دردسر سقف قرارداد برای تیم‌ها و بازیکنان/ قراردادهای قبلی باطل می‌شوند؟

اجرای قانون سقف قرارداد در فوتبال ایران، منجر به مشکلات زیادی برای تیم‌ها و بازیکنان شده و آن‌ها قطعا سوالات بسیاری درباره آینده خود دارند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، سازمان لیگ فوتبال ایران سقف قرارداد فوتبالیست ها را 8 میلیارد تومان تعیین کرده است و تمام قراردادهای مربوطی به سالیان گذشته و حتی پنجره نقل و انتقالات سال جاری ملزم به رعایت این سقف قرارداد هستند.

این مبلغ در حالی تعیین شده که قرارداد بسیاری از بازیکنان لیگ برتری بیش از 10 الی 15 میلیارد تومان است و در پنجره نقل و انتقالات امسال پیشنهاد 22 میلیارد تومانی هم از سوی برخی بازیکنان رد شده است.

این افزایش یکی از مواردی بود که سازمان لیگ قانون سقف قراردادها را احیاء کرد که در گذشته تبعات بدتری مبنی بر رواج زیرمیزی، پاداش‌های غیر مصوب و اهدای خودرو، زمین و یا حواله وارادت به برخی بازیکنان داشت.

با این قانون، تیم ها در هنگام ثبت قرارداد باید مبالغی در حدود هشت میلیارد تومان را ثبت کنند و هر مبلغی خارج از این محدوده، در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال ایران قابل پیگیری نیست.

در نتیجه باید به زودی شاهد برخی هدایای غیر قانونی برای راضی نگه داشتن بازیکنان در ایران باشیم؛ تجربه‌‌ای که چند سال پیش هم در ایران رواج یافته بود.

در چند هفته گذشته از نقل و انتقالات امسال، بسیاری از بازیکنان به خاطر همین اختلاف قیمت‌ها میان پیشنهاد تیم های مختلف، مقصد خود را انتخاب کردند و چندان به کادرفنی و جزییات این مسئله کاری نداشتند اما حالا که سقف قرارداد هشت میلیارد تومان اعلام شده، ورق برای بازیکنان می چرخد.

شاید در همین مسیر برخی از بازیکنان بخواهند تجدیدنظرهایی داشته باشند و در این صورت سوالی که مطرح می شود این است که آیا توافق‌های قبلی با مبالغ هنگفت به طور کلی کن لم یکن خواهد شد؟

 

دیدگاه تان را بنویسید