فقر فرهنگی فوتبال ایران در یک قاب! + عکس

فقر فرهنگی از جمله نقاط ضعفی است که همیشه در فوتبال ایران قابل مشاهده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌ شب گذشته و در جریان نخستین بازی از دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم فوتبال ویارئال در خانه به مصاف لیورپول رفت و با نتیجه 3 -2 شکست خورد تا با وجود نمایش درخشان زیر دریایی‌های زرد در نیمه نخست، شاگردان امری از صعود به فینال این رقابت‌ها باز بمانند. 

با این حال اما این باشگاه اسپانیایی در اقدامی قابل تقدیر و شایسته، در حساب رسمی توئیتر خود صعود شاگردان یورگن کلوپ به فینال این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را تبریک گفت و برای آن‌ها در دیدار نهایی نیز آرزوی موفقیت. اتفاقی که نشان از فرهنگ بالای فوتبال و ورزش در این باشگاه داشت. 

تصویر توئیت باشگاه ویارئال در ادامه آمده است:

ویارئال

این اقدام باشگاه اسپانیایی از آنجایی می‌تواند برای فوتبال و ورزش ایران آموزنده باشد که در یک بازی ساده لیگ، هواداران ایرانی بیش از آن که درگیر جذابیت‌های خود رشته فوتبال شوند بیشتر باید درگیر بیانیه بازی تیم‌ها شوند و هیچ تیمی هم توانایی پذیرش باخت احتمالی بعد از بازی را ندارد. سرمربیان، بازیکنان و عوامل دیگر تیم همه چیز را از چشم داوری یا مسائل غیر فوتبالی می‌دانند و هیچ مشکلی را ناشی از ضعف‌های خود نمی‌دانند. موضوعی که در سطح اول ورزش دنیا منسوخ شده است.

همواره فقر فرهنگی یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف و حلقه‌های مفقوده ورزش ایران به شمار می‌رود که باید با آموزشی درست این ضعف را برطرف کرد تا شاهد پیشرفت در سایر زمینه‌ها بود. هرچند که نمی‌توان از نقاط ضعف موجود دیگر در بخش زیرساخت‌ها، امکانات و .. چشم پوشی کرد.

دیدگاه تان را بنویسید