دراگان اسکوچیچ؛ قربانی یا شریک جرم؟

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیمی است که برای حضور در جام جهانی فقط یک دیدار تدارکاتی هماهنگ شده دارد اما او سکوت کرده؛ سکوتی که او را در جایگاه قربانی و حتی مجرم بالا می برد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ دراگان اسکوچیچ؛ سرمربی تیمی است که در آستانه جام جهانی شاید ضعیف ترین تدارکات لازم و بازی های آماده سازی را دارد. عده ای او را قربانی این وضعیت می دانند و بعضی معتقدند او نه تنها قربانی نیست، بلکه مجرم است چرا که سکوت کرده و سخنی به زبان نمی آورد!

در حالی که اکثر کشورهای حاضر در جام جهانی، در پنجره بازی های ملی سه یا چهار بازی تدارکاتی را انجام خواهند داد، ایران به زحمت توانسته یک بازی پردردسر را با کانادا هماهنگ کند که آن هم به علت فشارهای سیاسی کشور میزبان، با حواشی بسیاری برای شاگردان اسکوچیچ همراه شده است.

در چنین وضعیتی، دراگان اسکوچیچ همچنان سکوت اختیار کرده و مخاطبان تیم ملی دو دیدگاه متفاوت را درباره او دارند.

گروهی معتقدند او یک قربانی است چرا که با آماده سازی ضعیف، مطمئنا تیم ملی هم توان کمتری در جام جهانی خواهد داشت و نتایج ضعیف در این مسابقات به پای دراگان اسکوچیچ نوشته خواهد شد. اینکه یک عده منتظر نشسته‌اند تا ناکامی احتمالی تیم ملی در جام‌ جهانی را به نام اسکوچیچ بنویسند. همین عده در صورت رقم‌خوردن نتایج آبرومند، کمترین سهم را به مربی کروات خواهند داد و همه‌ چیز را پای استعداد بازیکنان یا ساختارسازی سرمربی قبلی خواهند نوشت.

طرفداران اسکوچیچ بر این باور هستند که او تحت هر شرایطی محکوم به ملامت است؛ کسی که در سخت‌ترین وضع با کمترین امکانات و اختیارات و تحت امر یک فدراسیون بلاتکلیف باید کار را پیش ببرد و البته فقط در شکست احتمالی شریک خواهد بود!

در سوی مقابل منتقدان او می گویند که اسکوچیچ با سکوت خود و میدان دادن به مدیران این فدراسیون، تیم ملی را غرق خواهد کرد. آن ها بر این باورند که اسکوچیچ اصلاً به خودش زحمت نمی دهد از فدراسیون فوتبال بازی تدارکاتی بخواهد. مرد کروات احساس می کند اگر سر به سر فدراسیون فوتبال بگذارد، احتمال دارد نیمکت تیم ملی در جام جهانی را از دست بدهد. اسکوچیچ فقط می خواهد در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی باشد...

اما واقعیت مهم این است که تیم ملی آماده سازی خوبی ندارد و هیچ چیز جای خودش نیست و ایران در حالی پای به جام جهانی می گذارد که در دوره قبل 10 دیدار تدارکاتی داشته و الان فقط یک بازی برای شاگردان اسکوچیچ هماهنگ شده است.

دیدگاه تان را بنویسید