شطرنج ایران و یک استاد بزرگ جدید

سید خلیل موسوی با کسی آخرین حدنصاب، به درجه استاد بزرگی شطرنج رسید.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ سید خلیل موسوی شطرنجباز گیلانی با نتایج خوب در جدول بسته (بخش تیمی) مسابقات نخجوان موفق به کسب سومین و آخرین نورم استاد بزرگی شد. به این ترتیب با توجه به این که موسوی پیش از این شرط ریتینگ (2500) را به دست آورده رسما به مقام استاد بزرگی می رسد.

موسوی در رقابت های بخش آزاد حضور نداشت و این نورم در بخش تیمی رقابت ها به دست آمد که از 9 بازی (شش پیروزی، دو تساوی و یک شکست) کسب کرد. در شطرنج سه درجه استادی به نام های استاد فیده، استاد بین المللی و استاد بزرگ وجود دارد که استاد فیده فقط شرط ریتینگ دارد، اما استاد بین المللی و استاد بزرگی علاوه بر حدنصاب ریتینگ نیاز به دریافت نورم استادی نیز دارد.

علیرضا فیروزجا، پرهام مقصودلو، محمدامین طباطبایی، پویا ایدنی، احسان قائم مقامی، الشن مرادی، امیر باقری، حسن عباسی فر، آرین غلامی، امیررضا پوررمضانعلی، شاهین لرپری زنگنه، مسعود مصدق پور، اصغر گلی زاده، پوریا درینی، همایون توفیقی در تاریخ شطرنج ایران استاد بزرگ شده اند که از این جمعیت فیروزجا، مرادی و باقری به ترتیب با پرچم فرانسه، آمریکا و موناکو در مسابقات شرکت می کنند.

سید خلیل موسوی در حال حاضر در رده پنجم شطرنج ایران قرار دارد و در کنگره بعدی فیده مدارکش بررسی و رسما استاد بزرگ می شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید