گزینه های پرپر شده پرسپولیس/ توفیق اجباری برای یحیی

گزینه های مطرح شده در فضای مجازی برای هدایت پرسپولیس یکی پس از دیگری کنار می روند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ اسامی مطرح شده برای جایگزینی یحیی گل محمدی روی نیمکت پرسپولیسی یکی پس از دیگری حضورشان را تکذیب می کنند و به این ترتیب جای پای یحیی گل محمدی روز به روز محکم تر می شود. اتفاقی که شاید چندان مطلوب هواداران نباشد.

هرچند باشگاه پرسپولیس رسما اعلام کرد که قصد ادامه همکاری با یحیی گل محمدی را دارد، اما باز هم نامهایی در رسانه ها و فضای مجازی مطرح شد. نام هایی از بازیکنان اسبق و پیشکسوتان این تیم که همیشه جزو گزینه ها بوده و هستند. با این حال این گزینه ها هیچ کدام شرایط روی نیمکت نشستن را ندارند و به این ترتیب به نظر می رسد ادامه همکاری با یحیی گل محمدی یک توفیق اجباری برای پرسپولیس باشد.

مهدی مهدوی کیا، سرمربی تیم امید یکی از گمانه زنی ها بود، اما او محکم و بدون تردید اعلام کرد که به تعهدش به تیم ملی امید پایبند است و روی نیمکت هیچ تیم دیگری نمی نشیند. اظهارنظر سفت و سخت مهدوی کیا که البته احتمالا کنایه ای به حضور گل محمدی در پرسپولیس پس از رها کردن تیم های صبای قم و پدیده مشهد بوده، راه هرگونه شایعه و حرف و حدیث دیگری را بست.

علی دایی، شهریار محبوب فوتبال ایران نیز یکی دیگر از گزینه هاست. دایی البته یک بار هدایت سرخپوشان را بر عهده داشته اما کارنامه موفقی از خود بر جای نگذاشته است. با این حال نام او به عنوان یک پرسپولیسی اسبق همیشه جزو گزینه هاست. اما دایی که ظاهرا قصد ندارد دوباره وارد فوتبال شود، در مصاحبه ای گفت که هیچ مذاکره ای برای نشستن روی نیمکت پرسپولیس نداشته و اساسا قصد ندارد فعلا در ایران مربیگری کند.

تارتار، سرمربی ذوب آهن هم از دیگر گزینه ها بود. اما این پرسپولیسی سابق هم با ذوب آهن یک فصل دیگر تمدید کرد تا او هم از گزینه ها حذف شود.

حمید استیلی که او هم سابقه نشستن روی نیمکت تیم و البته کسب نتایج بسیار ضعیف را در کارنامه دارد دیگر گزینه ای است که گاهی در رسانه ها مطرح می شود اما او هم فعلا درگیر پست مدیریتی در تیم ملی است و با توجه به نزدیکی جام جهانی نمی تواند هدایت پرسپولیس را بر عهده گیرد.

در بین گزینه های خارجی هم برانکو که به شدت محبوب هواداران است، مشکل مالیاتی دارد و استخدام دوباره اش در ایران برای هر کارفرمایی بسیار گران تمام خواهد شد و از این رو او نیز در بین گزینه ها منتفی است.

به این ترتیب به نظر می رسد مسئولان باشگاه پرسپولیس چاره ای جز ادامه همکاری با او ندارند. چرا که مربی داخلی در دسترس آنها نیست و شرایط مالی باشگاه هم اجازه استخدام مربی خارجی را نمی دهد. هرچند هواداران نگرانی های زیادی نسبت به نگرش و نحوه عملکرد پرسپولیس در فصل جاری دارند  و دلتنگ دوران درخشان برانکو هستند. کادر فنی پرسپولیس که همه جام ها را از دست داده دیگر حاشیه امنیتی ندارد و فصل آینده در صورتی که در چند بازی نخست نتیجه نگیرد فشار زیادی را متحمل خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید