جی پلاس

شگفتی سازی استاد بزرگ شطرنج ایران/ صعود طباطبایی به نیمه نهایی گرندپری 2022

محمدامین طباطبایی به مرحله نیمه نهایی گرندپری 2022 راه پیدا کرد و شگفتی ساز شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ مرد شماره دوی شطرنج ایران در دور پایانی مرحله گروهی رقابت های گرندپری با پیروزی مقابل آنیش گیری، سوپر استاد بزرگ هلندی و یکی از ده بازیکن برتر جهان، به عنوان صدرنشین گروهش با 3.5 امتیاز از 6 بازی مقتدرانه به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

طباطبایی در حالی توانست بالاتر از گیری، ویتیوگوف (قهرمان حال حاضر روسیه) و یانئی (سوپراستاد بزرگ چینی) به مرحله بعد راه پیدا کند که نه تنها در این گروه بلکه در کل رقابت ها پایین ترین ریتینگ را داشت. استاد بزرگ شطرنج ایران با این پیروزی انتقام باخت مرحله قبلی را از گیری گرفت. 

طباطبایی با وجود راه یافتن به نیمه نهایی شانسی برای راه یابی به رقابت های کاندیداها ندارد. چرا که هر بازیکن باید در دو مرحله شرکت کره و دو بازیکن برتر در  مجموع دو مرحله به کاندیداها راه پیدا می کنند. طباطبایی در مرحله قبل در گروهش حذف شد و به این ترتیب حتی در صورت قهرمانی هم نمی تواند جواز حضور در رقابت های کاندیداها را کسب کند. 

طباطبایی با این پیروزی درخشان بهترین نتایج اقایان در این رقابت ها را نیز به نام خودش ثبت کرد. پیش از این در بخش آقایان هیچ بازیکن ایرانی نتوانسته بود به این مرحله راه پیدا کند و تنها سارا خادم الشریعه در گرندپری بانوان که در تهران برگزار شد به عنوان دومی رسیده بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید