آمریکا در حال برنامه ریزی، ایران در خواب

تیم ملی آمریکا برای شبیه سازی مسابقه خود با ایران، دیدارهایی را با دو حریف آسیایی در نظر گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در حالی که تیم ملی ایران در خواب زمستانی به سر می برد، آمریکا دیدار با دو حریف آسیایی را برای شناخت بهتر ایران در نظر گرفته است که می تواند منجر به دست برتر این تیم در دیدار با شاگردان اسکوچیچ شود.

در حالی‌که هنوز مسئولان فدراسیون فوتبال ایران در تلاش برای هماهنگی بازی‌های دوستانه برای استفاده مناسب تیم ملی ایران از آخرین وقفه ملی پیش از جام جهانی هستند و هنوز حریفی نهایی نشده، تیم ملی آمریکا از برنامه دیدارهای خود در فیفادی سپتامبر رونمایی کرده است. آمریکایی‌ها که پیش از آغاز جام جهانی 2022 قطر اردویی را در کشور اسپانیا خواهند گذراند، هدف‌گذاری‌شان را برای شبیه‌سازی دوئل با ایران گذاشته‌اند و 2 حریف آسیایی را انتخاب کرده‌اند تا بتوانند آمادگی خود برای مصاف با تیم ملی ایران را در جام جهانی به حداکثر برسانند.

تیم ملی آمریکا در وقفه ملی ماه ژوئن هم 4 مسابقه مقابل مراکش، اروگوئه، گرنادا و السالوادور داشت، آن‌هم در حالی‌که تیم ملی ایران تنها یک دیدار تدارکاتی برابر الجزایر (بدون حضور چند بازیکن شناخته شده‌اش) برگزار کرد!

ژاپن و عربستان، پیش درآمد مسابقه با ایران؟

تیم‌های ملی ژاپن و عربستان دو رقیبی هستند که قرار است در وقفه ملی ماه سپتامبر مقابل تیم ملی آمریکا قرار بگیرند. آمریکایی‌ها جمعه اول مهر مقابل ژاپن قرار می‌گیرند که هنوز محل برگزاری این مسابقه مشخص نشده و سپس بعد از مصاف با تیم ملی ژاپن، سه‌شنبه 5 مهرماه در ورزشگاه د لا کاندومینا شهر مورسیا اسپانیا، تیم ملی عربستان مقابل تیم ملی آمریکا صف‌آرایی خواهد داشت.

تیم ملی فوتبال ایران قرار بود در وقفه ملی ماه ژوئن دیدار مقابل آمریکا را با انجام مصاف تدارکاتی برابر کانادا شبیه‌سازی کند که این مسابقه جنجالی لغو شد و فعلاً حریفی برای شبیه‌سازی دوئل با آمریکا در برنامه آماده‌سازی جایی ندارد! شاگردان دراگان اسکوچیچ در سومین دیدار خود در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر، 8 آذر در ورزشگاه الثمامه قطر به مصاف تیم ملی آمریکا خواهند رفت.

کدام تیم حریف ایران خواهد شد؟

مسئولان فدراسیون فوتبال در روزهای گذشته صحبت‌های متعددی را پیرامون برنامه آماده‌سازی تیم ملی مطرح کرده‌اند اما هنوز روز کاغذ هیچ حریفی برای تیم ملی ایران رسمی نشده است. دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی از مسئولان فدراسیون خواسته تا حداکثر بهره‌وری از فرصت وقفه ملی در ماه سپتامبر انجام شود که تاکنون خبری از نهایی شدن دیدارهای تدارکاتی نیست.

فدراسیون فوتبال در آستانه تغییر و تحولات احتمالی در عرصه مدیریتی است و در آستانه جام جهانی، حضور تیم مدیریتی جدید می‌تواند خود تاثیرگذار در فرآیند برگزاری مسابقات آتی تیم ملی باشد. البته که در برهه زمانی فعلی مسئولان فدراسیون فوتبال در تلاشند تا بتوانند دیدارهای دوستانه مناسبی را برای تیم ملی نهایی کنند تا اتفاق جنجالی رخ داده در وقفه ملی قبلی به ویژه لغو دیدار دوستانه با کانادا دیگر تکرار نشود.

دیدگاه تان را بنویسید