در حاشیه مجمع فوق العاده کمیته ملی المپیک

فضل الله باقرزاده: تاریخ انتخابات مشخص نیست/ میراسماعیلی: امیدوارم برای ریاست کمیته سیاسی‌ها وارد نشوند

سرپرست فدراسیون شمشیربازی گفت: کجای اساسنامه نوشته که سرپرست نمی‌تواند در انتخابات حضور داشته باشد؟

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فضل‌الله باقرزاده سرپرست فدراسیون شمشیربازی درخصوص تاریخ برگزاری انتخابات این فدراسیون اظهار داشت: هنوز تاریخ انتخابات مشخص نیست. فعلا ابلاغ سرپرستی دادند تا خدشه‌ای در کار فدراسیون ایجاد نشود و این کار ارزنده‌ای بود که وزارت ورزش انجام داد. دیروز مجوز اعزام شمشیربازان به قهرمانی آسیا را گرفتیم. همچنین مسابقات قهرمانی جهان در اپه و قهرمانی جهان را در اپه در کشور گرجستان داریم. بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه قبل از بازی‌های آسیایی در چشم نبود ولی الان کشورها و ایران در قونیه با بهترین نفرات اعزام می‌شوند. پاداش هم نسبت به دوره‌های گذشته در بازی‌های کشورهای اسلامی قابل توجه افزایش یافته است. سطح بازی‌های کشورهای اسلامی بالا است. الاجزایر تونس و نیجریه در این مسابقات هستند. همه کشورها هم با قدرت شرکت می‌کنند. چون بازی‌های آسیایی لغو شد همه با بهترین نفرات حاضر می‌شوند.

وی در مورد حضور مجدد در انتخابات فدراسیون شمشیربازی پس از سه دوره، گفت: تابع وزارت ورزش هستم الان هم دکتر سجادی لطف کرد  و من را سرپرست معرفی کرد تا بعدا در مورد این قضایا صحبت کنیم. اساسنامه را مطالعه کنید کجا نوشته سرپرست می‌تواند یا نمی‌تواند در انتخابات باشد؟ اگر 6 ماه از زمان ثبت نام بگذرد امکان دارد ثبت نام مجدد انجام شود. در مورد حضور من هم در نهایت تصمیم با وزارت ورزش است.

باقرزاده در خصوص نتایج ضعیف رهبری در مسابقات ایتالیا گفت: ورزش قهرمانی همین است یک روز در اوج است و یک بار روی زمین می‌افتد. شمشیربازی مثل برخی رشته‌ها نیست که با دو بازی فینال برسید باید بازی‌های زیادی انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ریاست شما در 5 زون آسیا می‌تواند معادل پست در کنفدراسیون آسیا و‌حضور مجدد در انتخابات فدراسیون شمشیربازی باشد،افزود:  یکی از کرسی‌های مهم آسیا را دارم ممکن است هم تراز شود و ممکن است هم تراز نشود. بستگی به تفسیرها دارد. سه نفر برای انتخابات ثبت نام کردند و همه از یک خانواده هستیم. من چند دوره است تک‌ کاندیدا هستم چون کار در این رشته سخت است. من الان دنبال تامین ارز برای اعزام هستم‌.

سرپرست فدراسیون شمشیربازی در پایان گفت: اعزام به مسابقات جهانی مصر منوط به نتیجه قهرمانی آسیا است به جز سابر مردان که قطعا اعزام می‌شوند. دختران هم اگر 8 نفر اصلی آسیا بیایند اعزام می‌شوند.

 

داورزنی: بعید می‌دانم مجمع امروز کمیته چالش‌برانگیز باشد

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در حاشیه مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک گفت: امروز مجمع فوق العاده کمیته ملی المپیک برای مشخص شدن زمان برگزاری انتخابات این کمیته برگزار می‌شود. البته قرار بود آقای حسین المسلم، دبیر شورای المپیک آسیا و حیدر فرمان نیز در این نشست حضور داشته باشند که به دلیل شرایط جوی کویت سفر ایشان لغو شد. جلسه به قوت خود باقی است که امیدوارم در این جلسه گزارشات مربوط به بازی‌های کشورهای اسلامی و تاریخ برگزاری انتخابات مجمع کمیته المپیک مشخص شود تا تعیین تکلیف لازم انجام شود.

وی تاکید کرد: بعید می دانم این جلسه چالش‌برانگیز باشد چون قرار است تصمیمی مبتنی بر شرایط حال حاضر ما گرفته شود. زمان برگزاری مجمع باید طوری باشد که به روند آماده سازی تیم‌ها برای مسابقات آسیبی نزند. با توجه به ماموریتی کمیته المپیک برای بازی‌های کشورهای اسلامی دارد طبیعتاً حفظ ثبات تا بازی‌های کشورهای اسلامی جزو کارهای اجتناب‌ناپذیر ماست که باید اتفاق بیفتد.

میراسماعیلی: امیدوارم برای ریاست کمیته سیاسی‌ها وارد نشوند

آرش میراسماعیلی در مجمع فوق العاده وزارت ورزش و جوانان گفت: مجمع فوق‌العاده است که امروز برگزار می‌شود، طبیعتا روز سرنوشت سازی است چون باید دوستان در مورد دو تاریخ رای بدهند و انتخاب کنند تا روز انتخابات مشخص شود. در این روز تکلیف چهار سال سرنوشت ورزش ایران مشخص می شود.

رییس فدراسیون جودو گفت: هر چند در جلسه قبلی هم من یکی از منتقدین رای گیری بودم، انتظار داشتم که رای‌گیری به صورت دست بلند کردن نباشد و به صورت مخفی باشد. امروز این موضوع رعایت شود. قطعا باید آرا مخفی باشد شاید یکی نفر رودربایستی داشته باشد. نفر جلویی من در دور قبل  دو بار دست بلند کرد و این خوب نیست. باید رای‌گیری به صورت مخفی باشد و نظرات درست داده می‌شود.

وی گفت: البته هرچند که این دو تاریخ زیاد تفاوتی ندارد اما خوب بازی‌های کشورهای اسلامی برای همه ما مهم است. مخصوصا برای جودو که ورزشکارانم دو سال از مسابقات دور بودند. این یک فرصت مناسبی است و طبیعتا منفعت رشته خودم و ورزش کشورم را بیشتر در نظر می‌گیرم.

میراسماعیلی در مورد دادگاه مربوط به تعلیق جودو گفت: ۴ بار است که تمدید می‌شود اما فردا ماه چهارم هم تمام می‌شود. منتظر هستیم ببینیم باز تمدید می‌شود و یا رای صادر می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که در جلسه قبل چالش پیش آمد، فکر می‌کنید روند انتخابات کمیته زیاد طول نکشید، گفت: طبیعی است. من فکر می‌کنم درست است که در جلسه قبل تنش و چالش بود اما انتظار ما این بود که زودتر تعیین تکلیف شود. همه جای دنیا کمیته المپیک‌ها بعد از المپیک تعیین تکلیف می‌کنند تا فرصت کافی باشد. به نظر من این روند خیلی طول کشید.

وی گفت: در این شرایط هم دوستانی که در راس کار هستند بلاتکلیف هستند و هم دوستانی که می‌خواهند در راس کار قرار بگیرند. تمام این حرف ها برای گذشته است و امروز امیدوارم که با یک بینش و تدبیر روسای فدراسیون‌ها رای دهند. منفعت ورزش کشور را در نظر بگیرند. هر دو تاریخ تفادت زیادی ندارد تنها ۴۰ روز اختلاف است. چه کسی که بخواهد ۲۰ انتخاب شود چه ۳۰ مرداد اصل ورزش است و باید آن  را در نظر بگیریم.

وی در مورد انتخاب خودش گفت: من قطعا به ۳۰ مرداد رای می‌دهم چون که بازی‌های کشورهای اسلامی برای کشور مهم است. بازی‌های آسیایی هم لغو شد و مهمترین رویداد ورزشی همبستگی است. هر دوستی که می‌خواهد انتخاب شود ۲۰ تا ۳۰ مردا فرقی نمی‌کند اما دوستان راس کار اکنون هماهنگی کرده اند کار ها پیش رفته است. من هم واقعا سعی مس‌کنم که در زمان طلایی که در رشته ام دارم و نیاز به حمایت دارم در نظر بگیرم. هر کسی بیاید یک ماه کوتاه در پیش دارد. تا امضایش تعریف شود یک ماه طول می‌کشد. شفاف می‌گویم که دوستان منفعت کشور را در نظر بگیرند.

میر اسماعیلی گفت: من واقعا موضع ام همیشه ورزشی است و فکر نمی‌کنم کمتر کسی تخصصی نگاه نکند. از هر کسی که می‌خواهد بیاید انتظارم این است که برای ورزشی ها ارزش بگذارد. از عزیزان سیاسی خواهش می‌کنم ورود نکنند مخصوصا برای کمیته ملی المپیک که تخصصی‌تر از هر جایی است. وزارت ورزش شاید جایی است که بخشی از آن سیاسی است و رییس جمهور آن را انتخاب می‌کند. کسی که می‌آید باید ورزشی باشد اما بخشی سیاسی است. اما کمیته ۱۰۰ درصد ورزشی است و امیدوارم دوستان این را در نظر بگیرند. دوستان عزیز ورزشی هم دوست دارد در معرض انتخاب قرار بدهد و این سری امیدوارم ورزشی باشد.

وی در خصوص اتفاقات جودو گفت: اکنون هم گله مندم هرکسی که پست مدیریتی و کرسی می‌گیرد وظیفه دارد از کشور خودش در هر جای دنیا حمایت کند. از ما حمایت نشد. باید این را درک کنیم‌. همه می‌دانند که من چه می‌گویم و از داخل رقم خورد و کرسی هم که داشتیم هیچ کمکی به ما نکرد.

او در پاسخ به این سوال که چطور با وجود تعلیق جودو در مسابقات همبستگی حضور خواهید داشت، گفت: کشورهای اسلامی موضع ما متفاوت است و زیر نظر ioc و oca نیست. دو هفته دیگر تیم عازم سن پترزبورگ است. براساس رایی که ما داریم در کلیه مسابقات و کمپ‌هایی که زیر نظر agf برگزار شود تعلیق هستیم. تورنمنت هایی که زیر نظر کشورها است و کشورهای اسلامی که برگزار کننده آن هستند، ساز و کار دیگری دارد که شرکت می‌کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید