یک مهدی طارمی در آمریکا! +عکس

ستاره تیم ملی آمریکا، مانند مهدی طارمی تبحر خاصی در گرفتن ضربات پنالتی دارد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ اعتراض شدید بازیکنان تیم ملی مراکش بعد از دمیدن داور در سوتش به نشانه اعلام پنالتی در بازی دوستانه این تیم برابر آمریکا بار دیگر مهارت کریستین پولیسیچ ستاره باشگاه چلسی و تیم ملی آمریکا در کسب پنالتی را سوژه رسانه ها کرد.

این مهاجم امریکایی که پیشتر در دورتموند نیز بارها به دلیل آنچه تمارض اعلام می شد مورد انتقاد رسانه ها قرار می گرفت در بازی دوستانه تیمش برابر مراکش هم پس از یک برخورد بسیار ساده داور را مجاب به اعلام پنالتی کرد.

از نظر بازیکنان مراکش این برخورد به حدی عادی بود که پس از اعلام پنالتی از سوی داور به سمت او حمله ور شده و اشرف حکیمی و گلر این تیم با کارت زرد داور جریمه شدند.

نکته جالب در خصوص پولیسیچ این است که حتی بعضی از کاربران آمریکایی شبکه های اجتماعی هم شیرجه او را سوژه کردند.

کریستین پولیسیچ

کریستین پولیسیچ

کریستین پولیسیچ

البته این اولین باری نبود که پولیسیچ از مهارت بالای خودش در کسب پنالتی استفاده می کرد.

قبلاً در فینال لیگ ملتهای کونکاکاف برابر مکزیک هم یک پنالتی بسیار حساس از داور گرفت که چه در زمان بازی و چه پس از آن با اعتراض بسیار شدید مکزیکی ها همراه بود.

نکته جالب در خصوص آن صحنه این بود که مسابقه با وجود تکنولوژی VAR برگزار می‌شد و همین موضوع باعث برانگیخته شدن تعجب بیشتری می شد چرا که به وضوح شبیه سازی پولیسیچ در صحنه اعلام پنالتی آشکار بود.

کریستین پولیسیچ

همگروهی ایران با آمریکا در جام جهانی جذابیت های فردی و تیمی بسیار زیادی در بر دارد اما احتمالاً درون زمین تقابل مهدی طارمی و کریستین پولیسیچ می‌تواند یکی از زیباترین رویارویی های فردی این مسابقه باشد.

مخصوصاً که همین حالا هم مهدی طارمی به عنوان ستاره تیم پورتو در لیگ پرتغال با انتقادات بسیار زیادی از بابت تلاش او برای متقاعد ساختن داوران نسبت به اعلام پنالتی مواجه است.

همین دو ماه قبل که یکی از سردبیران مطرح فوتبال پرتغال با انتقاد از طارمی موجی از واکنش را در رسانه‌های پرتغالی به دنبال داشت.

البته که شبیه سازی یا بزرگنمایی های کریستین پولیسیچ محدود به تیم ملی امریکا نیست.

او بارها را در تیمهای باشگاهی خودش از جمله دورتموند و چلسی نیز دست به چنین تمارض‌هایی زده و سوژه رسانه‌ها و هواداران تیم‌های رقیب شده است.

تمارض آشکار او در جریان بازی دورتموند و لایپزیگ آن هم بیرون از محوطه جریمه برای گرفتن یک خطای ساده در رسانه‌های آلمانی ترند شده بود.

کریستین پولیسیچ

بعد از آن هم در جریان بازی چلسی و آژاکس در جام باشگاههای اروپا، کریستین پولیسیچ برای گرفتن خطای پنالتی از داور بازی به شکلی اغراق آمیز خودش را روی زمین انداخت که با بی‌اعتنایی داور همراه شد.

کریستین پولیسیچ

به هرحال با توجه به وجود کمک‌داور ویدیویی در جریان بازی‌های جام جهانی احتمال آنکه بازیکنان از طریق تمارض داور را مجاب به اعلام پنالتی بکنند بسیار پایین است اما بر کسی پوشیده نیست بازیکنانی چون مهدی طارمی و کریستین پولیسیچ از کوچکترین برخوردها بزرگ‌ترین موقعیت‌ها را بدست می‌آورند.

 

دیدگاه تان را بنویسید