گزارش اتحادیه جهانی از تورنمنت قزاقستان؛ بازگشت حسن یزدانی بعد از برد فوق احساسی

تیم ایران با ترکیب هیجان انگیز در مسابقات رنکینگ دار قزاقستان شرکت می کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ تورنمنت کشتی قزاقستان که از سری مسابقات رنکینگ دار اتحادیه جهانی کشتی است، روزهای ۲۰ تا ۵ ژوئن (۱۲ تا ۱۵ خردادماه)، در آلماتی برگزار می شود.

در همین راستا، اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی مفصل به بررسی این رویداد پرداخت.

در این مسابقات، بیش از ۲۷۵ کشتی گیر از ۱۵ کشور مختلف از قاره های آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکا شرکت می کنند.

در کشتی آزاد، ایران با تیمی هیجان انگیز در این مسابقات شرکت خواهد کرد که سه قهرمان این تیم یعنی حسن یزدانی، کامران قاسمپور و امیرحسین زارع پیشتازان ایران هستند.

امیرحسین فیروزپور، قهرمان بزرگسالان آسیا و جوانان جهان هم در از وزن ۹۲ کیلوگرم به ۹۷ کیلوگرم صعود می کند.

یزدانی دارنده مدال طلای المپیک ریو و نایب قهرمان المپیک توکیو برای اولین بار پس از پیروزی فوق احساسی خود مقابل رقیب همیشگی خود، دیوید تیلور از آمریکا که منجر به کسب سومین عنوان قهرمانی او در جهان شد، به روی تشک بازخواهد گشت.

یزدانی بزرگ، در حالی در وزن ۸۶ کیلوگرم مسابقات قزاقستان روی تشک می رود که از نظر رنکینگ اتحادیه جهانی، در رتبه دوم قرار داد و با قهرمانی در این تورنمنت می تواند رتبه اول را تصاحب کند.

کامران قاسم پور دیگر ستاره ایران است که رتبه اول وزن ۹۲ کیلوگرم را دارد. او در این مسابقات رقبایی از کشورهای مختلف همچون مغولستان، هند و قزاقستان در مقابل خود می بیند که می توانند کارش را سخت کنند.

همچنین در ۱۲۵ کیلوگرم، علی رغم شایعات رسانه های اجتماعی مبنی بر انصراف زارع از مسابقات به دلیل مصدومیت، او برای شرکت در مسابقات در روز چهارشنبه (۲۵ اردیبهشت) ثبت نام کرده است.

علاوه بر ایران، یکی دیگر از کشورهای قدرتمند کشتی آزاد در آسیا که ترکیبی پربار را راهی این مسابقات کرده، هند است که با ستاره هایی همچون راوی کومار، و دیپاک پونیا در این رقابت حاضر می شود.

در کشتی فرنگی هم ایران با برتری کشتی گیر جهان، یعنی محمدرضا گرایی به قزاقستان می آید.

مرد یخی، از سال ۲۰۱۹ تا کنون عناوین مختلفی همچون طلای المپیک توکیو، طلای جهان در نروژ، قهرمانی آسیا و زیر ۲۳ ساله های جهان را کسب کرده است.

گرایی در وزن ۷۲ کیلوگرم کشتی می گیرد که پنج کیلو بیشتر از وزن ۶۷ کیلوگرم المپیکی اوست. میثم دلخانی یکی دیگر از قهرمانان جهان از ایران است که در حال صعود است. او در وزن ۶۳ کیلوگرم طلای جهان را به دست آورد اما در وزن ۶۷ کیلوگرم جایگزین گرائی خواهد شد.

اوزان ۶۳ و ۱۳۰ کیلوگرم دیگر اوزانی است که در قزاقستان نباید از دیدن آن ها گذشت. کرم کمال از ترکیه و ژولامان شارشنبیکوف از قرقیرستان در ۶۳ کیلوگرم کشتی خواهند گرفت.

همچنین در سنگین وزن، علی اکبر یوسفی قهرمان جهان و امین میرزازاده دوبنده ایران را بر تن می کنند.

میرزازاده نماینده ایران در بازی‌های المپیک توکیو، به دنبال این خواهد بود که جایگاه اصلی خود را از یوسفی که پس از مثبت شدن تست کووید-۱۹ میرزازاده، در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ به ترکیب ایران وارد شد، به دست آورد.

پیش از اسلو، میرزازاده با پیروزی در فینال اوپن لهستان، بلیت توکیو را به جیب زده بود.

دیگر کشتی گیرانی که در وزن ۱۳۰ کیلوگرم باید مورد توجه قرار بگیرند، عثمان ییلدیریم از قزاقستان و علمخان سیزدیکوف از ترکیه هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید