فصل نقل و انتقالات، قاتل مربیان

در فصل نقل و انتقالات لیگ بیست و دوم، یک سوم مربیان تغییر کردند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ فصل جدید بازی های لیگ برتر در حالی در دهه سوم مرداد ماه آغاز می شود که 6 تغییر روی نیمکت تیم های لیگ برتری ایجاد شده است.

برخی از این تغییرات با درخواست مربی و برخی از این تغییرات با درخواست باشگاه بوده است که در ادامه می بینید:

1-استقلال: (فرهاد مجیدی)

فرهاد مجیدی با استقلال قهرمان لیگ برتر شد و یک فصل رویایی را پشت سر گذاشت چرا که در هیچ مسابقه ای تیمش بازنده نشد. تنها شکست این تیم درفصل گذشته در برابر نساجی در جام حذفی بود که آنهم در ضربات پنالتی حادث شد. استقلال علاقمند بود به ماجراجویی اش با این مربی ادامه دهد اما به یکباره پیشنهاد باشگاه اتحاد کلباء به فرهاد مجیدی مسیر این مربی را تغییر داد و او راهی امارات شد تا ساپینتوی پرتغالی شانس حضور در راس کادر فنی تیم استقلال را به دست بیاورد.

فرهاد مجیدی بیژن طاهری

2-سپاهان: (محرم نوید کیا) 

به نظر می رسد محرم نوید کیا در دومین فصل حضور در تیم سپاهان از اینکه جامی برای باشگاه به دست نیاورده بود گله مند بود و به نوعی با جدایی از باشگاه خودزنی کرد. باشگاه سپاهان تمایل داشت این حضور ادامه پیدا کند اما ترجیح محرم نوید کیا رفتن بود. شاید او از انتقادات برخی از تماشاگران سپاهان در فضای مجازی خسته شده بود و شاید بعد از یک نفس تازه کردن بار دیگر به نیمکت لیگ برتر برگردد. به هر صورت با جدایی محرم نوید کیا مورایس پرتغالی سرمربی تیم سپاهان شده است و نبرد او با هموطنش یعنی ساپینتو برای کسب جام قهرمانی لیگ برتر دیدنی خواهد بود.

3-صنعت نفت: (علیرضا منصوریان) 

علیرضا منصوریان یک فصل با مشکلات صنعت نفت ساخت تا شرایط این تیم کمی بهتر شود اما در نهایت با انتشار متنی در اینستاگرامش از صنعت نفت و تماشاگرانش خاحافظی کرد. این همان کاری بود که پیش تر سیروس پورموسوی انجام داد و او در حالی این کار را انجام داد که یک فصل دیگر با باشگاه قرارداد داشت. گویی کار کردن با صنعت نفت با این همه مشکلات بیش از یک فصل برای هیچ مربی امکان پذیر نیست. رضا پرکاس جانشین علیرضا منصوریان شده که مربی شناخته شده ای بشمار نمی رود چرا که در آنسوی مرزها مربیگری می کرده است.

4-هوادار: (غلامرضا عنایتی)

غلامرضا عنایتی هم با اشتیاق باشگاه برای تمدید قراردادش مواجه شده بود اما در نهایت تصمیم گرفت اردوی تیم را ترک کند. البته او بلافاصله بعد از پایان لیگ برتر در صفحه شخصی اش با انتشار یک استوری از جدایی اش از باشگاه خبر داد و آنروزها تصور می شد راهی تیم نساجی خواهد شد اما در نهایت فصل جدید را به عنوان یک مربی نظاره گر آغاز خواهد کرد. او جای خود را به ساکت الهامی داد. مربی ای که از نظر فنی توانمند است و در سه فصل اخیر دو بار با تیم های تراکتور و نساجی قهرمان جام حذفی شده و می خواهد به این ماجراجویی در تیم هوادار ادامه دهد.

رضا عنایتی

5-نساجی: (ساکت الهامی) 

ساکت الهامی فصل خوبی را در نساجی سپری کرد به این خاطر که به همراه این تیم قهرمان جام حذفی شد و این مهمترین افتخار نساجی در طول 63 حیاتش بود. جدایی ساکت الهامی از نساجی به خاطر مسایل فنی نبود و عصبانیت او در پایان بازی با مس رفسنجان کار دستش داد؛ همان طور که عصبانیت در تراکتور هم بعداز قهرمانی در جام حذفی هم منجر به جدایی اش از این تیم شد. در 4 هفته پایانی اسماعیل اسماعیلی سرمربی نساجی شد و با وجود کسب 5 امتیاز از 3 بازی (دیدار با تراکتور برگزار نشد) جای خود را به حمید مطهری داد که اولین تجربه سرمربیگری اش را در نساجی پشت سر خواهد گذاشت.

6-تراکتور: (ارطغرل ساغلام)

به نظر می رسید باشگاه تراکتور تصمیم داشت با ارطغرول ساغلام ادامه دهد. او اگر چه فصل گذشته خیلی موفق به تحولات بنیادین در تراکتور نشد اما تیمی را تحویل گرفته بود که هیچ نقشی در بستن آن نداشت. در نهایت مذاکرات بین طرفین بدون هیچ نتیجه ای به پایان رسید و باشگاه تراکتور این بار هم تصمیم گرفت از یک مربی خارجی در کادر استفاده کند. قربان بردیف که مربی شناخته شده ای برای ایرانی ها بشمار می رود چون مربی سردار آزمون در فوتبال روسیه بود و او بود که مهاجم تیم ملی فوتبال ایران را در سرزمین روس ها مطرح کرد.

بهر صورت فصل جدید لیگ برتر با 6 تغییر روی نیمکت آغاز می شود. این تغییرات منجر به حضور 3 مربی خارجی در تیم های لیگ برتری شده است. ساپینتو – مورایس و قربان بردیف. 2 مربی هم اولین فصل حضور در لیگ برتر را به عنوان سرمربی تجربه خواهند کرد. رضا پرکاس و حمید مطهری. شاید این تغییرات منجر به ورود افکار تازه به فوتبال باشگاهی و جذاب تر شدن مسابقات در فصل جدید شود. باید منتظر شروع لیگ برتر ماند و دید که چه اتفاقاتی در راه است.

نیمکت تیم های لیگ برتری در فصل جدید ازاین قرار است:

1-استقلال : فرهاد مجیدی (ساپینتو) 

2-پرسپولیس: یحیی گل محمدی (یحیی گل محمدی) 

3-سپاهان: محرم نوید کیا (مورایس)

4-گل گهر سیرجان: امیر قلعه نویی (امیر قلعه نویی) 

5-فولاد: جواد نکونام (جواد نکونام) 

6—مس رفسنجان : محمد ربیعی (محمد ربیعی) 

7-ذوب آهن: مهدی تارتار (مهدی تارتار) 

8-آلومینیوم اراک: مهدی رحمتی (مهدی رحمتی) 

9-پیکان : محتبی حسینی (مجتبی حسینی) 

10-صنعت نفت آبادان: علیرضا منصوریان (رضا پرکاس) 

11-هوادار: غلامرضا عنایتی (ساکت الهامی) 

12-نساجی : اسماعیل اسماعیلی (حمید مطهری) 

13-تراکتور: ارطغرول ساغلام (قربان بردی یف) 

14-نفت مسجد سلیمان: رضا مهاجری (رضا مهاجری) 

15-ملوان : مازیار زارع (مازیار زارع) 

16 – مس کرمان: فرزاد حسین خانی (فرزاد حسین خانی)

 

دیدگاه تان را بنویسید