جی پلاس

گل محمدی در محاصره مثلث خارجی ها!

رقابت گل محمدی با سه مربی خارجی در فصل آینده می تواند از جذابیت های فوتبال ایران باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ بحث حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران جدی تر از فصل های گذشته است و احتمالا تیم های دارای مربی خارجی به همراه پرسپولیس جزو مدعیان اصلی فتح جام خواهند بود. استقلال، تراکتور و سپاهان فصل آینده احتمالا مربی خارجی داشته باشند و در این صورت رقابت گل محمدی با این سه مربی خارجی می تواند به جذابیت های فوتبال ایران اضافه کند.

نوری یا یک خارجی دیگر

استقلال پس از منتفی شدن گزینه های داخلی سراغ مربیان خارجی رفته و الکس نوری که البته یک رگه ایرانی نیز دارد، جدی ترین گزینه است. با این حال اگر این مربی سابقه دار در بوندسلیگا هم روی نیمکت ننشیند، احتمالا یک گزینه خارجی دیگر هدایت استقلال را در دست بگیرد. با توجه به جواب منفی نکونام و هوادارانی که روی خوش به دیگر مربیان ایرانی نشان ندادند، احتمال این که استقلال فصل آینده با یک مربی خارجی وارد لیگ شود، بسیار زیاد است.

یک دنیا تجربه ماگات در سپاهان

اصفهانی ها که فصل گذشته با نویدکیا به آنچه می خواستند نرسیدند، به سراغ گزینه های خارجی رفته اند. در این میان نام فیلیکس ماگات مربی سابق بایرن مونیخ و شالکه، هم مطرح شده است. البته هنوز حضور این مربی احتمال بالایی ندارد، اما حضور مربی با کیفیت و تجربه ای در حد ماگات می تواند نه فقط به سپاهان بلکه به فوتبال ایران کمک کند.

تراکتورسواری قربان بردیف

باشگاه تراکتور هم با مربی روس که سردار آزمون را کشف کرده به توافق رسیده و او به ایران سفر می کند. اگر همه چیز طبق ادعای مسئولان باشگاه خوب پیش برود او هدایت فصل آینده را بر عهده خواهد داشت. البته تراکتور در فصل گذشته هم سائلام را در اختیار داشت اما در لیگ نتایج بسیار ضعیفی گرفت.

به این ترتیب پرسپولیس سه رقیبی دارد که از مربیان خارجی سود می برند. البته تراکتور فصل گذشته در حد مدعیان نبود و در رده های پایانی جدول جای گرفت، اما با توجه به پتانسیل این تیم فصل بعد می تواند در زمره مدعیان باشد. استقلال قطعا به دنبال تکرار قهرمانی و سپاهان نیز به دنبال پایان دادن به سیطره تهرانی ها بر لیگ برتر خواهد بود. به این ترتیب در تقابل چهار ضلع قدرت یعنی پرسپولیس، سپاهان، استقلال و تراکتور می توانیم در انتظار 12 بازی جذاب و تماشایی باشیم.

دیدگاه تان را بنویسید