جی پلاس

در باب دیدار جنجالی ایران و کانادا؛ بازی دوستانه یا قرارداد ترکمانچای؟

بازی دوستانه ایران و کانادا سرانجام با اعلام فدراسیون فوتبال کانادا، لغو شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سرانجام خبری که در هفته های اخیر همه منتظرش بودند، اعلام شد تا بازی دوستانه تیم های ملی فوتبال ایران و کانادا، لغو شود.

ساعتی قبل، توئیتر فدراسیون کانادا در خبری نوشت که مسابقه بین المللی و تدارکاتی که قرار بود در تاریخ 5 ژوئن 2022 مقابل ایران، به عنوان بخشی از آماده سازی تیم ملی مردان برای جام جهانی 2022 قطر باشد، لغو شده است.

فدراسیون کانادا که پیش از اعلام این خبر در صفحه توییتری خود لغو بازی با ایران را به فدراسیون فوتبال کشورمان اعلام نکرده بود، دقایقی قبل با ارسال ایمیل رسمی این اتفاق را به طرف ایرانی هم اطلاع داد! درواقع با ادعای محمد جماعت مدیر رسانه ای تیم ملی آن ها هم از فضای مجازی متوجه لغو بازی شدند و حتی طرف مقابل ارزشی برای در میان گذاشتن موضوع با فدراسیون فوتبال قبل از اعلام عمومی قائل نشد.

این  بازی در روزهای اخیر نیز حسابی جنجال ساز شده بود و می شد پیش بینی کرد که نهایتا مهر لغو بر پیشانی آن  بخورد.

با این وجود اگر از دست خالی تیم ملی در فیفادی پیش رو و نداشتن حتی یک بازی تدارکاتی را فاکتور بگیریم، سوالی که پیش می آید این است که مسئولان فدراسیون فوتبال که در هفته های اخیر، برگزاری بازی با کانادا را در بوق و کرنا کرده بودند، چگونه و با چه ساز و کاری پای میز نشسته و قرارداد بسته اند که این چنین ناگهانی بازی لغو می شود و کسی خبری ندارد؟

حمید استیلی در روزهای قبل از لزوم برگزاری این بازی گفته و اعلام کرده بود که در صورت لغو این بازی از سوی ایران، باید خسارت سنگینی به کانادا پرداخت شود. با این وصف اما پس از اعلام لغو بازی از سوی فدراسیون کانادا، فدراسیون فوتبال ایران از این موضوع اظهار بی اطلاعی کرده و گفته اند که آن ها از این موضوع خبر ندارند. با توجه به شرایط فعلی فدراسیون کانادا آن غرامت سنگین را به ایران می دهد؟

آیا مسئولان فدراسیون عریض و طویل فوتبال، مناسبات امضای ساده ترین قرارداد ها را هم نمی دانند که این گونه پای این قرارداد ترکمانچای امضا انداخته اند اما تنها در صورت لغو بازی از سوی ایران، به کانادا خسارت می رسد و در سوی مقابل، میزبان بدون هیچ اطلاعی بازی را لغو کرده و حتی پیش از این موضوع، به فدراسیون فوتبال ایران خبر نداده اند تا تنها با یک اعلام توییتری، بازی تدارکاتی را لغو کنند و دست ایران را در پوست گردو بگذارند.

در همین رابطه سینا کلهر، معاون وزیر ورزش خواستار آن شد که فدراسیون فوتبال ایران دریافت غرامت ۱۰ میلیون دلاری از فدراسیون کانادا را پیگیری کند! که به نظر می رسد این فقط یک ادعای دهان پر کن برای انتشار در رسانه ها است!

بعید است فوتبال ایران در فیفادی های تعیین شده، حریف مناسبی پیدا کند و اگر اوضاع به همین منوال پیش برود، می توان از همین حالا پایان قصه تیم ملی در قطر را هم پیش بینی کرد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید