پیشکسوت فوتبال در گفت و گو با جی پلاس؛

نامجومطلق: اگر اسکوچیچ روی بازی با کانادا اصرار کند کاری می توان کرد؟/قطعا تیم ملی به مشکل می خورد

پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است که شرایط سختی بر فضای تیم ملی برای حضور در جام جهانی حاکم است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و کانادا، قرار بود بامداد 16 خردادماه به میزبانی ونکوور برگزار شود تا ایران با این کشور از قاره آمریکا، یک بازی تدارکاتی در راه جام جهانی داشته باشد.

این بازی از ابتدا با حواشی مختلفی همراه بود تا اینکه سرانجام، روز گذشته با اعلام فدراسیون فوتبال کانادا لغو شد تا تیم ملی بدون بازی تدارکاتی در فیفادی بماند.

در همین راستا، مجید نامجو مطلق، پیشکسوت استقلال و ملی پوش ایران، در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره لغو بازی ایران و کانادا گفت: به نظرم بعضی مشکلات دست فدراسیون و مسئولانش نیست. بلکه مسائلی بالاتر از مسئولیت آقایان است و کاری نمی توان کرد. بحث سیاسی است و اختیارش دست افراد بالاتر است اما در سوی دیگر قضیه اگر بخواهیم فوتبالی بگوییم، واقعا شرایط ایده آل نیست.

او ادامه داد: الان همه کشورها، با توجه به پایان لیگ های داخلی‌شان، به بازی های تدارکاتی در زمان های مناسب می پردازند تا تیم خود را محک بزنند و آماده جام جهانی شوند. مثلا کره از الان برنامه آماده سازی خود را مشخص کرده که با چه تیم هایی در چه زمانی بازی کنند و مراحل آماده سازی آن ها روتین و مشخص است. ما مشکلاتی را داریم و بازی هایی هستند که برگزار نمی شوند و از سوی دیگر، سخت می توانیم بازی تدارکاتی فراهم کنیم و این کار را با مشکل روبه رو می کند. این شرایطی است که حاکم است و قطعا با این وضعیت ، تیم ملی به مشکل می خورد.

بازیکن اسبق تیم ملی، در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی در ادامه می تواند بازی تدارکاتی مناسبی داشته باشد، عنوان کرد: من قبلا هم گفته ام که تنها دوره ای که این شانس را داریم که از گروه خود صعود کنیم و برای اولین بار در تاریخ فوتبال‌مان بتوانیم به یک مرحله بالاتر صعود کنیم، همین دوره است. این موضوع، مستلزم این است که تدارکات و برنامه ریزی خاصی در نظر بگیریم اما با این شرایط و اتفاقات فعلی، کار سخت است. اگر هزار روز هم تمرین خوب داشته باشید، اندازه 2 بازی تدارکاتی به شما کمک نمی کند. مخصوصا برای تیم ملی که بازیکنان در تیم ها و لیگ های مختلف بازی می کنند و برای آماده سازی آن ها نیاز به بازی خوب است.

نامجو مطلق ادامه داد: برای همین می گویم کار سخت است چون یک سری محدودیت ها داریم. بعضی بازی ها را هم اگر بخواهیم انجام دهیم و کیفیت لازم را نداشته باشد و یا با تیم های مدنظر نباشند، به درد نمی خورد. بازی با کانادا با توجه به اینکه این تیم در قاره آمریکا است؛ در مقدماتی جام جهانی با آمریکا هم گروه بوده و 2 بازی مستقیم با این تیم داشته، می توانست محک خوبی باشد. همچنین بازی با تیم هایی که به انگلیس نزدیک اند به کار می آید. بازی های مفید بازی هایی است که با حریفانی باشد که برای رقابت با همگروه ها، ما را آماده کنند و نقاط ضعف و قوت تیم در آن ها مشخص و برطرف شود. نمی دانم واقعا با این وضع تکلیف تیم ملی چه می شود. همانطور که گفتم هزار روز تمرین خوب به اندازه 2 بازی تدارکاتی ارزش ندارد و شرایط سخت است.

بازیکن اسبق استقلال و پرسپولیس درباره اینکه گفته می شود سرمربی تیم ملی از فدراسیون بازی تدارکاتی نمی خواهد و کار را جدی نگرفته، گفت: مگر می شود؟ کدام مربی است که نخواهد با آمادگی کامل به جام جهانی برود؟ کدام مربی از بازی تدارکاتی خوب برای محک تیمش بدش می آید؟ مشکلاتی است که باید حل شود و شرایط فراهم شود.

او افزود: قطعا هر مربی دوست دارد قبل ازجام جهانی، بهترین روند آمادگی را برای تیمش تدارک ببیند و اسکوچیچ هم مستثنی نیست اما گفتم که بعضی محدودیت ها، به تیم ضربه می زند. اگر آقای اسکوچیچ با قاطعیت بگوید بازی با کانادا را می خواهم، اما وقتی شرایط این بازی را نداریم نمی توان کاری کرد.

نامجومطلق در پایان، با اشاره به مشکلات مدیریتی فدراسیون و قربانی شدن تیم ملی در جابجایی های مدیریتی گفت: قطعا این اختلافات به تیم ضربه می زند. اگر یک باشگاه را هم در نظر بگیرید، اختلافات به آن ضربه می زند. به نظر من آقای عزیزی خادم خوب کار می کرد اما من از مشکلاتی که به او ربط می دهند بی اطلاعم و نه در جریانم و نه می توانم قضاوت کنم؛ اما عملکردش از زمانی که رئیس فدراسیون شد خوب بود. تیم در بدترین شرایط فوتبالی بود و مشکلات زیادی حتی برای صعود در گروه مقدماتی داشتیم اما از نظر نتایج تیم ما نتایج خوبی گرفت.

او در پایان گفت: الان هم آقای ماجدی گزینه خوبی است که هم ورزشی بوده و هم فوتبالیست، اما اعتقاد دارم اختلاف در راس فدراسیون می تواند به زیر مجموعه که تیم ملی است، لطمه بزند.

دیدگاه تان را بنویسید