حذف عکس تیم ملی فوتسال زنان جنجال ساخت!

حذف عکس تیم ملی فوتسال زنان از دیوارهای کمپ، ناراحتی ملی‌پوش سابق را به همراه داشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پس از حواشی بسیاری که اردوی آخر تیم ملی فوتسال زنان ایران به همراه داشت، اکنون حذف شدن عکس تیم زنان از روی دیوارهای کمپ تیم ملی نیز موضوعی است که ناراحتی ملی‌پوشان فعلی و سابق را به همراه داشته است. موضوعی که باعث شد تا نیلوفر اردلان ملی‌پوش سابق ایران نسبت به آن اعتراض کند.  

نیلوفر اردلان در مورد تعطیلی طولانی مدت تیم ملی فوتسال زنان ایران به ایسنا گفت: آن‌قدر مسائل مهمتری از فوتبال زنان وجود دارد و به آنها رسیدگی نشده که متاسفانه فوتسال و فوتسال زنان در آنها غرق شده‌اند. با توجه به مجمعی که برگزار شد، امیدوارم راهکارهای درستی در فدراسیون پیشنهاد شود و به فوتبال و فوتسال زنان اهمیت بیشتری بدهند. الان خیلی نمی‌توان در این مورد صحبت کرد چون همه چیز بی سرو سامان است و جایگاه درست خود را ندارد. از طرفی مسابقاتی هم پیش رو نیست که فدراسیون خود را بابت تشکیل اردو مجاب کند. به نظرم اگر قرار بر برگزاری اردوی ملی است باید بسیار متفاوت، با برنامه‌ریزی منظم و هدف مشخص و چشم اندازی طولانی مدت باشد.

او با بیان اینکه تیم ملی فوتسال زنان ایران دو دوره قهرمان آسیا شده و مجبور و محکوم به تکرار قهرمانی است، تاکید کرد: امیدوارم هر اتفاقی در فوتسال و فوتسال زنان می‌افتد منجر به سوختن استعدادهای‌مان نشود. دختران ما بسیار قوی و کوشا هستند اما نیاز به حامی بزرگی به اسم فدراسیون فوتبال دارند که مثل پدر و مادر بالای سر ما هستند. اگر آنها کوتاهی کنند ما هر چقدر تلاش کنیم شاید به جایگاه دلخواه نرسیدم. امیدوارم فدراسیون ابتدا شکل و شمایل درست خود را بگیرد، کار نایب رئیس مشخص شود، روی صندلی خود بنشیند و تصمیمات درستی بگیرد. آن وقت می‌شود در مورد این موضوع صحبت کرد.

اردلان در پاسخ به این سوال که شهره موسوی با توجه به مشغله‌های شخصی برای نایب رئیسی زنان فدراسیون مناسب است یا بهتر است فردی فوتبالی در این سمت قرار بگیرد، گفت: هر کسی را بهر کاری ساختند. زمانی که خانم موسوی بود خیلی خودش را مشغول فوتبال و فوتسال نکرد اما با حمایت‌هایی که انجام داد حال فوتبال کمی خوب شد و در چند مقطع اتفاق‌های خوبی برای فوتبال افتاد اما معتقدم آن صندلی جایگاه کسی است که مدیر ورزشی و ورزشکار باشد و سختی‌های دختران را بفهمد. درک این قضیه مهم است. اگر قرار است خانم موسوی برگردد امیدوارم پرتلاش برگردد و اگر قرار است شخص دیگری باشد امیدوارم دغدغه زنان را داشته باشد. خیلی از دوستان آمدند و رفتند اما دغدغه کرسی آسیا و جایگاه‌های دیگری داشتند و بیشتر شخص خودشان مهم بود. امیدارم با توجه به پتانسل بخش زنان فردی شایسته روی این صندلی قرار بگیرد.

ملی‌پوش سابق فوتسال ایران در مورد برداشته شدن عکس‌های تیم ملی از دیوارهای کمپ تیم‌های ملی فوتسال گفت: آن عکس‌ها قوت قلبی برای دختران بود چون شرایط ما از نظر دیده شدن و بحث رسانه‌ای با پسران خیلی متفاوت است. شاید دختران دلخوش به آن دوعکس قهرمانی در همان مجموعه سرپوشیده باشند. متعجب شدم و پرسیدم عکس هایمان کجاست که یکی از دوستان گفت در مدت اخیر جمع شده‌اند. علت را نمی‌دانم. این کار زمان آقای ساکت انجام شد که خیلی خوشایند بود و حس و حال خوبی داشت.

اردلان در مورد تمرین تیم زنان عراق در کمپ تیم‌های ملی و تعطیلی تیم ملی ایران گفت: هر تیمی می‌تواند در هر کشوری اردو بزند اما برای ما که قهرمان آسیا هستیم، سخت است تیمی تازه تاسیس در سالنی تمرین کند که بچه‌ها فوتسال ایران در آنجا تمرین کرده‌اند و الان اردو و تمرینی ندارند. با توجه به کادر فنی ایرانی تیم عراق طبیعی است که بخواهند در جایی خوش آب و هوا و جایی که پتانسیل‌ خوبی برای بازی تدارکاتی دارد، تمرین کنند. کار آنها درست است. ما بابت تیم ملی خودمان ناراحت هستیم که انگار فراموش شده‌ایم. کاپ ‌هایی هم که گرفته‌ایم فقط در حد این است که فوتسال زنان هم وجود دارد وگرنه هیچ برنامه منظمی پشت کار نیست. ابتدا باید دعا کنیم راس خانواده فوتبال کارشان را درست انجام بدهند تا ما هم اوضاع بهتری داشته باشیم و استفاده کنم.

 

دیدگاه تان را بنویسید