جرارد جام قهرمانی را به کلوپ و لیورپول می رساند؟

لیورپول برای قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، چشم به عملکرد شاگردان استیون جرارد در دیدار برابر منچستر سیتی دوخته تا جرارد دست به کار دشواری در ورزشگاه اتحاد بزند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ لیورپول برای قهرمانی نیازمند متوقف کردن منچستر سیتی توسط شاگردان استیون جرارد است تا برای دومین بار در دوران مربیگری کلوپ به قهرمانی انگلیس دست یابد.

ایران ورزشی نوشت: قرمزها تنها یک امتیاز کمتر از منچسترسیتی دارند و تیم پپ گواردیولا فقط با پیروزی در هفته آخر از رسیدن به چهارمین قهرمانی در پنج سال اخیر مطمئن می‌شود. سر راهشان استون ویلا است، سر راهشان فیلیپ کوتینیو و دنی اینگز بازیکنان سابق لیورپول است، سر راهشان جرارد است، شاید بزرگترین قهرمان قرمزها.

یورگن کلوپ فقط می‌تواند امیدوار باشد. تیم او باید کار خودش را انجام بدهد، در آنفیلد، ولورهمپتون را شکست دهد و منتظر خبرهای خوب از اتحاد باشد.

اتفاقات عجیبی رخ داده هر چند آخرین بار در سال 1989 تیمی که در هفته آخر صدرنشین بوده قهرمان نشده. بازنده آن روز البته خود لیورپول بود.

هر چه پیش بیاید، کلوپ می‌تواند و باید به بازیکنانش افتخار کند، به خاطر تلاششان در این فصل و جانی که برای پیروزی در زمین ساوتهمپتون کندند، شصت و یکمین بازی تیم در این فصل طاقت فرسا.

شنبه در یک بازی سخت و برابر مقابل چلسی در فینال جام حذفی در ضربات پنالتی به پیروزی رسیدند و این نگرانی وجود داشت که کار برای قرمزها سخت شود؛ قابل درک است که نیم نگاهی هم به بازی «هفتم خرداد» با رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا داشته باشند.

در بازی ویمبلی، ویرجیل فن‌دایک و محمد صلاح را به خاطر مصدومیت از دست دادند و همسترینگ فابینیو هم هفته گذشته در زمین ویلا آسیب دیده بود. کلوپ باید برای این بازی در ترکیب تیمش تغییرات زیادی به وجود می‌آورد. ترکیب اصلی قرمزها 9 تغییر نسبت به بازی با چلسی داشت و فقط آلیسون بکر و ابراهیما کوناته جایشان را حفظ کرده بودند. امثال سادیو مانه و ترنت الکساندر آرنولد به طور کامل استراحت کردند و دیگران مثل جوردن هندرسون، اندی رابرتسون و لوییس دیاس روی نیمکت برای کمک ضروری به تیم آماده بودند. بنابراین بازیکنان کمتر استفاده شده لیورپول باید خودشان را نشان می‌دادند. هاروی الیوت برای نخستین بار بعد از اسفند بازی کرد و برای اولین بار بعد از هشت ماه در لیگ برتر در ترکیب اصلی بود در خط میانی تیم در کنار کورتیس جونز و جیمز میلنر. میلنر در لیگ برتر بازی می‌کرد وقتی الیوت هنوز به دنیا نیامده بود، باورتان می‌شود؟

vfxdzkao

 

تاکومی مینامینو را هم از فریزر در آوردند. آخرین بار که این بازیکن تیم ملی ژاپن در یک دیدار لیگ برتر بازیکن ثابت بوده، اردیبهشت سال گذشته بوده، آن موقع پیراهن ساوتهمپتون را به تن می‌کرد. البته او در آخرین بازی‌اش در ترکیب اصلی لیورپول گل زده و این بار هم مینامینو لیورپول را به بازی برگرداند بعد از آنکه ضربه ناتان ردموند میزبان را پیش انداخت. این دهمین گل فصل مینامینوی 27 ساله بود، در بازی ویمبلی حتی روی نیمکت هم نبود و کلوپ اعتراف کرد این یک جنایت است.

لیورپول شایسته گل تساوی بود، آنها بعد از گل ردموند بر بازی مسلط بودند و خط میانی ترقی طلب با مهاجمان هماهنگ دائما توپ را به نقاط خطرناک نیمه میزبان می بردند. گل دوم میهمان هم توسط ژوئل ماتیپ زده شد با خوش‌شانسی اما با شایستگی.

کار سخت شده و استرس به بالاترین نقطه رسیده هر چند لیورپول می‌داند لغزش سیتی غیرمحتمل است. کلوپ با لبخند می‌گوید:«باید یاد بگیریم بدون اینکه هیجان‌زده شویم، کارمان را انجام دهیم.»

میلنر در پایان بازی به دفاع راست رفت به خاطر مصدومیتی که برای جو گومز پیش آمد اما کار خودش را کرد. او و ماتیپ می‌توانند برای عنوان بهترین بازیکن آزاد لیورپول در 20 سال اخیر با هم رقابت کنند.

لیورپولی‌ها با سوت آخر نفس راحتی کشیدند. میلنر و کوناته پیراهن خود را به دو هوادار جوان دادند و شب آنها را ساختند. هواداران لیورپول از کلوپ و تیمش تشکر کردند. باید منتظر همین صداها در آنفیلد در غروب یکشنبه باشیم. جرارد در طول سال‌ها بارها برای لیورپول معجزه کرده؛ یک معجزه دیگر رخ می‌دهد؟ شاید.

استیون جرارد و یورگن کلوپ

دیدگاه تان را بنویسید