تمیروف: باختن عصبانی ام می کند/ ارتباطم با هواداران خوب است

مهاجم ازبکستانی پرسپولیس می گوید از شکست و باختن متنفر است و او را عصبانی می کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ شرزود تمیروف مهاجم ازبکستانی پرسپولیس در نقل و انتقالات نیم فصل به پرسپولیس آمد. شروع این بازیکن در همان اولین دیدارش برای پرسپولیس آنقدر خوب بود که همه را به داشتن یک مهاجم ششدانگ امیدوار کرد. با این حال هرچه گذشت، این بازیکن در امر گلزنی ناموفق بود. هرچند تمیروف نتوانست تا قبل از بازی مقابل ذوب آهن گلی بزند، ولی آنقدر دونده و پرتلاش بازی می‌کرد که خیلی زود تبدیل به انتخاب اول یحیی گل محمدی در خط حمله پرسپولیس شد. بالاخره بعد از چند بازی ناکامی در گلزنی، تمیروف در اصفهان و بازی این هفته مقابل ذوب آهن موفق شد، اولین گلش را برای پرسپولیس به ثمر برساند. گلی که باعث شد پرسپولیس در این دیدار از شکست فرار کند و به حداقل امتیاز ممکن برسد. اولین گل شیرزد برای پرسپولیس بهانه ای شد تا به سراغ این بازیکن برویم و گفت و گویی با او ترتیب دهیم. صحبت‌های مهاجم ازبک پرسپولیس در خصوص مسائل مختلف را در ادامه می‌خوانید:

بالاخره بعد از چند بازی توانستی اولین گلت را برای پرسپولیس به ثمر برسانی. نظرت در این خصوص چیست؟

خب خیلی خوشحالم که برای پرسپولیس گل زدم و توانستم به تیمم کمک کنم ولی دوست داشتم گلی که زدم ۳ امتیازی می‌شد و می‌توانستیم بازی با ذوب آهن را ببریم. گلزنی همیشه حس و حال فوق العاده ای دارد ولی حیف شد که با برد پرسپولیس همراه نشد و فقط یک امتیاز از این بازی گرفتیم. پاس مهدی ترابی هم فوق العاده عالی بود و خوشحالم که توانستم اولین گلم را برای پرسپولیس بزنم.

بعد از گل هم آنقدر خوشحال بودی که پیراهنت را در آوردی...

بله خیلی خوشحال بودم که گل زدم. می‌خواستم گلم را به هواداران تقدیم کنم و این کار را کردم. اینکه پیراهنم را در آوردم، برنامه ریزی شده نبود و یک موضوعی بود که در همان لحظه اتفاق افتاد.

به نظرت دلیل اینکه بازی مساوی شد چه بود؟

خب تیم ما شروع خوبی نداشت و خیلی زود گل خوردیم. بعد از آن به لحاظ روحی کمی افت کردیم و نتوانستیم خوب کار کنیم. در نیمه دوم کاملا بهتر از حریف بودیم و موقعیت‌های زیادی هم داشتیم. اگر کمی خوش شانس بودیم می‌توانستیم ۳ امتیاز این بازی را بگیریم. خیلی از این تساوی نا امید و ناراحتم. از هوادارانمان که به ورزشگاه آمدند عذرخواهی می‌کنم که نتوانستیم برد را به آن‌ها هدیه بدهیم. امیدوارم در بازی‌های بعدی بتوانیم جبران کنیم و پیروز شویم.

با این تساوی و البته برد استقلال، دوباره اختلاف امتیاز به ۶ رسید. به نظرت پرسپولیس شانسی برای قهرمانی در این فصل دارد؟

پرسپولیس بزرگترین باشگاه ایران است و همیشه برای قهرمانی تلاش می‌کند. ما هیچ وقت امیدمان را از دست نمی‌دهیم و تا آخرین لحظه برای قهرمانی می‌جنگیم. در چند بازی به نظرم بدشانسی آوردیم وگرنه می‌توانستیم با ۳ امتیاز از زمین خارج شویم و الان هم در جدول اوضاع بهتری داشتیم.هنوز ۴ بازی تا پایان فصل باقی مانده و همه تلاشمان را می‌کنیم تا در این ۴ بازی برنده از زمین خارج شویم. می‌دانم قهرمانی دست ما نیست ولی ناامید نخواهیم شد و دست از تلاش بر نمی‌داریم.

نمی‌دانم تا چه حد انتقاداتی که از تو شده را شنیدی. بعضی از هواداران و بازیکنان قدیمی‌پرسپولیس از عملکردت انتقاد کردند و معتقدند که تو یک بازیکن گلزن نیستی. نظر خودت در این رابطه با این موضوع چیست؟

هواداران پرسپولیس و همه بازیکنان قدیمی‌این تیم برای من محترم هستند. کم و بیش بعضی از این انتقادات را متوجه می‌شوم و می‌دانم در باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس انتظارات از بازیکنان بسیار بالاست. من در نیم فصل به تیم اضافه شدم و طبیعتا به چند هفته نیاز داشتم تا با فضای تیم و سایر بازیکنان خودم را وفق بدهم. در هر بازی که به میدان رفتم، تمام تلاشم را کردم تا بتوانم عملکرد خوبی داشته باشم و برای پرسپولیس مثمرثمر باشم. دوست دارم گل‌های بیشتری برای پرسپولیس بزنم و حتما این کار را در بازی‌های آینده انجام می‌دهم.

پرسپولیس و ذوب آهن شرزود تمیروف

به طور کلی رابطه تو با هواداران پرسپولیس چطور است؟

خوب است و مشکلی بین ما نیست. من علاقه زیادی به پرسپولیس دارم و آن‌ها هم همیشه چه در فضای مجازی و چه در خیابان که من را می‌بینند، لطف و محبت دارند. از اینکه آن‌ها فرصت حضور در استادیم‌ها را بدست آوردند، خیلی خوشحالم و امیدوارم در آینده هم آن‌ها را در ورزشگاه‌ها ببینم.

بعضی وقت‌ها مثلا بعد از خراب کردن یک موقعیت گل یا پیروز نشدن تیم، می‌بینیم که خیلی زود عصبانی می‌شوی و حتی ممکن است کارهای عجیبی هم بکنی. در این خصوص صحبت کن.

کارهای عجیب نمی‌کنم و سعی می‌کنم عادی و نرمال رفتار کنم. واقعیت این است که من از شکست و باختن متنفرم و این موضوع خیلی من را عصبی می‌کند و دوست ندارم در هیچ رقابتی بازنده باشم ولی خب بعضی وقت‌ها پیش می‌آید که تیم شکست می‌خورد. اگر بعضی وقت‌ها عصبی می‌شوم، دلیلش همین است و علت دیگری ندارد.

توانستی با بازیکنان تیم ارتباط برقرار کنی؟

بله تا حدودی می‌توانم با آن‌ها حرف بزنم و ارتباط برقرار کنم. بازیکنان پرسپولیس هم فوتبالیست‌های خوبی هستند و هم شخصیت بزرگی دارند.

از زبان فارسی چه کلمه‌هایی را یاد گرفتی؟

خیلی نمی‌توانم فارسی حرف بزنم ولی چند کلمه مثل سلام، خداحافظ، چطوری، مرسی و خوبم را یاد گرفتم. البته سعی می‌کنم در آینده بیشتر وقت بگذارم و کلمات بیشتری را یاد بگیرم.

صمیمی‌ترین دوستان تو در پرسپولیس چه کسانی هستند؟

با همه دوست هستم و از اینکه کنارشان بازی می‌کنم، خوشحالم. با این حال وحدت هنانوف، منوچهر صفروف و رامین رضاییان از دوستان نزدیک من هستند. وحدت و منوچهر به دلیل اینکه زبان روسی بلد هستند، خیلی به من در این مدت کمک کردند تا بتوانم با جو تیم آشنا شوم و خودم را با بقیه هماهنگ کنم.

دیدگاه تان را بنویسید