اسطوره پس از 18 سال می‌رود/ جدایی پیرمرد از بانوی پیر

مدافع کهنه‌ کار تیم یوونتوس پیش از اتمام قرارداد خود از این تیم جدا می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بدون شک یکی از بهترین مدافعان میانی فوتبال جهان طی دو دهه اخیر کسی نیست جز جورجو کیلینی، مدافع ایتالیایی که همواره با کم‌ترین نوسان یکی از بهترین‌ها در پست دفاع وسط فوتبال جهان است. بازیکنی که این روزها به دلیل بالا رفتن سن و سال خود تصمیم دارد پیش از اتمام قراردادش ترکیب یوونتوس ایتالیا را به مقصد لیگ آمریکا ترک کند.

طبق اعلام رومئو آگرستی، جورجو کیه لینی کاپیتان باشگاه یوونتوس خودش را برای جدایی از این باشگاه آماده می‌کند. کیه لینی به زودی 38 ساله می‌شود و مصدومیت‌های متعدد ساق پا باعث می‌شود او نتواند به طور ثابت در خدمت یووه باشد.

کیه لینی مایل است فوتبالش را در لیگ حرفه‌ای فوتبال آمریکا (MLS) به پایان ببرد. کیه لینی و مدیربرنامه‌هایش چند وقتی است که وضعیت باشگاه‌های آمریکایی را بررسی می‌کنند که البته تا به امروز، اقدامی جدی انجام نشده است. پس از پایان دوران بازیگری، باشگاه یوونتوس از بازگشت کیه لینی و پیوستن به جمع کادر مدیریتی استقبال می‌کند. 

کیه لینی تا سال 2023 با یوونتوس قرارداد دارد؛ در واقع قرار بود او در پایان فصلِ جام جهانی بازنشسته شود اما راه نیافتن ایتالیا به جام جهانی، برنامه‌های این اسطوره بیانکونری و آتزوری را به هم ریخت. کیه لینی به روزهای پایانی‌اش در یوونتوس نزدیک می‌شود و بازی خانگی یوونتوس-لاتزیو، آخرین بازی او در پیراهن سیاه و سفید خواهد بود.

کیه لینی از فصل 06-2005 برای یوونتوس به میدان رفته است و هفدهمین فصل حضور او در پیراهن سیاه و سفید، به زودی به پایان خواهد رسید. کیه لینی با انجام 558 بازی برای یوونتوس، سومین بازیکن باسابقه تاریخ این باشگاه پس از الساندرو دل پیرو و جانلوییجی بوفون است. او پس از جیجی بوفون، با 9 قهرمانی سری آ دومین بازیکن پرافتخار تاریخ لیگ ایتالیا محسوب می‌شود.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید