تبریک به منچسترسیتی برای قهرمانی

جمله تلخ کلوپ؛ دوم شدن داستان زندگی من است!

یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی لیورپول تاکید کرد حالا انگیزه آنها برای فتح لیگ قهرمانان بیشتر شده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، لیورپول امروز علیرغم کسب برتری 1-3 در استادیوم آنفیلد مقابل ولوز، کورس قهرمانی را به منچسترسیتی واگذار کرده و به نایب قهرمانی بسنده کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که سیتی تا دقیقه 70 با دو گل از استون ویلا عقب بود، اما در نهایت سه بار به گل رسیده و جام را بالای سر برد. یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول در پایان این دیدار به سیتی و پپ گواردیولا تبریک گفته و مدعی شد تیمش فصل بعد نیز باز برای کسب عناوین تلاش خواهد کرد.

یورگن کلوپ گفت: به منچسترسیتی، پپ گواردیولا و کل اعضای این باشگاه بابت کسب عنوان قهرمانی تبریک می گویم. ما فاصله ای تا کسب جام در این فصل نداشتیم، اما در نهایت این عملکرد نیز برای فتح قهرمانی کافی نبود. باید اعتراف کنم که شرایط برای ما در این لحظه کاملا ناامید کننده است. ما امروز نمی توانستیم دیگر کاری بیشتر از کسب این پیروزی انجام دهیم و باید در آخرین بازی خود می بردیم.

اما کسب عنوان قهرمانی دست خودمان نبود و به کمک تیم دیگری نیاز داشتیم. استون ویلا زندگی را برای سیتی دشوار کرد و ولوز نیز همین کار را در مقابل ما انجام داد. اما در نهایت بازیکنان سیتی در دقایق پایانی واکنش خوبی نشان دادند و به همین دلیل حالا آنها قهرمان این فصل لیگ برتر هستند. از دست دادن شانس کسب عنوان قهرمانی در لیگ برار در مسابقه امروز، انگیزه و میل بازیکنان لیورپول به فتح لیگ قهرمانان در مسابقه هفته آینده را افزایش می دهد.

ما در این فصل ما چیزهای زیادی یاد گرفتیم و خیلی پیشرفت کردیم. حالا در روزهای آینده برای حضور در فینال لیگ قهرمانان آماده می شویم و سپس در ادامه خود را برای فصل جدید مهیا خواهیم کرد. در تاریخچه بزرگ و غنی باشگاهی مانند لیورپول، این نتایج تنها ضربه های کوچکی به شمار می آیند. ما دوباره تلاش خواهیم کرد و می دانیم که شانس های بسیار بیشتری برای کسب عناوین قهرمانی در سال های آینده خواهیم داشت. ما امسال چیزهای زیادی در مورد عملکرد خودمان یاد گرفتیم. بازیکنان لیورپول فصل فوق العاده ای را سپری کرده و در سال جاری عملکرد بسیار خوب از خود ارائه دادند.

دوم شدن و کسب عنوان نایب قهرمانی داستان زندگی من است. من همچنان رکورددار عدم صعود به دسته بالاتر در لیگ آلمان با بالاترین امتیاز هستم. شما باید بیش از هر تیم دیگری امتیاز کسب کنید، اما ما این کار را نکردیم. اگر افراد خارج از لیورپول نمی دانند این باشگاه چقدر خاص است، من نمی توانم به آنها کمک کنم. امیدوارم در ادامه سومین جام خود را در این فصل را نیز به دست آوریم.

اما ما برای فصل بعد دوباره تیم آماده ای بنا کرده و برای کسب عناوین قهرمانی تلاش خواهیم کرد. اگر قبل از فصل به من می گفتند در این مقطع چنین اتفاقاتی رخ خواهد داد، احتمالا این پبشنهاد را قبول می کردم، اگرچه در مورد لیگ خیلی مطمئن نیستم. اگر می‌خواهید پیروزی های بزرگی داشته باشید، باید آماده شکست های سنگین نیز باشید و این همان اتفاقی است که امروز برای ما رخ داد.

همه چیز معطوف به واکنش یک تیم است. ما فردا نمی توانیم برای موفقیت در لیگ برتر واکنش نشان دهیم، اما سال آینده این اتفاق ممکن است رخ بدهد. شما نمی توانید کاری بیش از ارائه بهترین عملکرد خود انجام دهید و این همان کاری است که بازیکنان لیورپول دوباره انجام دادند. ما بهترین تیم جهان را تا آخرین لحظه تعقیب کردیم و این دستاورد واقعا خاصی است.

همه ما به خوبی می دانیم که حضور بدون آلیسون بکر درون دروازه لیورپول، ما نمی توانستیم به جایگاه فعلی برسیم. داشتن دروازه بان با کیفیتی مانند او خوب است و من به آلیسون برای دریافت جایزه دستکش طلایی تبریک می گویم.

غیبت محمد صلاح در ترکیب اصلی؟  وقتی او وارد میدان شد کاملا آماده بود و خیلی به ما کمک کرد. در نهایت بابت جایزه آقای گلی به او تبریک می گویم. او فصل فوق العاده ای را سپری کرد و زدن 31 گل برای محمد صلاح بسیار خوب است. همچنین باید بدانیم که او در اواسط فصل مدتی در جام ملت های آفریقا شرکت کرد.

پایان دوران حضور دیووک اوریگی در ترکیب لیورپول؟ دیووک خداحافظی خوبی داشت و او سزاوار چنین مراسمی بود. اوریگی عجب اسطوره ای است. البته اوریگی دچار مصدومیت شده و در فینال لیگ قهرمانان هفته بعد برابر رئال مادرید غایب خواهد بود.

اوضاع تیاگو؟ چندان خوب نیست و باید ببینیم در ادامه چه اتفاقی رخ خواهد داد. نمی توانم چیز بیشتری بگویم، اما تیاگو می توانست راه برود و این قطعا نشانه خوبی است، اما باید ببینیم در ادامه چه می شود. البته فکر نمی کنم تیاگو قادر به بازی کردن در فینال لیگ قهرمانان باشد و او هنگام راه رفتن لنگ می زد."

 

دیدگاه تان را بنویسید