گزارش جی پلاس

چرا منچسترسیتی شایسته قهرمانی در لیگ برتر است؟

منچسترسیتی در اغلب زمینه ها بهترین عملکرد را در لیگ برتر داشته و در آستانه قهرمانی در این رقابت ها است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرشته مقدم: منچسترسیتی در آستانه قهرمانی در لیگ برتر انگلیس قرار دارد. سیتیزن ها تنها سه بازی پیش رو دارند و با پیروزی مقابل ولورهمپتون، وستهام و استون ویلا می توانند فصل بد خود را با یک جام به پایان برسانند. سیتی از تمام رقابت ها حذف شده است و پپ گواردیولا نمی خواهد سال سفیدی را به نام خود ثبت کند. تنها رقیب تیم شهر منچستر برای قهرمانی لیورپول است که در این هفته با تساوی یک -یک مقابل تاتنهام فاصله اش با صدر از یک امتیاز به سه امتیاز افزایش پیدا کرد.  

 سیتی که بر اساس در اختیار داشتن مالکیت توپ بازی می کند می تواند موقعیت های زیادی خلق کند و بیش از دیگر تیم ها فرصت گلزنی داشته باشد. این تیم در ۳۵ بازی ۸۹ گل به ثمر رسانده است و در این زمینه برتر از همه عمل کرده است (لیورپول با ۸۷ گل در رتبه دوم است). سیتزن ها در ضربات شروع مجدد خطرناک هستند و سعی می کنند بهترین بهره را از آن ببرند. تاکنون ۲۰ بار به این شکل گلزنی کردند. هفت گل از هشت ضربه پنالتی خو را به گل تبدیل کردند و دو گل به خودی هم به نفعشان به ثمر رسیده است. نکته عجیب ناکامی در گلزنی از ضربه آزاد مستقیم بوده است. 

منچسترسیتی

بهترین گلزن سیتی رحیم استرلینگ است که ۱۲ بار دروازه حریفان را باز کرده است. پس از او کوین دی بروین و ریاض محرز با 11 گل قرار دارند. گابریل ژسوس هشت پاس گل داده که در این زمینه بهترین عملکرد را داشته است. در رتبه دوم دی بروین و ژائو کنسلو با هفت پاس گل قرار دارند. این آمار نشان می دهد دی بروین کلیدی ترین بازیکن سیتی در حمله بوده است. هافبک بلژیکی اکنون در دوران اوج خود به سر می برد و در هفت بازی اخیرش در لیگ برتر چهار گل به ثمر و پنج پاس گل داده است.  

تیم گواردیولا از گلزنی خسته نمی شود و اغلب تلاش می کند پیروزی های پر گلی به دست آورد‌‌. آن ها در ۲۰ بازی سه گل یا بیشتر به ثمر رساندند و تنها در ۱۵ بازی کمتر از سه بار گلزنی کردند. تنها در چهار دیدار در باز کردن دروازه حریف خود ناکام ماندند. جشنواره گل سیتی برابر لیدزیونایتد رخ داد که با هفت گل مهمان را بدرقه کرد. پر گل ترین بازی خارج از خانه اش نیز برابر لیدز زقم خورد که با نتیجه ۴ بر صفر پیروز شد. یکی دیگر از بازی های پر گل سیتی مقابل لسترسیتی بود که ۶ بر ۳ حریف خود را شکست داد.

منچسترسیتی

سیتزن ها بهترین خط دفاعی لیگ برتر انگلیس را نیز دارند. آن ها تنها ۲۱ بار شاهد باز شدن دروازه‌شان بوده اند (میانگین ۰.۶ گل در هر بازی). در ۲۱ دیدار هم مانند لیورپول گلی دریافت نکردند‌‌. یکی از نکات قابل توجه پنالتی علیه این تیم است. تنها یک بار این اتفاق افتاده است و در این رابطه رتبه هجدهم را به خود اختصاص دادند. بیشترین تعداد گلی که سیتی در یک بازی دریافت کرده است به دیدار مقابل لسترسیتی برمی گردد که بالاتر به آن اشاره شد. سنگین ترین شکست تیم گواردیولا برابر کریستال پالاس رقم خورد که ۲ بر صفر مغلوب شد. این تیم در یک بازی دیگر نیز دو گل دریافت کرد که با تساوی مقابل لیورپول به پایان رسید. 

مدافع عنوان قهرمانی در ۳۵ بازی این فصل ۲۷ برد و پنج تساوی کسب کرده و تنها سه بار مغلوب شده است. تیم شهر منچستر تاکنون ۱۹ امتیاز از دست داده است که آمار  خوبی با توجه فشردگی رقابت های انگلیس به حساب می آید. بعید به نظر می رسد سیتی ۹ امتیاز باقی مانده را از دست بدهد. البته یک لغزش کوچک (کسب تساوی) هم وضعیتشان را به خطر نخواهد انداخت. سیتزن ها به دنبال فتح ششمین لیگ برتر خود خواهند بود. 

دیدگاه تان را بنویسید