کرد: توصیه‌ها زیاد است اما ما به نظر و دیدگاه فنی فدراسیون احترام می گذاریم. ما نقش حمایتی خود را داریم. ما و دولت در خدمت فدراسیون‌ها و فوتبال هستیم اما مسابقات مهمی پیش رو است. جام جهانی اهمیت زیادی دارد و وظیفه داریم کنار تیم ملی و فدراسیون باشیم و از تصمیمات فنی که می‌گیرند نهایت حمایت را بکنیم.

سجادی در مورد جلسه‌ای که در قطر با بازیکنان تیم ملی داشت، گفت: شاید ۵، ۶ ساعت جلسه داشتم. جلسات خیلی خوب و مهمی با کادر فنی، بازیکنان و سرپرست تیم داشتم. رفته بودم آنجا که کنار تیم باشم و از نزدیک شرایط آن را بررسی کنم. خیلی سفر خوب و ارزشمندی بود.

او در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد دو نفر از بازیکنان تیم ملی به دیدار معاون اول رئیس جمهور رفته‌اند؟ گفت: من این را فقط در فضای مجازی شنیده‌ام اما اطلاعاتی در این زمینه ندارم.

دیدگاه تان را بنویسید