پشت پرده شایعه کذب خرید کارخانه فولاد توسط علی دایی چه بود؟

در روزهای گذشته خبری مبنی بر خرید یک کارخانه فولاد توسط علی دایی منتشر شده بود که دایی آن را تکذیب کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ اردیبهشت امسال خبر حضور علی دایی ستاره فوتبال ایران و انتشار تصاویر او در یکی از کارخانه‌های فولاد بردسیر در ۶۰ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان سبب‌ساز خبرها و ادعاهایی شده است. ادعای خرید کارخانه فولاد مَشیز یا سهام آن از جمله این ادعاها بوده است.

ایرنا نوشت: دایی در بدو ورود به کرمان ابتدا به بازدید از انجمن خیریه یاس کرمان رفت که حدود ۶ هزار بیمار سرطانی را تحت پوشش حمایت دارد و دهها پروژه و تجهیزات را برای این بیماران طی سال های اخیر با صرف اعتبارات کلان به همت خیران تامین کرده است. اتفاقا متولیان این انجمن بزرگ خیریه ایران به علت تامین تجهیزات مهم رادیوتراپی و نیز بخش های بستری مربوطه اخیرا اعلام کمک از خیران و مردم کرده اند اما بیش از آنکه بازدید دایی از امکانات و نیازهای این خیریه بزرگ خبرساز باشد، حضورش در کارخانه فولاد خبرساز شده بود.

زمان انجام سفر نیز برخی کاربران در فضای استان کرمان مدعی خرید کارخانه شدند اما مدیران کارخانه و خود علی دایی ترجیح دادند سکوت کنند تا اینکه روز گذشته یک رسانه در تهران در خبری مدعی خرید کارخانه در آستانه ورشکستگی و نجات کارگران از بیکاری توسط علی دایی شد و این خبر بازتاب های بسیاری داشت که هم مدیران کارخانه و هم خود دایی مجبور به واکنش شدند.

علی دایی در فضای مجازی نوشت: خبر منتشر شده اخیر درباره خرید کارخانه فولاد آویز بنده اشتباه و خلاف واقعیت است.

اما کاربران فضای مجازی بویژه در کرمان با واکنش‌های هیجانی مختلف این خبر مبنی بر نجات کارگران از بیکاری را دست به دست می کردند؛ عده ای از این موضوع و احساس مجاورت با یک چهره معروف ورزشی خوشحال بودند و عده دیگری با شگفتی از بحث ورشکستگی کارخانه، ناراحت و نگران بودند زیرا قبلا چنین چیزی عنوان نشده بود.

تصاویری که در خبرهای ادعایی مربوطه منتشر شده همان تصاویری هستند که برخی کارگران و کارکنان کارخانه با گوشی خود و از سر علاقه به دایی با وی یا از وی گرفته اند. اما در پیگیری های اولیه، منابع غیررسمی که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند: دایی چندی پیش برای انجام برخی مراودات تجاری به کارخانه فولاد مشیز آمده بود. این منابع، خبر خرید بخشی از سهام یا کل کارخانه را رد کردند.

در ادامه مدیر روابط عمومی صنایع فولاد مشیز گفت: اخبار منتشر شده درباره فروش کارخانه به علی دایی کذب محض است. ایشان چندی پیش سفری به استان کرمان داشت و به دلیل آشنایی قبلی با مدیریت این کارخانه، بازدیدی نیز از خط تولید کارخانه فولاد انجام داد و هیچ صحبتی از خرید کارخانه به میان نیامده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید