رحمتی: قول می دهم 20 سال دیگر هم VAR به ایران نمی آید!

سرمربی آلومینیوم اراک می‌گوید با این اوضاع و احوال، VAR تا 20 سال دیگر هم به ایران نمی آید و خبری از کمک داور ویدیویی نخواد بود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ رحمتی که از اشتباهات داوری ناراحت بود، قول داد که تا 20 سال دیگر هم سیستم کمک داور ویدیویی (VAR) به ایران نمی آید.

مهدی رحمتی سرمربی آلومینیوم اراک پس از تساوی یک بر یک تیمش مقابل پیکان در هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر اظهار کرد: ما در طول ۹۰ دقیقه، مالک میدان بودیم و فرصت خلق کردیم و به گل رسیدیم اما روی یک غفلت گل مساوی را دریافت کردیم و هر چقدر تلاش کردیم، نتوانستیم گل مساوی را به ثمر برسانیم. امیدوارم در بازی بعدی، این ۲ امتیاز را به دست آوریم.

او درباره عملکرد داوری گفت: اشتباهات داوری جزوی از فوتبال است و داوران هم می‌توانند اشتباه کنند اما وقتی یک صحنه ببینی و آن را خطا اعلام نکنی، به نظرم از اشتباه خارج است و این نشان می‌دهد جسارت لازم در داوران در هفته‌های آخر دیده نمی‌شود. عملا تیم داوری نقش پررنگی در نتیجه امروز داشت و اگر داور ۲ صحنه پنالتی‌ای که برای ما نگرفت را نگاه کند، شاید به خودش بگوید که اشتباه کرده است. یک صحنه هم به اشتباه آفساید اعلام شد. کمک داور هم نقش پررنگی در این بازی داشت امیدوارم داوری در سال‌های آینده بهتر شود. من فکر می‌کنم اگر داور کنار دروازه اضافه شود، فکر می‌کنم شرایط داوری بهتر شود. حالا می‌گوییم VAR بیاید اما این سیستم تا ۲۰ سال آینده به فوتبال ما نمی‌آید و ما باید به همدیگر کمک کنیم. من می‌توانستم اعتراض کنم اما دیدم صحنه‌های ۵۰-۵۰ را هم به نفع ما در زمین خودمان نمی‌گیرند و این مقداری برای ما دارد مشکل‌ساز می‌شود و امیدوارم باشگاه پیگیری‌های لازم را جهت داورانی که برای ما گذاشته می‌شود، انجام دهد.

رحمتی درباره کیفیت بازی‌های لیگ برتر و آینده‌اش در آلومینیوم گفت: لیگ ما پیشرفت زیادی به لحاظ فوتبالی نداشت و تیم‌ها بیشتر به دنبال نتیجه بازی بودند. در این بازی دیدید که وقت بازی تلف شد. به نظر من بازی‌ها طراوت لازم را نداشت و داور می‌توانست در برخی صحنه‌ها اخطار دهد. لیگ ما طراوت لازم را نداشت و کمتر به جوانان میدان داده شد. من خودم در ۱۷ سالگی در لیگ آزادگان بازی کردم و در ۱۸ سالگی به تیم ملی رسیدم. اما شاخص سن جوان تغییر کرده است بازیکن ۲۵ ساله، جوان حساب می‌شود. این بیانگر کیفیت لیگ ماست. طبق قراردادی که من با تیم بستم، قرارداد من با باشگاه ادامه دارد. ۲۰ روز است که من برنامه‌های خود را به باشگاه ارائه کردم. منتظر جواب هستم تا باشگاه به جمع‌بندی برسد. با توجه به توقعی که وجود دارد و نتایج کسب شده، مردم توقع یک تیم خوب دارند و ما باید از اول فصل با قدرت ظاهر شویم. ما باید از ۲۰ روز پیش شروع می‌کردیم چون برخی بازیکنان تیم ما آزاد می‌شوند و با برخی‌ بازیکنان ما که حتی تحت قرارداد هستند مذاکره شده است. هرروز که می‌گذرد ما از اهداف خود فاصله می‌گیریم. امیدوارم باشگاه به جمع‌بندی برسد تا با بازیکنان خود تمدید کنیم و بازیکنان مد نظر خود را جذب کنیم. زمان کمی داریم چون فاصله لیگ این فصل و فصل بعد کم است و جام جهانی در پیش است و مسئولان می‌خواهند برای فصل آینده، بازی‌ها را به نیم فصل برسانند.

دیدگاه تان را بنویسید